Meliora skriver:
Så længe I ikke begge har præcis de samme rettigheder, så synes jeg det er kvindeundertrykkende. Sorry, men vi kvinder er altså ikke små glasfigurer der skal passes på osv. Vi er stærke individer, der kan klare alt ligeså vel som en mand kan. Hvis en kvinde har lydt til at rejse på ferie med sine veninder, mor eller på forretningsrejse, så skal hun da ikke slæbe sin mand med, han kan da blive hjemme og passe ungerne. Slæber han så også heeeele familien med på forretningsrejser og herreferier?
Og det med hun har ret til at gå hjemme, det har manden vel også, hvis kvinden ønsker at få en karriere?
Jeg HADER når folk skal forskelsbehandle uanset om det er pga. køn, seksualitet osv. Hvorfor kan vi ikke bare have de samme rettigheder allesammen?
Jo vi kvinder er svagere end manden i den forstand, at vi først og fremmest ofte handler med følelser, er følsomme og ikke kan klare fysisk hårdt arbejde som mænd kan. Men du har et sysnpunkt, og det er da bare i orden. Vil dog ikke acceptere at nogen skal kalde muslimske kvinder undertrykte , før de har prøvet at leve vores liv som kvinde i islam. En kvinde rejser ikke uden søn eller mand. Ja manden kan rejse , han kan passe sig selv. Men har ikle ret til at være mere end 3 dage væk fra sin kone, uden hendes accept. Da kvinden har en ret over ham privat osv. Kvinden kan godt bevæge sig frit i sit land. Hygge med veninder eller lign imens manden passer børn. Desuden lever de fleste muslimer efter Koranen og efter vores profet Muhammeds sædvane, og med respekt for vores roller. I de fleste muslimske hjem, er der sjældent problemer med rollefordelingen. Manden har ansvaret for at familien har det godt . Han har ikke ret til at blive hjemme og lade sig forsøge af sin kone. At han er arbejdsløs er en anden kontekst. Kvinden kan vælge at uddanne sig, arbejde og hjælpe til, eller gemme sine penge til sig selv, hvis det er det hun vil
. Jeg har valgt at uddanne mig og være en del af samfundet og hjælpe min mand med det jeg kan. Min mand arbejder og er studerende. Der ikke noget bedre, end en mand der ved at han er en rigtig mand. Beskytter, forsørger og en tryghedbase for kvinden. Og der ikke noget bedre end en kvinde der venter på sin mand med glæde,taknemmelighed og kærlighed til sin mand. Så snart en kvinde er som en mand og manden som kvinde, så går det faktisk ned af bakke med nogle forhold desværre. En ting er stensikkert. Jeg vil aldrig bytte det liv jeg har med andet
Anmeld