Meliora skriver:
Det er jo heller ikke 'vores kultur', det er en minoritet af omsorgssvigtede børn med et forstyrret behov for opmærksomhed. Jeg har aldrig været en del af noget af det du nævner, og jeg er da pæredansk, har gået i gym og går på uni nu. Reality stjerner er jo bare samfundets fortabte unge der ikke kan blive til så meget andet - de sociale tabere der febrilsk forsøger at få en form for karriere uden uddannelse... Det er altså ikke et udtryk for den brede danske befolkning...
At dømme efter seertal og trofaste seere fx i dette forum er der masser af mennesker, der følger diverse realityprogrammer - uden tvivl mange flere end antallet af danskere, der går i teater, på kunstudstilling eller i operaen. Dermed vil jeg også mene, at den slags underholdning er blevet en del af den danske kultur og det billede, folk udefra får af os. Det er tydeligvis en del af dansk kultur at lade sig underholde af "fortabte unge" - og synes du ikke, de fylder MINDST lige så meget i mediebilledet som religion?
I øvrigt nævnede jeg jo også episoden, hvor gymnasieelever afspillede en optagelse af en klassekammerat, der havde sex. For nogle år tilbage blev der på gymnasiet i "min" by afholdt stripshow af 1.g'ere med lærerne som dommere. Hvert år, når mine elever holder sidste skoledag, vrimler det med piger, der har udklædt eller afklædt sig som ludere, dirty sygeplejersker og meget mere. Kom jeg fra en anden del af verden og så dansk TV eller gik i byen, ville jeg altså ikke opfatte os som et folkefærd med en sund seksualmoral og gode normer.
Anmeld