nogle muslimske kvinder til stede ?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

20. august 2012

HeXeri

A&F skriver:

Tak for dit indlæg og at du har tænkt over nogle ting indenfor islam. Og tak for din støtte mht at beskytte børn. Vi gør som mennesker og forældre hvad vi finder bedst og tror på. Selfølgelig vil vi aldrig enes men at respektere hinanden er allerede en start .

Det skal starte et sted, at kulturkristne og muslimer finder hinanden. Det her bliver vi bare nødt til at få til at fungere, vi er et multikulturelt samfund idag, noget der er gået endda rigtigt stærkt. Jeg er i start 30'erne og da jeg var barn havde vi ingen med anden etnisk baggrund end dansk i mit lokalområde. Idag har min søn sig 2 legekammerater i sin dp der ikke er europæere og omtaler dem med den største naturlighed. Det er rigtigt smukt.

Selv tak for du vil dele med os

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. august 2012

ESV

A&F skriver:

Tak for dit indlæg og tak for din ros. Sådan er vi jo så forskellige ven. Vi følger jo hver især vores egen overbevisning for et godt liv. Ved ikke om det var en skrivefejl fra din side, men islam har 5 søjler. Mht dit spm, vil jeg forsøge at svare dig. Sharia er islam "vejen". Den  er vores vejledning til hvordan vi bedst lever vores liv. Det er en ideologi , alt hvad vi mangler vejledning om, erfaring om finder vi i Sharia . Vi har 4 islamiske lovskoler, hvor disse lovskoler har viden indenfor alt i sharia. Det er vores imamer og dem med meget viden indenfor islam der har taget udd i det. Sharia er ikke kun dødsstraf, piskning og at få skåret sin hånd over. Sharia omfatter meget mere end det. Moral , løsninger, hjælp, rådgivning , vejledning indenfor alt Familieret, ægteskab, skilsmisse, arveret, tilbedelse, tilgivelse mm.

Så ja, Sharia er en del af muslimernes hverdag.

Hvor er det dejligt i svare så åbent, jeg har fulgt debatten over noget tid og er til tider imponeret over din tålmodighed.

Jeg tror desværre at det mange danskere kender til Islam er det de ser i medierne, og de fanatikkere der render rundt på nørrebro og opfordre muslimer til ikke at stemme når der er valg og som forlanger sharia zoner hvor de alene bestemmer giver ikke et særlig positivt indtryk af deres religion.
Jeg er selv født og opvokset på indre nørrebro og har set islam fra sin bedste side men har desværre også oplevet dem som udnytter deres tro og kultur til at tyranisere deres hustruer og omgivelser i Allahs navn.
Og det er sørgeligt når kultur og traditioner bliver opfattet som religion og overbevisning.

Jeg tror på at alle religioner er opstået på baggrund af en smuk tankegang om hvordan man bedst muligt lever sit liv, men har svært ved at forstå hvordan folk bliver fanatiske og bla. dræber i religionens navn, det hører ingen steder hjemme.

Jeg har dog et enkelt spørgsmål jeg håber du vil besvare for mig?
Jeg mener at have læst i koranen at der bliver opfordret til at alle vantro skal dræbes/udslættes således der kun er den ene rigtige tro tilbage, er det korrekt at man direkte opfordre til drab på alle ikke muslimer? for hvis det er tilfældet strider det så i virkeligheden ikke imod den generelt meget fredelige holdning Islam nornalt har?

Puha blev en rodet omgang jeg håber det giver mening alligevel.

Eid mubarak, håber i får en skøn fest!

Anmeld

20. august 2012

ESV

Glemte da lige nogle ting...

Jeg er mor til en dejlig pige på snart 3 år, og måske er jeg sippet af en dansk forælder men min datter skal sgu ikke på stranden iført ingenting, ikke fordi jeg syntes kroppen er en grim ting men man ved ALDRIG hvem der kigger med, så for at beskytte hende skal hun da have badedragt på.
Jeg håber da også at vi får hendes opdraget til ikke at vise næsten alt frem som teenager men at vi kan lære hende at det er ok at gemme noget til fantasien.
Det er i min verden =ordentlig opdragelse og ikke religon/kultur. Og jeg håber det lykkedes men det ved vi jo desværre først når vi når dertil..

Anmeld

20. august 2012

PT

Profilbillede for PT
Når forandringens vinde blæser, bygger nogle læhegn, mens andre rejser vindmøller
A&F skriver:

Kære du. Tak for din interesse og kritiske øjne. Tillad mig at skuffe dig med mit svar. Jeg synes ikke at det du skriver er i orden eller på nogen måde hænger sammen. Fred være med det. Du skriver at jeg modsiger mig selv . Nej det gør jeg ikke. Ja i puberteten tildækker kvinden sin skønhed. Men Allah siger" ingen had i religion". Dvs ingen tvang. Men bag hvert valg er der en konsekvens som vi er indforstået med . Dvs, at man vil blive stillet til regnskab for ikke at have fuldt sin religion og Allahs påbud til mennesket , og det er ikke kun tørklædet men alt i islam.  Er en kvinde ikke smuk,? Finder du ikke kvindens hår, hals, former mm smukke . Bliver du ikke tiltrukket af det ydre? Tørklædet er sendt til kvinden. Det erU hendes fridom. Lighed mellem kvinder . At passe på sig selv og blive dømt for hendes viden og ikke skønhed . At blive ansat pga viden og hårdt arbejde for at nå til sit mål, ikke at blive ansat for at firmaer skal tjene penge på os, udnytte og, bruge os kvinder som mændenes salgsbingo! Det er sku da undertrykkende synes jeg!. Er det den respekt man har for kvinden i dag??? Jeg er min mands ansvar. Jeg er min mands diamant. Han skal passe på mig , mætte mig, give mig sikkerhed, tryghed og kærlighed. Det er hvad islam befaler manden. Jeg er hans klippe, jeg giver min mand succes, jeg gør min mand lykkelig , jeg viser mig kun for min mand. Min mand har ret til at vide hvor, med hvem og hvad jeg skal lave . Hvorfor ? Fordi hvis der skete mig noget så kan han finde mig. Være der for mig. Hjælpe mig . Herhjemme hjælpes vi ad fordi det er islamisk set anbefalet og faktisk står en kvinde ikke for rengøring og madlavning . Vores elskede profet muhammed(må Allahs fred og velsignelse være over ham) hjalp sine koner . Han gjorde endvidere selv rent. Når jeg vælger at gøre rent og lave mad er det af kærlighed og renlighed .Eej altså, mht den anden debat. Du vender mine ord om. Og forstår ikke at du ikke kan respektere vores valg uden at det skal omhandle pædofili. Og helt ærligt med hånden på hjertet specielt da jeg studerer til socialrådgiver, så vil pædofili anmeldes. Det er først og fremmest forbudt i islam og forbudt i vores samfund. Ang Muhammed (må Allahs fred og velsignelse være over ham) er dine info ukorrekte. Han fuldbyrdede først samleje med sin kone Aisha(rad) da hun gik fra fasen barn til kvinde. Altså at hun havde fået sin menstruation. Han var ikke pædofil! Har du ikke haft historie i folkeskolen ? På gymnasiet ? Ved du intet om hvor normalt det var kvinder at blive gift og få børn som 11-12 årige? Har du sovet de timer væk. Og så siger du vores profet er pædofil. Læs dit stof ordentligt igennem hvis du har tænkt dig at fortsætte med at debatere med mig. For ved du hvad. ? Jeg kan min del . fred være med at du er imod religion, mén så sæt dig i det mindste ordentligt ind i et stof du viser interesse for.

Mashallah du giver nogle rigtig gode svar.

Jeg er naturligvis helt enig i, hvad du skriver men ville bare sende en tanke din vej 

Anmeld

20. august 2012

A&F

ESV skriver:

Hvor er det dejligt i svare så åbent, jeg har fulgt debatten over noget tid og er til tider imponeret over din tålmodighed.

Jeg tror desværre at det mange danskere kender til Islam er det de ser i medierne, og de fanatikkere der render rundt på nørrebro og opfordre muslimer til ikke at stemme når der er valg og som forlanger sharia zoner hvor de alene bestemmer giver ikke et særlig positivt indtryk af deres religion.
Jeg er selv født og opvokset på indre nørrebro og har set islam fra sin bedste side men har desværre også oplevet dem som udnytter deres tro og kultur til at tyranisere deres hustruer og omgivelser i Allahs navn.
Og det er sørgeligt når kultur og traditioner bliver opfattet som religion og overbevisning.

Jeg tror på at alle religioner er opstået på baggrund af en smuk tankegang om hvordan man bedst muligt lever sit liv, men har svært ved at forstå hvordan folk bliver fanatiske og bla. dræber i religionens navn, det hører ingen steder hjemme.

Jeg har dog et enkelt spørgsmål jeg håber du vil besvare for mig?
Jeg mener at have læst i koranen at der bliver opfordret til at alle vantro skal dræbes/udslættes således der kun er den ene rigtige tro tilbage, er det korrekt at man direkte opfordre til drab på alle ikke muslimer? for hvis det er tilfældet strider det så i virkeligheden ikke imod den generelt meget fredelige holdning Islam nornalt har?

Puha blev en rodet omgang jeg håber det giver mening alligevel.

Eid mubarak, håber i får en skøn fest!

Tak for dine venlige ord. Ja desværre  findes den slags personer , men jeg tror ikke på at islam er sådan. Ikke i forhold til mine undersøgelser. Det er korrekt at ikke muslimer skulle dræbes, MEN det skal ikke læses i den samme konteskt i dag. Du skal tænke på at ethvert problem Profeten Muhammed (saws) mødte på sin vej bad han Allah om hjælp og vejledning. Han gjorde ikke noget udeb hvad Allah foreskrev. Han gik ikke i krig før han fik tilladelse. Muslimerne var forfulgte , de blev hånt, og de blev dræbt, derfor skulle de dræbes . Endvidere beder Allah os om at læse om andre religioner, opføre os godt mod vores medmennesker osv.Profeten Muhammed (saws) havde en nabo(mindes ikke om han var jøde eller kristen ) han plejede hver dag at stille sit skral foran profetens dør. Profeten bar over med ham og tog skraldet og smed det ud. En dag var der ikke affald foran profetens dør , og han undrede sig over det. Derfor bankede han på sin nabos dør fordi han troede at han var syg. Jeg kan ikke huske hvad historien mere melder om, men pointen er at man skal være god ved sin nabo og medmenneske uanset baggrund .

Anmeld

20. august 2012

A&F

PT skriver:

Mashallah du giver nogle rigtig gode svar.

Jeg er naturligvis helt enig i, hvad du skriver men ville bare sende en tanke din vej 

Alhamdulilah . Tak søde

Anmeld

20. august 2012

ESV

A&F skriver:

Tak for dine venlige ord. Ja desværre  findes den slags personer , men jeg tror ikke på at islam er sådan. Ikke i forhold til mine undersøgelser. Det er korrekt at ikke muslimer skulle dræbes, MEN det skal ikke læses i den samme konteskt i dag. Du skal tænke på at ethvert problem Profeten Muhammed (saws) mødte på sin vej bad han Allah om hjælp og vejledning. Han gjorde ikke noget udeb hvad Allah foreskrev. Han gik ikke i krig før han fik tilladelse. Muslimerne var forfulgte , de blev hånt, og de blev dræbt, derfor skulle de dræbes . Endvidere beder Allah os om at læse om andre religioner, opføre os godt mod vores medmennesker osv.Profeten Muhammed (saws) havde en nabo(mindes ikke om han var jøde eller kristen ) han plejede hver dag at stille sit skral foran profetens dør. Profeten bar over med ham og tog skraldet og smed det ud. En dag var der ikke affald foran profetens dør , og han undrede sig over det. Derfor bankede han på sin nabos dør fordi han troede at han var syg. Jeg kan ikke huske hvad historien mere melder om, men pointen er at man skal være god ved sin nabo og medmenneske uanset baggrund .

Ja det er selvfølgelig skrevet i en anden tid lige som hans ægteskab med en yngre er på en tid hvor det var helt almindeligt! Problemet er tror jeg at folk har det med at glemme at både koranen såvel som biblen og jødernes torah er skrevet for mange hundrede år siden og verden og dens normer og regeler var anderledes!
Verden ville være et bedre sted hvis folk ville spørge først, på den måde som det er nu taber alle.. Fordomme er noget frygteligt noget!

Anmeld

20. august 2012

^^ Mor til 2 + januar baby på vej^^

A&F skriver:

Jo vi kvinder er svagere end manden i den forstand, at vi først og fremmest ofte handler med følelser, er følsomme og ikke kan klare fysisk hårdt arbejde som mænd kan. Men du har et sysnpunkt, og det er da bare i orden. Vil dog ikke acceptere at nogen skal kalde muslimske kvinder undertrykte , før de har prøvet at leve vores liv som kvinde i islam. En kvinde rejser ikke uden søn eller mand. Ja manden kan rejse , han kan passe sig selv. Men har ikle ret til at være mere end 3 dage væk fra sin kone, uden hendes accept. Da kvinden har en ret over ham privat osv. Kvinden kan godt bevæge sig frit i sit land. Hygge med veninder eller lign imens manden passer børn. Desuden lever de fleste muslimer efter Koranen og efter vores profet Muhammeds sædvane, og med respekt for vores roller. I de fleste muslimske hjem, er der sjældent problemer med rollefordelingen. Manden har ansvaret for at familien har det godt . Han har ikke ret til at blive hjemme og lade sig forsøge af sin kone. At han er arbejdsløs er en anden kontekst. Kvinden kan vælge at uddanne sig, arbejde og hjælpe til, eller gemme sine penge til sig selv, hvis det er det hun vil. Jeg har valgt at uddanne mig og være en del af samfundet og hjælpe min mand med det jeg kan. Min mand arbejder og er studerende. Der ikke noget bedre, end en mand der ved at han er en rigtig mand. Beskytter, forsørger og en tryghedbase for kvinden. Og der ikke noget bedre end en kvinde der venter på sin mand med glæde,taknemmelighed og kærlighed til sin mand. Så snart en kvinde er som en mand og manden som kvinde, så går det faktisk ned af bakke med nogle forhold desværre. En ting er stensikkert. Jeg vil aldrig bytte det liv jeg har med andet

Så spændende læsning det hele :-) kan slet ikke lade værd med at læse med

Min tidligere bedste veninde/blod søster som vi os kaldte hinanden er muslim, on/off med tørklæde- tror måske ikke hun følte dog klar men alligevel beundrede muslimske kvinder som bar det, men ingen Press fra familie eller andet, det var skam hendes valg :-)

Og hold op hvor havde vi bare en "fest" hver dag, nøj jeg elskede den pige :,) hold op vi kunne have det skægt hver dag og hyggede med kebab i gå gaden efter skole, grinte og havde det så fantastisk, ihh jeg savner hende , hun ændrede sig desværre totalt da vi startede 10 klasse ej jeg elskede hende og har grædt mange mange mange tårre over min muslimske søster jeg mistede for år tilbage

Hendes søskende (piger) var som mine søskende og hendes mor var "min mor "H"). Ren kærlighed, kys på kinden, klap bag i når vi skulle skynde os alle 3 mor h, søster og mig og folde reklamer fordi de hjalp mig med at dele dem , og løb rundt om bordet og samlede reklamer så de var klar til aflevering i folks huse. (ja lyder indviklet)

Men sikke mange minder i de år vi var søstre- er så inderligt ked af ikke og have hende mere, hayati, min søster, håber at støde ind i dig en dg igen og få dig i mit liv igen ! inshallah !! <3

Har aldrig haft en søster , veninde eller andet som denne vidunderlige muslimske prinsesse !!

Anmeld

21. august 2012

A&F

ESV skriver:

Ja det er selvfølgelig skrevet i en anden tid lige som hans ægteskab med en yngre er på en tid hvor det var helt almindeligt! Problemet er tror jeg at folk har det med at glemme at både koranen såvel som biblen og jødernes torah er skrevet for mange hundrede år siden og verden og dens normer og regeler var anderledes!
Verden ville være et bedre sted hvis folk ville spørge først, på den måde som det er nu taber alle.. Fordomme er noget frygteligt noget!

Ja desværre .

Anmeld

21. august 2012

A&F

^^ Mor til 2 + januar baby på vej^^ skriver:

Så spændende læsning det hele :-) kan slet ikke lade værd med at læse med

Min tidligere bedste veninde/blod søster som vi os kaldte hinanden er muslim, on/off med tørklæde- tror måske ikke hun følte dog klar men alligevel beundrede muslimske kvinder som bar det, men ingen Press fra familie eller andet, det var skam hendes valg :-)

Og hold op hvor havde vi bare en "fest" hver dag, nøj jeg elskede den pige :,) hold op vi kunne have det skægt hver dag og hyggede med kebab i gå gaden efter skole, grinte og havde det så fantastisk, ihh jeg savner hende , hun ændrede sig desværre totalt da vi startede 10 klasse ej jeg elskede hende og har grædt mange mange mange tårre over min muslimske søster jeg mistede for år tilbage

Hendes søskende (piger) var som mine søskende og hendes mor var "min mor "H"). Ren kærlighed, kys på kinden, klap bag i når vi skulle skynde os alle 3 mor h, søster og mig og folde reklamer fordi de hjalp mig med at dele dem , og løb rundt om bordet og samlede reklamer så de var klar til aflevering i folks huse. (ja lyder indviklet)

Men sikke mange minder i de år vi var søstre- er så inderligt ked af ikke og have hende mere, hayati, min søster, håber at støde ind i dig en dg igen og få dig i mit liv igen ! inshallah !! <3

Har aldrig haft en søster , veninde eller andet som denne vidunderlige muslimske prinsesse !!

I havde et venskab jeg kan nikke genkendende til. Hvor er det trist at det gik i stykker.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.