nogle muslimske kvinder til stede ?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

8. august 2012

Bebsesmoar

A&F skriver:

Hej ven. Jeg vil da gerne besvare dig. Jeg tog tørklæde på da jeg kom i puberteten. Det er der, at man skal tildække sig. Det er Allah der beder os om det i Koranen, i Verset der omhandler kvinder. For at hun skal beskyttes mod fremmede øjne, og fremmedes fantasier og lyster. En kvinde er skabt smukt, men hendes skønhed skal ikke vises. Kun den heldige og gudsfrygtige mand som hun gifter sig med. Men, ingen skal tvinges til at gå med det. Jeg bærer mit tørklæde først og fremmest for Allahs skyld. For at vise min kærlighed til Ham og min respekt for islam og overfor mig selv som kvinde.  En kvinde er en del af manden. Kvinden er mandens ansvar. Kvindes skal forsørges, beskyttes og værnes om. Dette står I koranen. En kvinde har ret til at uddanne sig, og at arbejde, men i sidste ende er det manden der bærer ansvaret for alt. Han skal passe sin familie. Kvinden har ret til at blive hjemme , passe børn og hjem , eller have en tjener til dette. Herhjemme hos os, har vi respekt for de roller islam har givet manden og kvinden. Jeg gør intet uden at min mand er velvidende om det og omvendt. Jeg har en ret over for min mand og han har en ret over mig. Vi supplere hinanden, elsker hinanden og støtter hinanden . Vi siger vores mening og respektere hinanden. Det er rigtigt at man som kvinde ikke kan rejse alene uden en "beskytter". Og det er enten manden, faderen , sønnen, svigerfar, morfar eller farfar. Det er pga at kvinden skal beskyttes og at der ikke skal ske hende noget. Min mand vil ikke at jeg rejser udenlands uden ham. Og det har jeg som muslimsk kvinde det helt fint med. Ang at bestemme i hjemmet , jamen her bestemmer vi ligemeget. Der er ingen regler her. Man skulle nærmest mene at manden er den undertrykte med alle de pligter de har

Det lyder jo romatisk! Et øjeblik overvejede jeg næsten at blive muslim udelukkende pga det romantiske jeg fornemmede i dit indlæg!! 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. august 2012

A&F

Det lyder jo romatisk! Et øjeblik overvejede jeg næsten at blive muslim udelukkende pga det romantiske jeg fornemmede i dit indlæg!! 

Hvor er du sød

Anmeld

8. august 2012

gædde/gitte

A&F skriver:

Jo vi kvinder er svagere end manden i den forstand, at vi først og fremmest ofte handler med følelser, er følsomme og ikke kan klare fysisk hårdt arbejde som mænd kan. Men du har et sysnpunkt, og det er da bare i orden. Vil dog ikke acceptere at nogen skal kalde muslimske kvinder undertrykte , før de har prøvet at leve vores liv som kvinde i islam. En kvinde rejser ikke uden søn eller mand. Ja manden kan rejse , han kan passe sig selv. Men har ikle ret til at være mere end 3 dage væk fra sin kone, uden hendes accept. Da kvinden har en ret over ham privat osv. Kvinden kan godt bevæge sig frit i sit land. Hygge med veninder eller lign imens manden passer børn. Desuden lever de fleste muslimer efter Koranen og efter vores profet Muhammeds sædvane, og med respekt for vores roller. I de fleste muslimske hjem, er der sjældent problemer med rollefordelingen. Manden har ansvaret for at familien har det godt . Han har ikke ret til at blive hjemme og lade sig forsøge af sin kone. At han er arbejdsløs er en anden kontekst. Kvinden kan vælge at uddanne sig, arbejde og hjælpe til, eller gemme sine penge til sig selv, hvis det er det hun vil. Jeg har valgt at uddanne mig og være en del af samfundet og hjælpe min mand med det jeg kan. Min mand arbejder og er studerende. Der ikke noget bedre, end en mand der ved at han er en rigtig mand. Beskytter, forsørger og en tryghedbase for kvinden. Og der ikke noget bedre end en kvinde der venter på sin mand med glæde,taknemmelighed og kærlighed til sin mand. Så snart en kvinde er som en mand og manden som kvinde, så går det faktisk ned af bakke med nogle forhold desværre. En ting er stensikkert. Jeg vil aldrig bytte det liv jeg har med andet

smukt beskrevet

med fare for at provokere nogen, så vil jeg mene at der var MANGE "danske" mænd der kunne lære noget af det her

Er enig med Jer:

Der er da intet svagt i at en kvinde, bliver behandlet som kvinde. syntes efterhånden mange kvinder er gået hen og er blevet liiige selvstændige nok. "jeg har ikke brug for en mand bla bla bla" også brokker de sig over at reolen stadig ikke er blevet samlet, lampen er ikke hængt op og at der ikke bliver disket op med blomster og andet romantik, fordi de har kastereret deres mænd, og fjernet deres evne/lyst til at sørge for deres kvinde.

Vi har gammeldaws holdninger her hjemme, siger de (vennerne)  ... Det er min mand der tjener mest,og har de længeste arbejdstimer, så det er mig der laver det huslige(ikke at han ikke laver noget , for det gør han)

Jeg kan godt lide når en mand er en mand... ikke sådan en blød hippi type.

Vil ha en mand der ber mig hold kæft hvis det er nødvendigt, og ikke går og mugger som en tøs og beklager sig til gutterne.

Min mand stiller da krav til min påklædning, for han gider ikke en kone der ligner, noget man kan købe (min tøjstil var hæslig engang-jeg lignede sgu en luder). Tror ikke han ville bryde sig om at jeg var hovedforsørgeren i familien, vi tager ikke på ferie hver for sig osv.... så på mange punkter så er vores "danske" forhold da mere undertrykkende end jeres  

jeg føler mig da heller ikke svagere end andre kvinder...tvært imod...røv forkælet det er jeg!

Anmeld

8. august 2012

A&F

gædde skriver:

smukt beskrevet

med fare for at provokere nogen, så vil jeg mene at der var MANGE "danske" mænd der kunne lære noget af det her

Er enig med Jer:

Der er da intet svagt i at en kvinde, bliver behandlet som kvinde. syntes efterhånden mange kvinder er gået hen og er blevet liiige selvstændige nok. "jeg har ikke brug for en mand bla bla bla" også brokker de sig over at reolen stadig ikke er blevet samlet, lampen er ikke hængt op og at der ikke bliver disket op med blomster og andet romantik, fordi de har kastereret deres mænd, og fjernet deres evne/lyst til at sørge for deres kvinde.

Vi har gammeldaws holdninger her hjemme, siger de (vennerne)  ... Det er min mand der tjener mest,og har de længeste arbejdstimer, så det er mig der laver det huslige(ikke at han ikke laver noget , for det gør han)

Jeg kan godt lide når en mand er en mand... ikke sådan en blød hippi type.

Vil ha en mand der ber mig hold kæft hvis det er nødvendigt, og ikke går og mugger som en tøs og beklager sig til gutterne.

Min mand stiller da krav til min påklædning, for han gider ikke en kone der ligner, noget man kan købe (min tøjstil var hæslig engang-jeg lignede sgu en luder). Tror ikke han ville bryde sig om at jeg var hovedforsørgeren i familien, vi tager ikke på ferie hver for sig osv.... så på mange punkter så er vores "danske" forhold da mere undertrykkende end jeres  

jeg føler mig da heller ikke svagere end andre kvinder...tvært imod...røv forkælet det er jeg!

Tak for din beskrivelse af jeres forhold, dejligt at l kan få det til at fungere og ser bort fra andres holdninger . Der er mange mænd der har mistet deres maskulinitet og ligeledes kvinder der har mistet deres feminine side desværre .. Som jeg forstår , så kan mænd lide en selvsikker kvinde , som også er feminin og skal have hjælp fra sin mand til ting. Der er en grund til at kvinden er skabt som den bløde, søde og kærlige, og manden som beskytter, forsøger og ansvarsfulde.

Anmeld

8. august 2012

sarahb

Hos os, er vi meget lige om tingene i husholdningen.
Min mand er rigtig god til t gøre rent og vaske tøj m.m. og ofte ham der gør det meste da han har bedre arbejdstider.
Vi er også lige i den forstand at vi har lige meget at skulle have sagt. Her respekterer vi hinanden og behandler hinanden ordenligt. Han tager ud- jeg tager ud. Ja vi giver hinanden "lov" til de samme ting! Så slet ikke noget med at han må og jeg må ikke! Det ville jeg ALDRIG finde mig i.
Vi arbejder begge hvor mit job er meget mere krævende, så tit står han også med ansvar for børnene. Og han henter altid fra inst.
Mht. vold hører det sig slet ikke til her, og jeg lyver ikke ved at sige at jeg ville pakke mine ting med det samme og smutte hvis det skete, hvilket det aldrig gør. Da min mand er meget rolig og tålmodig af væsen. Hvor jeg har et mere iltert temperement.
Så her er vores forhold skønt!

Anmeld

8. august 2012

Gokhanozen

Princesspigen skriver:

nu blev jeg nysgerrig, du skriver du ikke gået med tørklæde endnu desværre..

hvordan kan det være du ikke gør det hvis du gerne vil ?

Jeg villE gerne men føler mig ik helt klar endnu foreder er ik bar en tørklæde jeg ska have på jeg ska ændre mange ting først

Anmeld

8. august 2012

CamillaValby

Her hjemme er vi begge danske konvititter.

Og vi lever efter Koranen og Profetens sædvane. Vi er begge lige, snakker om alt, og respekterer hinanden.

Vi supplerer hinanden så godt, og har et ægteskab hvor vi stor set aldrig har diskutioner mm.

Vil faktisk sige at vi faktisk lever som mine egne forældre gør (de er dog ikke muslimer)

Som andre skriver er undertrykkelse ikke en del af Islam, men traditioner og kultur. MEGET sørgeligt, da sådanne klaphatte udstiller Islam på en dårlig måde, da folk jo automatisk vil forbinde det til det.

Hvis der er noget er du mere end velkommen til at smide en PB

Anmeld

10. august 2012

Københavnermor

A&F skriver:

Jeg forstår. Jamen da min mand og jeg var i Egypten i december , var vores datter 5 mdr . Jeg ammede hende med hendes dyne, der dækkede mig. Ellers har jeg altid kunne finde et sted, at amme hende. No problem der

Tak for svar!

Jeg tænkte bare at det måske kunne være et problem.. For selvom jeg selv ammer så diskret som muligt er det ikke altid min datter viser hensyn, og hun har få gange i et snuptag revet det der dækkede væk, og så er der desværre nogen som måske har set mere end de havde lyst til..
Og så tænker jeg bare at det måtte være en svær situation som tørklædebærende kvinde at stå i..

Anmeld

10. august 2012

A&F

Nu som Moar skriver:

Tak for svar!

Jeg tænkte bare at det måske kunne være et problem.. For selvom jeg selv ammer så diskret som muligt er det ikke altid min datter viser hensyn, og hun har få gange i et snuptag revet det der dækkede væk, og så er der desværre nogen som måske har set mere end de havde lyst til..
Og så tænker jeg bare at det måtte være en svær situation som tørklædebærende kvinde at stå i..

Hehe ja man ved aldrig med de små. Nåh jamen jeg har ikke været ude for det. Har været meget påpasselig mht at være dækket godt til i tilfælde af det du beskriver .

Anmeld

10. august 2012

PT

Profilbillede for PT
Når forandringens vinde blæser, bygger nogle læhegn, mens andre rejser vindmøller
Nu som Moar skriver:

Må jeg også spørge om noget?

Det er noget jeg har tænkt over i en tid nu.. Hvad gør ammende tørklædebærende muslimske kvinder når baby bliver sulten ude i offentligheden??

Håber du forstår min undren...

Jeg er muslim og tildækket.

Jeg ammer min søn der, hvor han biver sulten. Jeg har altid en stofble til at dække over både ham og mig, og så er der ingen, der kan se, hvad jeg har gang i

Det samme gjorde jeg på ferien til Tyrkiet. Jeg ammede overalt men så disket, at jeg ikke tror, nogen opdagede, jeg faktisk sad og ammede

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.