Sidder faktisk med ondt i maven, får det dårligt og bliver lidt skræmt når jeg læser denne tråd.
Jeg kan ikke lade være med at tænke på hvad det er for en verden vores børn vokser op i når vi acceptere at det er ok at slå - bare man ikke slår først. Jeg vil ALDRIG acceptere at min egen søn slog nogen andre, heller ikke selv om det var i "selvforsvar" for så lære jeg ham at synke ned på samme niveau som den der slår. Jeg vil heller give ham selvtilliden til at gå fra situationen hvis han ikke kunne løse det varbalt.
Jeg er selv ved at uddanne mig til pædagog og er lige nu i praktik i en børnehave hvor vi på ingen måde acceptere vold - uanset om det er den der startede eller det er en der "forsvare" sig. Så ja begge parter får t vide med store ord at det er ikke noget vi vil se. Når I så lære jeres børn at det er ok at slå igen er I "på en måde" med til at de får nogle skæld ud de kunne have undgået!
Man har ALTID mulighed for at komme til en voksen hvis man bliver slået for der er altid en der vil tage sig af det - og er der ikke det hvor jeres børn går vil jeg da bestemt opfrordre jer til at gå til ledelsen som en anden også nævnte.
Anmeld