Hvis et andet barn slår dit barn i børnehaven.....

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

6. august 2012

MosterA

Sidder faktisk med ondt i maven, får det dårligt og bliver lidt skræmt når jeg læser denne tråd.

Jeg kan ikke lade være med at tænke på hvad det er for en verden vores børn vokser op i når vi acceptere at det er ok at slå - bare man ikke slår først. Jeg vil ALDRIG acceptere at min egen søn slog nogen andre, heller ikke selv om det var i "selvforsvar" for så lære jeg ham at synke ned på samme niveau som den der slår. Jeg vil heller give ham selvtilliden til at gå fra situationen hvis han ikke kunne løse det varbalt.

Jeg er selv ved at uddanne mig til pædagog og er lige nu i praktik i en børnehave hvor vi på ingen måde acceptere vold - uanset om det er den der startede eller det er en der "forsvare" sig. Så ja begge parter får t vide med store ord at det er ikke noget vi vil se. Når I så lære jeres børn at det er ok at slå igen er I "på en måde" med til at de får nogle skæld ud de kunne have undgået!

Man har ALTID mulighed for at komme til en voksen hvis man bliver slået for der er altid en der vil tage sig af det - og er der ikke det hvor jeres børn går vil jeg da bestemt opfrordre jer til at gå til ledelsen som en anden også nævnte.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. august 2012

Lovely<3

Mor og meget mere skriver:

Ikke i dette tilfælde - man kan MÅSKE forsvare at lære sit barn at slå fra sig, hvis det får tæsk af tyranner, men da ikke, hvis der blot er tale om et børnehavebarn, der bliver slået af et andet børnehavebarn. 

Der er vi jo bare uenige. Jeg lærer ikke mine børn at slå, men at forsvare sig i nødstilfælde, hvor der ikke er andre udveje. Man må altså kun slå som nødværge. Og til forskel fra dig, mener jeg sagtens at børn kan skelne.

Anmeld

6. august 2012

aya-zia

michelledam skriver:

Hehe jamen der kan man bare se. Dejligt at man kan se at den holdning man har hjælper. For sådan noget får isabella ihvertfald afvide herhjemmefra. for så kan de andre børn jo bare lade være med at slå.

den virkede ihvertfald ved ham... og hun har ikke haft brug for at slå andre... efter hvad jeg ved

men syntes det er vigtig man lære sine børn de ik skal finde sig i alt... og en sladerhank kan VIRKELIG også ende med og få røvfuld... ikke dermed sagt man ikke skal sige det til en der kan hjælpe...

men måske man lige skal se på hvilken situration barnet er i...

Anmeld

6. august 2012

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere
Kvinde2900 skriver:

Og du kan selvfølgelig tale på alle børns vegne...

Min 5-årige forstår fint betydningen af selvforsvar. Lad os nu ikke gøre det mere komplekst end det.

Jeg kan tale på vegne af min faglige viden om og erfaring med almindelige børns udvikling, ja. Derudover kommer så min personlige moral og de værdier, jeg selv lægger vægt på over for mine egne børn og de børn, jeg har ansvaret for i øvrigt, men det er blot min private holdning. 

Bortset fra, at det ville være interessant at se, hvad der skete, hvis jeg som professionel opfordrede børnene til at slå igen - eller bad forældrene lære deres børn jungleloven... 

Anmeld

6. august 2012

chael

Vi siger til vores unger de skal sige det til en voksen eller os forældre, så vi kan snakke med pædagogerne om det, alt efter hvor omfattende det er.

Men der opstår, typisk blandt drenge, situationer hvor de giver hinanden et par på skrinet - hvilket slet ikke er ok, men altså sker og nogengange må man jo som barn, forsvare sig på den bedst mulige måde

*C

Anmeld

6. august 2012

Dustmuz

MosterA skriver:

Sidder faktisk med ondt i maven, får det dårligt og bliver lidt skræmt når jeg læser denne tråd.

Jeg kan ikke lade være med at tænke på hvad det er for en verden vores børn vokser op i når vi acceptere at det er ok at slå - bare man ikke slår først. Jeg vil ALDRIG acceptere at min egen søn slog nogen andre, heller ikke selv om det var i "selvforsvar" for så lære jeg ham at synke ned på samme niveau som den der slår. Jeg vil heller give ham selvtilliden til at gå fra situationen hvis han ikke kunne løse det varbalt.

Jeg er selv ved at uddanne mig til pædagog og er lige nu i praktik i en børnehave hvor vi på ingen måde acceptere vold - uanset om det er den der startede eller det er en der "forsvare" sig. Så ja begge parter får t vide med store ord at det er ikke noget vi vil se. Når I så lære jeres børn at det er ok at slå igen er I "på en måde" med til at de får nogle skæld ud de kunne have undgået!

Man har ALTID mulighed for at komme til en voksen hvis man bliver slået for der er altid en der vil tage sig af det - og er der ikke det hvor jeres børn går vil jeg da bestemt opfrordre jer til at gå til ledelsen som en anden også nævnte.

Hvis alle børn lærte at de måtte KUN måtte slå igen..
Så ville der faktisk ikke være nogen slagsmål, da ingen vil slå først

Anmeld

6. august 2012

jydeinden

Kvinde2900 skriver:

Hvad gør du så? Lærer du barnet at slå igen eller lærer du at man skal fortælle det til en pædagog?

Jeg lærer som hovedregel mine børn at man går til en voksen, men at der kan være situationer hvor det kan være nødvendigt at forsvare sig selv. Så man slår altså kun igen, hvis der ikke er andre muligheder.

Kom med jeres input

jeg vil sige at det er et emne jeg har taget op med min kæreste flere gange, og jeg er stadig meget i tvivl. JEg synes ikke man skal lære sine børn at det er okay at slå, men omvendt synes jeg heller ikke man skal lære dem at de skal finde sig i alt. for dét får man nogle meget usikre børn ud af.

Anmeld

6. august 2012

wamse

Kvinde2900 skriver:

Og jeg mener så ikke at man skal lade sine børn være forsvarsløse overfor vold mod dem.

Jeg mener så ikke, at et barn er forsvarsløs mod vold tværtimod, for mit barn lærer i den grad at klare sig med ord, og at være ansvarlig ved at gå væk fra en situation, som på ingen måde kan føre noget godt med sig.

Anmeld

6. august 2012

Mor og meget mere

MosterA skriver:

Jeg er også rystet - hvis forældre til BØRNEHAVEBØRN tilskynder deres børn til at slå igen, hvordan ser det så ud, når børnene bliver ældre? 

Anmeld

6. august 2012

Mor og meget mere

MosterA skriver:

Jeg er også rystet - hvis forældre til BØRNEHAVEBØRN tilskynder deres børn til at slå igen, hvordan ser det så ud, når børnene bliver ældre? 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.