Princesspigen skriver:
er her nogle muslimske kvinder til stede ?
det er egentlig fordi jeg er ret nysgerrig omkring hvordan det fungerer i jeres hjem, jeg har et par spørgsmål og ja måske nogle "fordomme" om hvordan i lever og jeg håber i kan hjælpe, være ærlige omkring hvor meget jeg har ret eller tager fejl.. 
jeg ønsker ikke at træde nogle over tæerne og håber det er okay for folk jeg laver denne debat..
som sagt nysgerrighed!
jeg hører så tit om muslimske kvinder der bliver undertrykt, frarøvet deres frihed, eller disideret banket i hjemmet hvis ikke de gør PRECIS som manden siger.. er det så galt som det lyder ? hvordan er det hos dig ? er det manden der bestemmer det hele ?
det er altid manden der arbejder og kvinden der går hjemme og passer hus og børn.. er dette sandt ? ? hvad jeg hører må kvinderne ikke få en uddannelse eller et job.. ? ?
en kvinde eller pige må ikke gå alene på gaden, hun skal altid følges af en mand eller anden kvinde.. er dette sandt ?
hvorfor dækker i jer med tørklæder ? fordi manden vælger det eller det står i koranen(undskylder meget hvis det ikke er stavet rigtigt) eller fordi i ikke ønsker selv at sende sex-signaler ?
hvor gamle er i før i begynder at bruge tørklæderne ? helt små piger går jo ikke med dem.. 
hvis det er manden der bestemmer der hjemme, har i så noget at sku ha sagt med indkøb af fx. møbler, tøj køb eller køb af ting til baby ? ?
uha spørgsmål er der massere af, håber der er nogle der er søde at svare og som sagt håber jeg ikke jeg træder nogle over tæerne 
Nå, nu har jeg siddet og kigget på denne debat et par gange og synes, jeg vil give mit besyv med . Svarene står skrevet i teksten 
jeg hører så tit om muslimske kvinder der bliver undertrykt, frarøvet deres frihed, eller disideret banket i hjemmet hvis ikke de gør PRECIS som manden siger.. er det så galt som det lyder ? hvordan er det hos dig ? er det manden der bestemmer det hele ?
Ja, du hører ofte om muslimske kvinder, der ingen rettigheder har. Må jeg spørge dig; hvor ofte hører du et eneste positivt ord om Islam?
At der er nogle mænd, der banker deres koner, kan vi ikke komme udenom, men det er der i alle religioner.
Det har intet med Islam at gøre, men at de er nogle *** som ikke er hverken titlen mand eller muslim værdig.
Nu er jeg selv skilt, men ingen mand har nogensinde bestemt over mig. Vi var et hushold, der tog beslutningerne sammen og om noget, så var det mig, der havde mest at sige om, hvad der foregik derhjemme 
det er altid manden der arbejder og kvinden der går hjemme og passer hus og børn.. er dette sandt ? ? hvad jeg hører må kvinderne ikke få en uddannelse eller et job.. ? ?
Kvinder bliver opfordret til at tage en uddannelse i Islam og lære sig et fag.
Profeten Muhammed's (SAW) kone Kadisha var en meget succesfuld forretningskvinde med ben i næsen.
en kvinde eller pige må ikke gå alene på gaden, hun skal altid følges af en mand eller anden kvinde.. er dette sandt ?
Nej, det er ikke sandt.
Jeg personligt bryder mig ikke om at gå ude efter mørkets frembrud, og da jeg var gift med min første mand og kom sent hjem fra arbejde, kom han ned til stoppestedet og hentede mig på min opfordring.
Men hvis man ikke kunne forlade huset uden en mand, var vi da mange, der ville være totalt indespærrede 24/7 
hvorfor dækker i jer med tørklæder ? fordi manden vælger det eller det står i koranen(undskylder meget hvis det ikke er stavet rigtigt) eller fordi i ikke ønsker selv at sende sex-signaler ?
hvor gamle er i før i begynder at bruge tørklæderne ? helt små piger går jo ikke med dem.. 
Mænd er svage og vi tildækker os for ikke at friste dem. Derudover føler jeg mig også tættere på Gud, når jeg har min hijab på (ville aldrig gå uden den), og jeg føler mig bedre beskyttet 
Min datter på snart 3 har en hijab, som hun i bland går med. Ikke fordi jeg tvinger hende, men fordi hun synes, det er smukt at være ligesom sin mor 
Når man når puperteten skal man begynde at tildække sig, men i Islam er der ingen tvang, og vi tror på, at alle har ret til deres frie valg. Ergo er det op til personen selv, om hun vil være tildækket eller ej.
Men for at følge Sharia, skal du være det.
hvis det er manden der bestemmer der hjemme, har i så noget at sku ha sagt med indkøb af fx. møbler, tøj køb eller køb af ting til baby ? ?
Jeg har altid stået for indkøb af møbler mm. Min første mand købte ofte mit tøj. ikke fordi han skulle, men fordi jeg hader at shoppe, og han kunne godt lide det + han havde en god smag 
Han køber også oftest tøjet til vores datter - men af samme grunde som ovenfor beskrevet
uha spørgsmål er der massere af, håber der er nogle der er søde at svare og som sagt håber jeg ikke jeg træder nogle over tæerne 
Hvis du har flere spørgsmål, skal du være velkommen til at stille dem, og jeg vil gøre mit bedste for at svare