Hvis et andet barn slår dit barn i børnehaven.....

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

6. august 2012

Clisolka

Nu er min søn knapt 2 år... og han er en af dem der har bidt de andre og slået... og han gør det også herhjemme. Vi arbejder meget  med det.

Hvis min søn kommer hjem og fortæller han bliver slået... så vil jeg fortælle ham at han skal sige det til pædagogerne... og ellers må jeg tale med pædagogerne hvis det er noget der fortsætter. Jeg ville ikke opfordre mit barn til at slå igen! Aldrig!

Enig!  Isabella er også en af dem der slår en af de andre i vuggestuen - en af drengene har hun et had/kærlighedsforhold til. Den ene dag er de pot og pande og den næste er de uvenner så det basker....

Vi gør hvad vi kan for at stoppe det herhjemme - og de arbejder bl.a. med de 2 i vuggestuen 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. august 2012

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.

Jeg vil lære min dreng altid at gå væk fra situationen og finde en pædagog.

Jeg synes absoulut ikke man kan sammenligne vuggestue/børnehave med skole.

Jeg mener helt bestemt ikke der er situationer der kan gøre at små børn som i børnehaven er tvunget til selvforsvar.

Jeg tror desværre det forholder sig anderledes i folkeskolen, men det må jeg finde ud af til den tid kommer.

Anmeld

6. august 2012

wamse

Jeg lærer bestemt ikke mit barn at slå, men at henvende sig til en voksen.

I mine øjne er respektløs overfor den anden, men også sig selv som menneske, når man vælger at ty til vold, og det er min holdning, at man i den grad har tabt, hvis vold bliver en løsning.

Anmeld

6. august 2012

Lovely<3

mor:) skriver:

men kan barnet ikke bare gå væk. Det vil jo altid være en pædagog i nærheden han kan løbe hen til.

Da ikke altid. Nogle børn bliver da bare ved, især hvis det andet barn ikke siger fra. Og der er da heller ikke altid pædagoger i nærhden.

Anmeld

6. august 2012

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.
Kvinde2900 skriver:

Da ikke altid. Nogle børn bliver da bare ved, især hvis det andet barn ikke siger fra. Og der er da heller ikke altid pædagoger i nærhden.

børn leger ikke selv på legepladsen, ligesom de ikke leger selv på stuen. Så jo, der er altid en man kan gå hen til. Det kan ikke tage mere end et minut.

Når du skriver pædagoger, så går jeg udfra vi taler om små børn. Jeg har lidt svært ved at tro at man ikke kan gå væk fra situationen.

Anmeld

6. august 2012

Mariajny

Jeg synes ikke man skal lære sit barn og slå igen...!!! Jeg har aldrig lært min søn det, og kommer heller ikke til at lære den nye det.
Tænk hvis vi alle lærte vores børn at slå igen, så ville der være små fight hele tiden.

Anmeld

6. august 2012

Lovely<3

wamse skriver:

I mine øjne er respektløs overfor den anden, men også sig selv som menneske, når man vælger at ty til vold, og det er min holdning, at man i den grad har tabt, hvis vold bliver en løsning.

Der er jo ikke tale om umotiveret vold men om selvforsvar. Retten til at forsvare sig er ukrænkelig. Også for børn! Man taber absolut ikke noget ved at ty til selvforsvar.

Jeg forstår bare ikke den holdning. Børn skal da ikke finde sig hvad som helst og bare tage imod tæsk fra børnehavens tyranner.

Anmeld

6. august 2012

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere

Man skal da ikke lære sit barn at slå - hvordan kan man forvente af et børnehavebarn, at det skal kunne administrere den "lærdom", så den kun bliver brugt i de "rigtige" situationer, og så barnet ikke i stedet bliver den, der starter med at slå?? Og hvordan undgår man, at barnet ikke også vil slå i "selvforsvar", når det bliver angrebet verbalt, drillet osv? 

Det lyder sgu, som om børnehaverne er små slagmarker, hvor kun den stærkeste overlever 

Når drengene bliver unge mænd, risikerer de at komme i slagsmål med andre, der bruger kniv - skulle man så også lære dem at have en kniv med i byen "for en sikkerheds skyld" ? 

An eye for an eye makes the whole world blind...

Anmeld

6. august 2012

Laulund87

wamse skriver:

Er rørende enig!

Forstår slet ikke den der hulemands mentalitet der er nogen der besidder

Anmeld

6. august 2012

wamse

Kvinde2900 skriver:

Der er jo ikke tale om umotiveret vold men om selvforsvar. Retten til at forsvare sig er ukrænkelig. Også for børn! Man taber absolut ikke noget ved at ty til selvforsvar.

Jeg forstår bare ikke den holdning. Børn skal da ikke finde sig hvad som helst og bare tage imod tæsk fra børnehavens tyranner.

Jeg mener så ikke at man behøver at forsvare sig med vold!

Mit barn lærer at gå væk fra en situation frem for at få en situation til at eskalere.

Jeg har selv prøvet at forsvare mig selv med vold, og det synes jeg bestemt ikke er fedt, og ville til hver en tid hellere have valgt at forsvare mig mundtligt, for jeg føler virkelig at jeg også krænkede mig selv ved at være voldelig(skubbede en person væk fra mig) overfor et andet menneske.

Hvis jeg allerede lærer mit barn fra lille at slå igen, hvad sker der så når de bliver til unge mennesker, og begynder at gå i byen??? Det kan da kun få en situation til at gå rigtig galt.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.