nogle muslimske kvinder til stede ?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

8. august 2012

A&F

Nu som Moar skriver:

Må jeg også spørge om noget?

Det er noget jeg har tænkt over i en tid nu.. Hvad gør ammende tørklædebærende muslimske kvinder når baby bliver sulten ude i offentligheden??

Håber du forstår min undren...

Jeg forstår. Jamen da min mand og jeg var i Egypten i december , var vores datter 5 mdr . Jeg ammede hende med hendes dyne, der dækkede mig. Ellers har jeg altid kunne finde et sted, at amme hende. No problem der

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. august 2012

fairlady

Nu som Moar skriver:

Må jeg også spørge om noget?

Det er noget jeg har tænkt over i en tid nu.. Hvad gør ammende tørklædebærende muslimske kvinder når baby bliver sulten ude i offentligheden??

Håber du forstår min undren...

tænkte jeg faktisk også på om man nok skal gemme sig lidt væk? Overvejer at tage en tur til Tyrkiet til efteråret, hvor jeg vil have en lille på et par måneder.

Men hvad så når jeg skal amme? Det skal jeg nok ikke lige gøre offentligt, tænker jeg?

Anmeld

8. august 2012

fairlady

A&F skriver:

Jeg forstår. Jamen da min mand og jeg var i Egypten i december , var vores datter 5 mdr . Jeg ammede hende med hendes dyne, der dækkede mig. Ellers har jeg altid kunne finde et sted, at amme hende. No problem der

ok. Så der er ikke nogen der skuler til en?

Anmeld

8. august 2012

nattergalen

fairlady skriver:

tænkte jeg faktisk også på om man nok skal gemme sig lidt væk? Overvejer at tage en tur til Tyrkiet til efteråret, hvor jeg vil have en lille på et par måneder.

Men hvad så når jeg skal amme? Det skal jeg nok ikke lige gøre offentligt, tænker jeg?

Jeg vil mene man kan tag et sjal med sig, evt et tynd da det er varmt, og lige kaste og skulderen og barnet.. 
Har set det lade sig gøre før  

Anmeld

8. august 2012

Princesspigen

Aisha skriver:

Så fik jeg tid til at svare.

Hos mig bestemmer vi ligemeget synes jeg.

Min mand arbejder og jeg er ledig pt. Men jeg er uddanet social og sundheds assistent. Og min mand ville ønske at jeg ville læse videre men jeg har det bare ikke i mig lige nu.

Her hjemme er jeg lidt fri. Det har aldrig været et problem for mig og rejse alene på ferie til Tyrkiet eller andre steder. Jeg er tit i byen med mine veninder nyder livet når nu han alligevel skal arbejde. Men jeg vil lige tilføje at jeg altid fortælller hvad jeg går rundt  og laver men det har ikke noget at gøre om at det skal han vide. Jeg fortæller det kun fordi han er min bedste ven

Jeg går med tørklæde fordi at det står i koranen. Jeg gik med det før jeg mødte min mand. Tror jeg var 14 år da jeg begyndte. Det betyder meget for mig, nok fordi det er en del af min indentitet... Jeg ønsker ikke at sende nogle sex signaler men jeg kunne heller ikke finde på at være mega tildækket som burka.(har STOR respekt til dem der kan) Synes selv at jeg klær mig rimelig pænt.

Min mand bestemmer ikke alt vi er lige om det. Men han kan godt finde på at købe tøj til vores søn som jeg synes er MEGA grimt! også må jeg finde mig i det, for nogen gange køber jeg også nogen ting som han synes er grimt.  

Vi har en datter på 8år og min mand tager hende altid med i svømning. Der vil han ikke ha at kun har bikini på. Men insistere at hun tager en bade dragt på. Det synes jeg er ok. Ellers siger han ikke så meget. Vi gør meget for at vi er ordentlige muslimer. Vi faster, ber og sørger for at vores unger bliver respektfulde mennesker der også respektere andre menneskers holdning og religion.  

Ha en god dag  Du må spørge igen hvis der er noget du ikke forstår.

hej aisha..

tak fordi du fik tid til at svare også

kan se min opfattelse af hvordan det er i "jeres" hjem er helt forkert, og det er jeg KUN glad for  

så tusind tak

Anmeld

8. august 2012

A&F

Meliora skriver:

Så længe I ikke begge har præcis de samme rettigheder, så synes jeg det er kvindeundertrykkende. Sorry, men vi kvinder er altså ikke små glasfigurer der skal passes på osv. Vi er stærke individer, der kan klare alt ligeså vel som en mand kan. Hvis en kvinde har lydt til at rejse på ferie med sine veninder, mor eller på forretningsrejse, så skal hun da ikke slæbe sin mand med, han kan da blive hjemme og passe ungerne. Slæber han så også heeeele familien med på forretningsrejser og herreferier?

Og det med hun har ret til at gå hjemme, det har manden vel også, hvis kvinden ønsker at få en karriere?

Jeg HADER når folk skal forskelsbehandle uanset om det er pga. køn, seksualitet osv. Hvorfor kan vi ikke bare have de samme rettigheder allesammen? 

Jo vi kvinder er svagere end manden i den forstand, at vi først og fremmest ofte handler med følelser, er følsomme og ikke kan klare fysisk hårdt arbejde som mænd kan. Men du har et sysnpunkt, og det er da bare i orden. Vil dog ikke acceptere at nogen skal kalde muslimske kvinder undertrykte , før de har prøvet at leve vores liv som kvinde i islam. En kvinde rejser ikke uden søn eller mand. Ja manden kan rejse , han kan passe sig selv. Men har ikle ret til at være mere end 3 dage væk fra sin kone, uden hendes accept. Da kvinden har en ret over ham privat osv. Kvinden kan godt bevæge sig frit i sit land. Hygge med veninder eller lign imens manden passer børn. Desuden lever de fleste muslimer efter Koranen og efter vores profet Muhammeds sædvane, og med respekt for vores roller. I de fleste muslimske hjem, er der sjældent problemer med rollefordelingen. Manden har ansvaret for at familien har det godt . Han har ikke ret til at blive hjemme og lade sig forsøge af sin kone. At han er arbejdsløs er en anden kontekst. Kvinden kan vælge at uddanne sig, arbejde og hjælpe til, eller gemme sine penge til sig selv, hvis det er det hun vil. Jeg har valgt at uddanne mig og være en del af samfundet og hjælpe min mand med det jeg kan. Min mand arbejder og er studerende. Der ikke noget bedre, end en mand der ved at han er en rigtig mand. Beskytter, forsørger og en tryghedbase for kvinden. Og der ikke noget bedre end en kvinde der venter på sin mand med glæde,taknemmelighed og kærlighed til sin mand. Så snart en kvinde er som en mand og manden som kvinde, så går det faktisk ned af bakke med nogle forhold desværre. En ting er stensikkert. Jeg vil aldrig bytte det liv jeg har med andet

Anmeld

8. august 2012

A&F

fairlady skriver:

ok. Så der er ikke nogen der skuler til en?

Hmm hånden på hjertet har jeg ikke bemærket det , hvis det skulle være sket

Anmeld

8. august 2012

A&F

Princesspigen skriver:

hej med dig

rigtig mange tak for dit svar også..

ja rigtigt at der altid vil være nogle brodne kar i en kulter, men jeg er glad for at høre det ikke gælder alle  

Jeg er faktisk glad for at du tog dette emne op. Kan forstå at det fjerner de fordomme, der er omkring vores hjems 4 vægge.

Anmeld

8. august 2012

fairlady

A&F skriver:

Jo vi kvinder er svagere end manden i den forstand, at vi først og fremmest ofte handler med følelser, er følsomme og ikke kan klare fysisk hårdt arbejde som mænd kan. Men du har et sysnpunkt, og det er da bare i orden. Vil dog ikke acceptere at nogen skal kalde muslimske kvinder undertrykte , før de har prøvet at leve vores liv som kvinde i islam. En kvinde rejser ikke uden søn eller mand. Ja manden kan rejse , han kan passe sig selv. Men har ikle ret til at være mere end 3 dage væk fra sin kone, uden hendes accept. Da kvinden har en ret over ham privat osv. Kvinden kan godt bevæge sig frit i sit land. Hygge med veninder eller lign imens manden passer børn. Desuden lever de fleste muslimer efter Koranen og efter vores profet Muhammeds sædvane, og med respekt for vores roller. I de fleste muslimske hjem, er der sjældent problemer med rollefordelingen. Manden har ansvaret for at familien har det godt . Han har ikke ret til at blive hjemme og lade sig forsøge af sin kone. At han er arbejdsløs er en anden kontekst. Kvinden kan vælge at uddanne sig, arbejde og hjælpe til, eller gemme sine penge til sig selv, hvis det er det hun vil. Jeg har valgt at uddanne mig og være en del af samfundet og hjælpe min mand med det jeg kan. Min mand arbejder og er studerende. Der ikke noget bedre, end en mand der ved at han er en rigtig mand. Beskytter, forsørger og en tryghedbase for kvinden. Og der ikke noget bedre end en kvinde der venter på sin mand med glæde,taknemmelighed og kærlighed til sin mand. Så snart en kvinde er som en mand og manden som kvinde, så går det faktisk ned af bakke med nogle forhold desværre. En ting er stensikkert. Jeg vil aldrig bytte det liv jeg har med andet

Anmeld

8. august 2012

fairlady

nattergalen skriver:

Jeg vil mene man kan tag et sjal med sig, evt et tynd da det er varmt, og lige kaste og skulderen og barnet.. 
Har set det lade sig gøre før  

ok. tak foe svar

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.