nogle muslimske kvinder til stede ?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

25. august 2012

Meliora

Aisha skriver:

Hvis du mener det er hokus pokus hvorfor er du så med på denne tråd ? Kan du ikke bare være ligeglad med hvad folk tror på ? Alle er forskellige og det skal du respektere istedet for at komme med din negative indlæg. Det er virkelig svært og forklare en vantro noget. Du vil aldrig forstå det. 

LOL en vantro? Jeg er ikke vantro, jeg tror på kærlighed, videnskab og alt andet der er bevist. Så vær venlig ikke at køre det der fundamentalistiske pis af med at alle der ikke er muslimer er vantro! Der andre ting i verden end religion - såsom ting hvis eksistensgrundlag rent faktisk kan bevises!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. august 2012

A&F

Meliora skriver:

LOL en vantro? Jeg er ikke vantro, jeg tror på kærlighed, videnskab og alt andet der er bevist. Så vær venlig ikke at køre det der fundamentalistiske pis af med at alle der ikke er muslimer er vantro! Der andre ting i verden end religion - såsom ting hvis eksistensgrundlag rent faktisk kan bevises!

Jeg tillader mig lige at blande mig . Ved du hvad en vantro er? Det er en der afviser Guds eksistens. Aisha har ikke skrevet noget der har med fundamentalisme at gøre. Og en side bemærkning . Koranen har beskrevet alle de ting og tegn vi har i datidens verdens samfund. Believe it or not .

Anmeld

25. august 2012

Aisha

Profilbillede for Aisha
Mors Superman
Meliora skriver:

At du trækker vejret er bevis nok. Jeg vil ikke diskutere med dig. Det er du ikke værd, når du ikke er åben for andet end du selv tror på. 

Anmeld

25. august 2012

A&F

Aisha skriver:

At du trækker vejret er bevis nok. Jeg vil ikke diskutere med dig. Det er du ikke værd, når du ikke er åben for andet end du selv tror på. 

Anmeld

25. august 2012

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere
Meliora skriver:

Det er jo heller ikke 'vores kultur', det er en minoritet af omsorgssvigtede børn med et forstyrret behov for opmærksomhed. Jeg har aldrig været en del af noget af det du nævner, og jeg er da pæredansk, har gået i gym og går på uni nu. Reality stjerner er jo bare samfundets fortabte unge der ikke kan blive til så meget andet - de sociale tabere der febrilsk forsøger at få en form for karriere uden uddannelse... Det er altså ikke et udtryk for den brede danske befolkning...

At dømme efter seertal og trofaste seere fx i dette forum er der masser af mennesker, der følger diverse realityprogrammer - uden tvivl mange flere end antallet af danskere, der går i teater, på kunstudstilling eller i operaen. Dermed vil jeg også mene, at den slags underholdning er blevet en del af den danske kultur og det billede, folk udefra får af os. Det er tydeligvis en del af dansk kultur at lade sig underholde af "fortabte unge" - og synes du ikke, de fylder MINDST lige så meget i mediebilledet som religion? 

I øvrigt nævnede jeg jo også episoden, hvor gymnasieelever afspillede en optagelse af en klassekammerat, der havde sex. For nogle år tilbage blev der på gymnasiet i "min" by afholdt stripshow af 1.g'ere med lærerne som dommere. Hvert år, når mine elever holder sidste skoledag, vrimler det med piger, der har udklædt eller afklædt sig som ludere, dirty sygeplejersker og meget mere. Kom jeg fra en anden del af verden og så dansk TV eller gik i byen, ville jeg altså ikke opfatte os som et folkefærd med en sund seksualmoral og gode normer. 

Anmeld

25. august 2012

SaraB

A&F skriver:

Kære du. Tak for din interesse og kritiske øjne. Tillad mig at skuffe dig med mit svar. Jeg synes ikke at det du skriver er i orden eller på nogen måde hænger sammen. Fred være med det. Du skriver at jeg modsiger mig selv . Nej det gør jeg ikke. Ja i puberteten tildækker kvinden sin skønhed. Men Allah siger" ingen had i religion". Dvs ingen tvang. Men bag hvert valg er der en konsekvens som vi er indforstået med . Dvs, at man vil blive stillet til regnskab for ikke at have fuldt sin religion og Allahs påbud til mennesket , og det er ikke kun tørklædet men alt i islam.  Er en kvinde ikke smuk,? Finder du ikke kvindens hår, hals, former mm smukke . Bliver du ikke tiltrukket af det ydre? Tørklædet er sendt til kvinden. Det erU hendes fridom. Lighed mellem kvinder . At passe på sig selv og blive dømt for hendes viden og ikke skønhed . At blive ansat pga viden og hårdt arbejde for at nå til sit mål, ikke at blive ansat for at firmaer skal tjene penge på os, udnytte og, bruge os kvinder som mændenes salgsbingo! Det er sku da undertrykkende synes jeg!. Er det den respekt man har for kvinden i dag??? Jeg er min mands ansvar. Jeg er min mands diamant. Han skal passe på mig , mætte mig, give mig sikkerhed, tryghed og kærlighed. Det er hvad islam befaler manden. Jeg er hans klippe, jeg giver min mand succes, jeg gør min mand lykkelig , jeg viser mig kun for min mand. Min mand har ret til at vide hvor, med hvem og hvad jeg skal lave . Hvorfor ? Fordi hvis der skete mig noget så kan han finde mig. Være der for mig. Hjælpe mig . Herhjemme hjælpes vi ad fordi det er islamisk set anbefalet og faktisk står en kvinde ikke for rengøring og madlavning . Vores elskede profet muhammed(må Allahs fred og velsignelse være over ham) hjalp sine koner . Han gjorde endvidere selv rent. Når jeg vælger at gøre rent og lave mad er det af kærlighed og renlighed .Eej altså, mht den anden debat. Du vender mine ord om. Og forstår ikke at du ikke kan respektere vores valg uden at det skal omhandle pædofili. Og helt ærligt med hånden på hjertet specielt da jeg studerer til socialrådgiver, så vil pædofili anmeldes. Det er først og fremmest forbudt i islam og forbudt i vores samfund. Ang Muhammed (må Allahs fred og velsignelse være over ham) er dine info ukorrekte. Han fuldbyrdede først samleje med sin kone Aisha(rad) da hun gik fra fasen barn til kvinde. Altså at hun havde fået sin menstruation. Han var ikke pædofil! Har du ikke haft historie i folkeskolen ? På gymnasiet ? Ved du intet om hvor normalt det var kvinder at blive gift og få børn som 11-12 årige? Har du sovet de timer væk. Og så siger du vores profet er pædofil. Læs dit stof ordentligt igennem hvis du har tænkt dig at fortsætte med at debatere med mig. For ved du hvad. ? Jeg kan min del . fred være med at du er imod religion, mén så sæt dig i det mindste ordentligt ind i et stof du viser interesse for.

Mashallah, søster - yderst velskrevet!

Anmeld

25. august 2012

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere
Meliora skriver:

De fleste troende, jeg kender, tror også på det, der er videnskabeligt bevist. Der behøver ikke længere at være en modsætning - religion er snarere et "tillæg", fx troen på, at nogen eller noget satte big bang i gang. Jeg er ikke selv troende, men kunne da ikke drømme om at hævde, at min livsanskuelse er rigtigere end andres. 

Men når du nu selv nævner kærlighed, så er det jo også et fænomen, der ikke kan dokumenteres videnskabeligt. Kynikere vil hævde, at der er tale om instinkter, kemi, egenbehov etc. etc. Alligevel vælger du at tro, den findes - hvorfor er den tro rigtigere end at tro på en gud? 

Anmeld

25. august 2012

A&F

SaraB skriver:

Mashallah, søster - yderst velskrevet!

Anmeld

25. august 2012

A&F

Mor og meget mere skriver:

De fleste troende, jeg kender, tror også på det, der er videnskabeligt bevist. Der behøver ikke længere at være en modsætning - religion er snarere et "tillæg", fx troen på, at nogen eller noget satte big bang i gang. Jeg er ikke selv troende, men kunne da ikke drømme om at hævde, at min livsanskuelse er rigtigere end andres. 

Men når du nu selv nævner kærlighed, så er det jo også et fænomen, der ikke kan dokumenteres videnskabeligt. Kynikere vil hævde, at der er tale om instinkter, kemi, egenbehov etc. etc. Alligevel vælger du at tro, den findes - hvorfor er den tro rigtigere end at tro på en gud? 

Det med kærlighed er interessant

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.