nogle muslimske kvinder til stede ?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

8. august 2012

Ønskebarnet12

Princesspigen skriver:

er her nogle muslimske kvinder til stede ?

det er egentlig fordi jeg er ret nysgerrig omkring hvordan det fungerer i jeres hjem, jeg har et par spørgsmål og ja måske nogle "fordomme" om hvordan i lever og jeg håber i kan hjælpe, være ærlige omkring hvor meget jeg har ret eller tager fejl..

jeg ønsker ikke at træde nogle over tæerne og håber det er okay for folk jeg laver denne debat..  som sagt nysgerrighed!

jeg hører så tit om muslimske kvinder der bliver undertrykt, frarøvet deres frihed, eller disideret banket i hjemmet hvis ikke de gør PRECIS som manden siger.. er det så galt som det lyder ? hvordan er det hos dig ? er det manden der bestemmer det hele ?

Jeg er født og opvokset i et muslimsk hjem, og er gift med en muslimsk mand I vores tilfælde bestemmer vi begge lige, og vi bliver skam ikke banket eller frataget vores frihed på ingen måder, tværtimod prøver vi at tale os frem til en løsning eller enes, eller så må en os får sin vilje denne gang og næste gang den anden Min mand er født og opvokset i Afghanistan og kom til danmark for knap 10 år siden, han har dog lidt andre tankegange, men det har ingen betydning med at han ser ned på kvinder eller tæver mig, han elsker mig ekstremt højt, og forkæler mig så meget som han kan.

Han har gjort alt for mig, han har givet mig det liv jeg har ønsket mig, og selvfølgelig er der uenigheder i hvert forhold om man er muslim eller ikke muslim, så er der små skænderier i hvert eneste forhold Men jeg tror at dine fordomme stammer fra mediet, alt det mediestunt de laver i tvet og fremviser muslimer som folk der er uintelligent og ser ned på kvinder, sådan er det ikke her, og tror generalt at der er mange flere kvinder der bestemmer over deres mænd end de gør over for dem:-P

det er altid manden der arbejder og kvinden der går hjemme og passer hus og børn.. er dette sandt ? ?  hvad jeg hører må kvinderne ikke få en uddannelse eller et job.. ? ?

Hehe, mine forældre har altid opfodret mig til at tag en uddannelse og blive noget stort, få mig en uddannelse frem for børn og alt det huslige pligter, det samme har min mand altid sagt at tag en uddannelse, og nu da jeg har en stor interesse inde for makeup så vil han da støtte mig fuldt ud og oveni hjælpe mig med at betale for den uddannelse jeg vil have så her vil han med alt hjælp prøve at få mig i uddannelse og i job, pt er jeg gravid og han passer på mig som om jeg er en prinsesse

en kvinde eller pige må ikke gå alene på gaden, hun skal altid følges af en mand eller anden kvinde.. er dette sandt ?

Slet ikke sandt, medmindre manden er IGNORANT Min mand har en uddannelse inde for Islam, han er en slags professer i det, og han behandler sin kone og barn som engler, de for hvad de vil og hjemme hos dem er det klart konen der bestemmer:-D

hvorfor dækker i jer med tørklæder ? fordi manden vælger det eller det står i koranen(undskylder meget hvis det ikke er stavet rigtigt) eller fordi i ikke ønsker selv at sende sex-signaler ?

Nu går jeg ikke med tørklæde, men har en svigerinde som går i det, det er frivilligt hjemme hos os, min mand er ikke verdens mest religiøse mand, og han har aldrig bedt mig om at gå i tørklæde, selvom jeg selv gerne vil gå med det en dag når jeg endelig føler mig klar til at gå i det, men jeg har da al den respekt for dem der bære tørklæde. I det fleste tilfælde tror jeg selv at kvinden vælger det, jeg har den del veninder som går med det ,og deres fædre eller mænd har ikke tvunget dem til at gå med det, men fordi de selv er bégyndt at blive lidt religiøse og fordi de ikke vil sende nogle sex-signaler. Selvfølgelig er der nogle ignorant mænd som tvinger deres kvinder i at gå i det, men har heldigvis ikke stødt ind i sådan nogle endnu, og jeg kender en del muslimer da jeg selv er opvokset i en familie som er muslim

hvor gamle er i før i begynder at bruge tørklæderne ? helt små piger går jo ikke med dem..

Jeg tror det meget forskelligt, nogle gå med det, nogle gør ikke. man starter vel selv når man er klar, og nogle gør det når de er 9 år gammel

hvis det er manden der bestemmer der hjemme, har i så noget at sku ha sagt med indkøb af fx. møbler, tøj køb eller køb af ting til baby ? ?

Her hjemme hos os, står jeg får indkøb, tøj køb, indretning, og alt møbler Men elsker når han arrangere sig i at købe baby tøj, for så ved jeg præcis hvad han kan lide, han elsker at købe babytøj-ting, og han købte forleden en jakke til vores kommende barn, som han konstant går rundt med og forstiller sig at babyen har den på (sødt) Angående indkøb, så handler vi begge, hvis jeg hjemme og han er ude så gør han det, hvis jeg ude gør jeg det, og hvis vi begge er hjemme så gør vi det sammen Møbler til hjemmet, har jeg fået lov til at bestemme, han forstå ikke så meget til det, så lad mig dog gøre hjemmet pænt:-D

uha spørgsmål er der massere af, håber der er nogle der er søde at svare og som sagt håber jeg ikke jeg træder nogle over tæerne

Håber svarene hjalp, selvom jeg ikke er den største religiøse kvinde herinde, så vil jeg da sige jeg er troende og er stolt af at være muslim

det er egentlig fordi jeg er ret nysgerrig omkring hvordan det fungerer i jeres hjem, jeg har et par spørgsmål og ja måske nogle "fordomme" om hvordan i lever og jeg håber i kan hjælpe, være ærlige omkring hvor meget jeg har ret eller tager fejl..

jeg ønsker ikke at træde nogle over tæerne og håber det er okay for folk jeg laver denne debat..  som sagt nysgerrighed!

jeg hører så tit om muslimske kvinder der bliver undertrykt, frarøvet deres frihed, eller disideret banket i hjemmet hvis ikke de gør PRECIS som manden siger.. er det så galt som det lyder ? hvordan er det hos dig ? er det manden der bestemmer det hele ?

Jeg er født og opvokset i et muslimsk hjem, og er gift med en muslimsk mand I vores tilfælde bestemmer vi begge lige, og vi bliver skam ikke banket eller frataget vores frihed på ingen måder, tværtimod prøver vi at tale os frem til en løsning eller enes, eller så må en os får sin vilje denne gang og næste gang den anden Min mand er født og opvokset i Afghanistan og kom til danmark for knap 10 år siden, han har dog lidt andre tankegange, men det har ingen betydning med at han ser ned på kvinder eller tæver mig, han elsker mig ekstremt højt, og forkæler mig så meget som han kan.

Han har gjort alt for mig, han har givet mig det liv jeg har ønsket mig, og selvfølgelig er der uenigheder i hvert forhold om man er muslim eller ikke muslim, så er der små skænderier i hvert eneste forhold Men jeg tror at dine fordomme stammer fra mediet, alt det mediestunt de laver i tvet og fremviser muslimer som folk der er uintelligent og ser ned på kvinder, sådan er det ikke her, og tror generalt at der er mange flere kvinder der bestemmer over deres mænd end de gør over for dem:-P

det er altid manden der arbejder og kvinden der går hjemme og passer hus og børn.. er dette sandt ? ?  hvad jeg hører må kvinderne ikke få en uddannelse eller et job.. ? ?

Hehe, mine forældre har altid opfodret mig til at tag en uddannelse og blive noget stort, få mig en uddannelse frem for børn og alt det huslige pligter, det samme har min mand altid sagt at tag en uddannelse, og nu da jeg har en stor interesse inde for makeup så vil han da støtte mig fuldt ud og oveni hjælpe mig med at betale for den uddannelse jeg vil have så her vil han med alt hjælp prøve at få mig i uddannelse og i job, pt er jeg gravid og han passer på mig som om jeg er en prinsesse

en kvinde eller pige må ikke gå alene på gaden, hun skal altid følges af en mand eller anden kvinde.. er dette sandt ?

Slet ikke sandt, medmindre manden er IGNORANT Min mand har en uddannelse inde for Islam, han er en slags professer i det, og han behandler sin kone og barn som engler, de for hvad de vil og hjemme hos dem er det klart konen der bestemmer:-D

hvorfor dækker i jer med tørklæder ? fordi manden vælger det eller det står i koranen(undskylder meget hvis det ikke er stavet rigtigt) eller fordi i ikke ønsker selv at sende sex-signaler ?

Nu går jeg ikke med tørklæde, men har en svigerinde som går i det, det er frivilligt hjemme hos os, min mand er ikke verdens mest religiøse mand, og han har aldrig bedt mig om at gå i tørklæde, selvom jeg selv gerne vil gå med det en dag når jeg endelig føler mig klar til at gå i det, men jeg har da al den respekt for dem der bære tørklæde. I det fleste tilfælde tror jeg selv at kvinden vælger det, jeg har den del veninder som går med det ,og deres fædre eller mænd har ikke tvunget dem til at gå med det, men fordi de selv er bégyndt at blive lidt religiøse og fordi de ikke vil sende nogle sex-signaler. Selvfølgelig er der nogle ignorant mænd som tvinger deres kvinder i at gå i det, men har heldigvis ikke stødt ind i sådan nogle endnu, og jeg kender en del muslimer da jeg selv er opvokset i en familie som er muslim

hvor gamle er i før i begynder at bruge tørklæderne ? helt små piger går jo ikke med dem..

Jeg tror det meget forskelligt, nogle gå med det, nogle gør ikke. man starter vel selv når man er klar, og nogle gør det når de er 9 år gammel

hvis det er manden der bestemmer der hjemme, har i så noget at sku ha sagt med indkøb af fx. møbler, tøj køb eller køb af ting til baby ? ?

Her hjemme hos os, står jeg får indkøb, tøj køb, indretning, og alt møbler Men elsker når han arrangere sig i at købe baby tøj, for så ved jeg præcis hvad han kan lide, han elsker at købe babytøj-ting, og han købte forleden en jakke til vores kommende barn, som han konstant går rundt med og forstiller sig at babyen har den på (sødt) Angående indkøb, så handler vi begge, hvis jeg hjemme og han er ude så gør han det, hvis jeg ude gør jeg det, og hvis vi begge er hjemme så gør vi det sammen Møbler til hjemmet, har jeg fået lov til at bestemme, han forstå ikke så meget til det, så lad mig dog gøre hjemmet pænt:-D

uha spørgsmål er der massere af, håber der er nogle der er søde at svare og som sagt håber jeg ikke jeg træder nogle over tæerne

Håber svarene hjalp, selvom jeg ikke er den største religiøse kvinde herinde, så vil jeg da sige jeg er troende og er stolt af at være muslim

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. august 2012

Ønskebarnet12

Ønskebarnet12 skriver:

Det er min bror som har en uddannelse inde for islam*

Anmeld

8. august 2012

Princesspigen

Ønskebarnet12 skriver:

Det er min bror som har en uddannelse inde for islam*

super mange tak for dit svar også..

det varmer næsten mit hjerte at høre at et ikke er så slemt hos muslimer som ejg gik og troede

Anmeld

8. august 2012

Ønskebarnet12

Princesspigen skriver:

super mange tak for dit svar også..

det varmer næsten mit hjerte at høre at et ikke er så slemt hos muslimer som ejg gik og troede

Jeg glad for svaret hjalp selvom jeg ikke er den største viden inde for islam, så elsker jeg min religion

Anmeld

8. august 2012

Princesspigen

Ønskebarnet12 skriver:

Jeg glad for svaret hjalp selvom jeg ikke er den største viden inde for islam, så elsker jeg min religion

det er kun godt at have en religion og noget at tro på om så det er kristendom eller islam.. og det er dejligt at du elsker din religion  

Anmeld

8. august 2012

Ønskebarnet12

Princesspigen skriver:

det er kun godt at have en religion og noget at tro på om så det er kristendom eller islam.. og det er dejligt at du elsker din religion  

Anmeld

8. august 2012

Aisha

Profilbillede for Aisha
Mors Superman
Princesspigen skriver:

Så fik jeg tid til at svare.

Hos mig bestemmer vi ligemeget synes jeg.

Min mand arbejder og jeg er ledig pt. Men jeg er uddanet social og sundheds assistent. Og min mand ville ønske at jeg ville læse videre men jeg har det bare ikke i mig lige nu.

Her hjemme er jeg lidt fri. Det har aldrig været et problem for mig og rejse alene på ferie til Tyrkiet eller andre steder. Jeg er tit i byen med mine veninder nyder livet når nu han alligevel skal arbejde. Men jeg vil lige tilføje at jeg altid fortælller hvad jeg går rundt  og laver men det har ikke noget at gøre om at det skal han vide. Jeg fortæller det kun fordi han er min bedste ven

Jeg går med tørklæde fordi at det står i koranen. Jeg gik med det før jeg mødte min mand. Tror jeg var 14 år da jeg begyndte. Det betyder meget for mig, nok fordi det er en del af min indentitet... Jeg ønsker ikke at sende nogle sex signaler men jeg kunne heller ikke finde på at være mega tildækket som burka.(har STOR respekt til dem der kan) Synes selv at jeg klær mig rimelig pænt.

Min mand bestemmer ikke alt vi er lige om det. Men han kan godt finde på at købe tøj til vores søn som jeg synes er MEGA grimt! også må jeg finde mig i det, for nogen gange køber jeg også nogen ting som han synes er grimt.  

Vi har en datter på 8år og min mand tager hende altid med i svømning. Der vil han ikke ha at kun har bikini på. Men insistere at hun tager en bade dragt på. Det synes jeg er ok. Ellers siger han ikke så meget. Vi gør meget for at vi er ordentlige muslimer. Vi faster, ber og sørger for at vores unger bliver respektfulde mennesker der også respektere andre menneskers holdning og religion.  

Ha en god dag  Du må spørge igen hvis der er noget du ikke forstår.

Anmeld

8. august 2012

Københavnermor

A&F skriver:

Hej ven. Jeg vil da gerne besvare dig. Jeg tog tørklæde på da jeg kom i puberteten. Det er der, at man skal tildække sig. Det er Allah der beder os om det i Koranen, i Verset der omhandler kvinder. For at hun skal beskyttes mod fremmede øjne, og fremmedes fantasier og lyster. En kvinde er skabt smukt, men hendes skønhed skal ikke vises. Kun den heldige og gudsfrygtige mand som hun gifter sig med. Men, ingen skal tvinges til at gå med det. Jeg bærer mit tørklæde først og fremmest for Allahs skyld. For at vise min kærlighed til Ham og min respekt for islam og overfor mig selv som kvinde.  En kvinde er en del af manden. Kvinden er mandens ansvar. Kvindes skal forsørges, beskyttes og værnes om. Dette står I koranen. En kvinde har ret til at uddanne sig, og at arbejde, men i sidste ende er det manden der bærer ansvaret for alt. Han skal passe sin familie. Kvinden har ret til at blive hjemme , passe børn og hjem , eller have en tjener til dette. Herhjemme hos os, har vi respekt for de roller islam har givet manden og kvinden. Jeg gør intet uden at min mand er velvidende om det og omvendt. Jeg har en ret over for min mand og han har en ret over mig. Vi supplere hinanden, elsker hinanden og støtter hinanden . Vi siger vores mening og respektere hinanden. Det er rigtigt at man som kvinde ikke kan rejse alene uden en "beskytter". Og det er enten manden, faderen , sønnen, svigerfar, morfar eller farfar. Det er pga at kvinden skal beskyttes og at der ikke skal ske hende noget. Min mand vil ikke at jeg rejser udenlands uden ham. Og det har jeg som muslimsk kvinde det helt fint med. Ang at bestemme i hjemmet , jamen her bestemmer vi ligemeget. Der er ingen regler her. Man skulle nærmest mene at manden er den undertrykte med alle de pligter de har

Må jeg også spørge om noget?

Det er noget jeg har tænkt over i en tid nu.. Hvad gør ammende tørklædebærende muslimske kvinder når baby bliver sulten ude i offentligheden??

Håber du forstår min undren...

Anmeld

8. august 2012

gædde/gitte

Meliora skriver:

Så længe I ikke begge har præcis de samme rettigheder, så synes jeg det er kvindeundertrykkende. Sorry, men vi kvinder er altså ikke små glasfigurer der skal passes på osv. Vi er stærke individer, der kan klare alt ligeså vel som en mand kan. Hvis en kvinde har lydt til at rejse på ferie med sine veninder, mor eller på forretningsrejse, så skal hun da ikke slæbe sin mand med, han kan da blive hjemme og passe ungerne. Slæber han så også heeeele familien med på forretningsrejser og herreferier?

Og det med hun har ret til at gå hjemme, det har manden vel også, hvis kvinden ønsker at få en karriere?

Jeg HADER når folk skal forskelsbehandle uanset om det er pga. køn, seksualitet osv. Hvorfor kan vi ikke bare have de samme rettigheder allesammen? 

jeg er ikke muslim, men min mand ville da ikke lade mig rejse til udlandet alene! hvorfor overhoved ha et forhold hvis man ikke vil ha de sjove oplevelser sammen? Vi går også sjældent i byen hver for sig.... ingen af os gider at sidde og glo på vennerne flirte ligeså snart de har chancen for fremmed kød......  Det har da intet med kvinde undertrykkelse at gøre..... "manden passer på sin kvinde" det er da romantisk i mine øjne, ikke nødvendigvis en negativ ting

Anmeld

8. august 2012

gædde/gitte

Nu som Moar skriver:

Må jeg også spørge om noget?

Det er noget jeg har tænkt over i en tid nu.. Hvad gør ammende tørklædebærende muslimske kvinder når baby bliver sulten ude i offentligheden??

Håber du forstår min undren...

jeg tænker mere med burka??

jeg er ikke muslim.... med jeg har da ikke tænkt mig at sidde med jadderne fremme i det offentlige rum

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.