Hvis et andet barn slår dit barn i børnehaven.....

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

6. august 2012

Lovely<3

Mor og meget mere skriver:

"Tæsk" og "tyranner" - hvis det er tilstandene i dine børns institution, synes jeg ærligt talt, du skal begynde et helt andet sted og indkalde til hastemøde for ansatte, forældre og repræsentanter fra kommunen. Det lyder ikke som et sted, man trygt kan sende sit barn hen! 

Overdrivelse fremmer forståelse.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. august 2012

Dustmuz

JEG, ville under alle omstændigheder lære mine børn det at slå..
de skal lære at det KUN må bruges i "nødværge" så at sige..
Dvs, bliver de slået, UBEGRUNDET, så smækker de igen. og kun 1 gang..

eller hvis de bliver trængt op i en krog af flere personer, så smækker man dem alle sammen ned, og stiller spørgsmålene bagefter..

Ved godt i tøser langt fra er enige..
men jeg var selv det barn der blev mobbet, jeg slog aldrig først.
men slog jeg, så fattede folk det også gerne, da jeg ved hvor man skal slå, for at folk forstår det.

børn under alderen 5-6 år, syntes jeg ikke skal lære at slå..
Det er først når de har nået en alder, hvor de begynder at blive en smule selvstændige, at de skal lære dette

Anmeld

6. august 2012

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.
Kvinde2900 skriver:

Nej, det er jeg udemærket klar over. Men pædagogerne kan jo ikke overvåge hvert enkelt barn hele tiden. Situationer kan fx opstå mens pædagogoen er ved at løse en anden koflikt og ikke lige ser hvad lille Ole laver.

Nej, men så må mor og far lære lille Ole at gå hen til den voksne, selvom hun er i gang med noget andet.

Anmeld

6. august 2012

Dustmuz

eller hvis de bliver trængt op i en krog af flere personer, så smækker man dem alle sammen ned, og stiller spørgsmålene bagefter..

men slog jeg, så fattede folk det også gerne, da jeg ved hvor man skal slå, for at folk forstår det.

Det er først når de har nået en alder, hvor de begynder at blive en smule selvstændige, at de skal lære dette

Anmeld

6. august 2012

Lovely<3

Mor og meget mere skriver:

Det er ret imponerende, hvis en 3-4-årig kan forvalte det - især taget i betragtning, at mange unge og voksne mænd ikke kan styre det, når aggressionerne tager over. 

Ganske almindelige børn i den alder vil nu have ret svært ved at forstå, at de ikke må slå, hvis de "bare" bliver drillet og tirret. 

Og du kan selvfølgelig tale på alle børns vegne...

Min 5-årige forstår fint betydningen af selvforsvar. Lad os nu ikke gøre det mere komplekst end det.

Anmeld

6. august 2012

Lovely<3

Dustmuz skriver:

Jeg er fuldstændig enig

Anmeld

6. august 2012

Mother-love

aya-zia skriver:

da min den yngste startede i børnehave var der en dreng som smækkede hende en den aller første dag... hun vente sig bare rundt og slog igen... siden har drengen ALDRIG slået hende og de er mega gode venner...

min datter er også den eneste i børnehaven som har pandet ham en alle andre børn er bange for ham fordi han er en tyran..

men min datter og ham er uadskillige... og slår han en mens hun ser det ja så får han en på hovedet af hende... og så siger han undskyld og de leger vider

Hehe jamen der kan man bare se. Dejligt at man kan se at den holdning man har hjælper. For sådan noget får isabella ihvertfald afvide herhjemmefra. for så kan de andre børn jo bare lade være med at slå.

Anmeld

6. august 2012

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere
Kvinde2900 skriver:

Overdrivelse fremmer forståelse.

Ikke i dette tilfælde - man kan MÅSKE forsvare at lære sit barn at slå fra sig, hvis det får tæsk af tyranner, men da ikke, hvis der blot er tale om et børnehavebarn, der bliver slået af et andet børnehavebarn. 

Anmeld

6. august 2012

Mother-love

Betina_fra_Als skriver:

Jeg er helt enig i din holdning.

Jeg har også sagt til mine børn, bliver de slået, så bare smæk igen, det kan sætte andre i respekt.

Jeg finder mig ikke i noget, og det skal mine børn hellere ikke. De skal kunne forsvare sig.

Ja lige præcis. For vi andre ville jo heller ikke bare lade som ingenting hvis vi fik en på hovedet.

Anmeld

6. august 2012

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere
Dustmuz skriver:

Netop! "Fjenden" her er andre børn på højst 5-6 år - ikke store bøller! 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.