Hvis et andet barn slår dit barn i børnehaven.....

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

32.120 visninger
254 svar
0 synes godt om
6. august 2012

Lovely<3

Hvad gør du så? Lærer du barnet at slå igen eller lærer du at man skal fortælle det til en pædagog?

Jeg lærer som hovedregel mine børn at man går til en voksen, men at der kan være situationer hvor det kan være nødvendigt at forsvare sig selv. Så man slår altså kun igen, hvis der ikke er andre muligheder.

Kom med jeres input

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. august 2012

MorDk

Nu er min søn knapt 2 år... og han er en af dem der har bidt de andre og slået... og han gør det også herhjemme. Vi arbejder meget  med det.

Hvis min søn kommer hjem og fortæller han bliver slået... så vil jeg fortælle ham at han skal sige det til pædagogerne... og ellers må jeg tale med pædagogerne hvis det er noget der fortsætter. Jeg ville ikke opfordre mit barn til at slå igen! Aldrig!

Anmeld

6. august 2012

FrkZier

Kvinde2900 skriver:

Hvad gør du så? Lærer du barnet at slå igen eller lærer du at man skal fortælle det til en pædagog?

Jeg lærer som hovedregel mine børn at man går til en voksen, men at der kan være situationer hvor det kan være nødvendigt at forsvare sig selv. Så man slår altså kun igen, hvis der ikke er andre muligheder.

Kom med jeres input

jeg ville altid, under alle omstændigheder lære at sige det til en voksen.. ville aldrig lærer barnet at slå fra sig, heller ikke selvom der ikke er andre muligheder - fordi der er ALTID andre muligheder

Anmeld

6. august 2012

Mother-love

Jeg vil lære isabella at slå igen ligesom jeg har lært det af mine forældre for jeg tror på det har meget at gøre med at man ikke bliver mobbet. Self skal hun ikke slå først men er der en anden der slår så forsvarer man sig selv. Det er min holdning. nok også en holdning jeg vilfå huk for herinde. Men det er jeg godt nok ligeglad med.

Anmeld

6. august 2012

MorDk

FrkZier skriver:

jeg ville altid, under alle omstændigheder lære at sige det til en voksen.. ville aldrig lærer barnet at slå fra sig, heller ikke selvom der ikke er andre muligheder - fordi der er ALTID andre muligheder

Ja enig! Jeg sys det er SÅ forkert at slå på andre mennesker

Anmeld

6. august 2012

Stéphanie

Kvinde2900 skriver:

Kom med jeres input

Jeg har altid lært min datter at uanset hvad så slår man ikke, og hjælper det ikke at sige det til en pædagog, så skal hun sige det hjemme, for så er det vores ansvar at få det stoppet. Og så har hun lært at er der ingen voksen i nærheden så skal hun gå. - Jeg vil ikke lære mine børn at det er okay at slå nogen gange, for det synes jeg aldrig det er

Anmeld

6. august 2012

MorDk

michelledam skriver:

Jeg vil lære isabella at slå igen ligesom jeg har lært det af mine forældre for jeg tror på det har meget at gøre med at man ikke bliver mobbet. Self skal hun ikke slå først men er der en anden der slår så forsvarer man sig selv. Det er min holdning. nok også en holdning jeg vilfå huk for herinde. Men det er jeg godt nok ligeglad med.

Nej den holdning deler vi langt fra...! Men sådan er man så forskellige.

Sys bare det er SÅ forkert! At man må slå "noglegange"? Det er for nem en løsning!

Anmeld

6. august 2012

PernilleogLouis

Her lærer han også at man aldrig slår igen - syns slet ikke der er nogen situationer hvor det er nødvendigt så det skal han aldrig lære

Anmeld

6. august 2012

FrkZier

MorDk skriver:

Ja enig! Jeg sys det er SÅ forkert at slå på andre mennesker

meget! - jeg er altid blevet lært at man ALDRIG må ty til vold, og at der altid kommer bedre resultater ud af at snakke om det fremfor at slå

Anmeld

6. august 2012

MorDk

FrkZier skriver:

meget! - jeg er altid blevet lært at man ALDRIG må ty til vold, og at der altid kommer bedre resultater ud af at snakke om det fremfor at slå

Enig! Jeg vil meget heller lærer min søn at bruge sit kropssprog samt sin "snakketøj" og bede voksne om hjælp. Det er der intet forkert i.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.