Hvis et andet barn slår dit barn i børnehaven.....

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

6. august 2012

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.
Kvinde2900 skriver:

Ja, i børnehaven.

prøv at beskrive et skrærkscenarie?

Og hvis man absolut skal lære sine børn at man slår igen, hvorfor så have så travlt. Hvorfor ikke vente til de reelt kan komme ud for disse situationer du taler om, hvor der ikke er andet at gøre.

Forresten, lærer du ikke dine børn at gå væk fra fare?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. august 2012

MorDk

Kvinde2900 skriver:

Synes det er meget modsigende. Din søn må gerne slå fra sig, men du fortæller ham alligevel at det ikke er okay at slå igen?

Nej jeg modsiger ikke mig selv . Du læser det du vil læse. Jeg skriver at jeg er sikker på at hvis min dreng føler sig presset, finder nødvendigt eller lign så slår han igen! Men han har ikke min accept! Jeg vil ikke sige til ham: Hør her skat hvis du en dag får brug for det så er det helt ok at slå .... Det sys jeg er helt hen i vejret! Jeg vil ikke opdrage ham til at skulle løse problemer med "vold" Men hvad han gør og selv vælger er jeg ikke herre over!

Anmeld

6. august 2012

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere
MarieMor skriver:

Jeg er SÅ enig !!!

Sidder selv som nyuddannet pædagogisk ass. og bliver simpelthen skræmt over at der er så mange som lærer at det er okay at slå  

I min verden er det da bedre at kunne tale sig ud at dens slags sitiuationer og sker det i institutionen er det pædagogens eller de øvrige voksnes ansvar at hjælpe de små med hvordan man gør den slags !!! Det er jo ikke ligefrem raketvidenskab at lære at slå , og er det ok i nogle sitiuationer , hvorfor så ikke i andre , hvor går grænsen ? Er det KUN når andre slår , eller hvad med når der er nogle der drilller , tager ens ting , nogen der slår andre . De er trods alt bare børn som altså prøver grænser af jævnligt... Man burde hellere lære sine børn en civiliceret opførsel og forklare dem at den slags ikke er okay ! Der er forskel på at stikke halen mellem benene eller sladre og så be om hjælp til at lære og løse en konflikt !!!! 

Jeg har indtil læsningen af denne tråd været fuldstændigt overbevist om, at det kun er børn af MEGET svage forældre, der lærer deres - små! - børn at slå. Jeg har aldrig mødt forældre, der gav udtryk for den holdning - hverken privat eller professionelt - og det rystede godt nok lige mit verdensbillede. 

Jeg synes, det er interessant at lege med tanken om, hvordan forældrene ville reagere, hvis vi som professionelle fortalte forældrene, at vi gik ind for, børnene lærte at slå igen - og at de gerne måtte bakke os op ved at lære deres børn dette. Velkommen på forsiden af Ekstrabladet... 

Anmeld

6. august 2012

Rikke, Liam & Linus

Der er altid en grund til at børn slår eller bider...og det er ALDRIG fordi de er ondskabsfulde. Det kan være frustrationer af forskellige art, en reaktion på overgreb, dårlige sociale evner mm.

Så nej, jeg ville aldrig lære mine børn at slå igen.

Anmeld

6. august 2012

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere
MorDk skriver:

Nej jeg modsiger ikke mig selv . Du læser det du vil læse. Jeg skriver at jeg er sikker på at hvis min dreng føler sig presset, finder nødvendigt eller lign så slår han igen! Men han har ikke min accept! Jeg vil ikke sige til ham: Hør her skat hvis du en dag får brug for det så er det helt ok at slå .... Det sys jeg er helt hen i vejret! Jeg vil ikke opdrage ham til at skulle løse problemer med "vold" Men hvad han gør og selv vælger er jeg ikke herre over!

Og jeg forstår dig og er helt enig. Der er edderbankemig forskel. 

Anmeld

6. august 2012

Solstrålebørn

Hvad får man ud af at slå igen? 

Her lære vi børnene at man ikke slår igen og i stedet går til en pædagog.. 

Anmeld

6. august 2012

isabellasmor

Jeg er DYBT rystet over hvor mange der faktisk lærer deres SMÅ børn at det er ok og slå?? hold da op hvor jeg ikke glæder mig til at sende min pige i institution... 

jeg ville aldrig lærer mit barn det er ok at slå. 

jeg ville heller aldrig slå igen hvis jeg blev slået.. HA, jeg ville sgda vende mig om og gå.. 

Overfald af fremmede på gaden, der kan vi snakke selvforsvar.. og det tror jeg nu ikke min datter ville tøve med hvis hun kom ud for dét.... 

synes mange for det til at lyde som om der er små bander med tæskehold rundt om i danmarks børnehaver...  jeg skal da huske ikke og blinke når jeg skal finde BH til min datter ...

Og til orienterring, så er jeg blevet tæsket, ydmyget, spyttet på, holdt for nar, mobbet, gjort til grin.. på ALLE tænkelige måder gennem min barndom og tidlige teen-år... og jeg har OGSÅ måttet bruge selvforsvar.. men det fører kun endnu mere vold med sig.. TRO MIG... 

glæder mig IKKE til min datter skal ud i nattelivet når hun bliver ældre..... med alle de børn der i en tidlig alder for afvide det er ok at slå andre.... 

Anmeld

6. august 2012

ONKC

Dustmuz skriver:

JEG, ville under alle omstændigheder lære mine børn det at slå..
de skal lære at det KUN må bruges i "nødværge" så at sige..
Dvs, bliver de slået, UBEGRUNDET, så smækker de igen. og kun 1 gang..

eller hvis de bliver trængt op i en krog af flere personer, så smækker man dem alle sammen ned, og stiller spørgsmålene bagefter..

Ved godt i tøser langt fra er enige..
men jeg var selv det barn der blev mobbet, jeg slog aldrig først.
men slog jeg, så fattede folk det også gerne, da jeg ved hvor man skal slå, for at folk forstår det.

børn under alderen 5-6 år, syntes jeg ikke skal lære at slå..
Det er først når de har nået en alder, hvor de begynder at blive en smule selvstændige, at de skal lære dette

enig

Anmeld

6. august 2012

MorDk

Det er sgu skræmmende at der er SÅ mange som sys det er OK at lærer sine små børn at SLÅ. Forrykt! I mine øjne!

Anmeld

6. august 2012

isabellasmor

Mor og meget mere skriver:

Jeg har indtil læsningen af denne tråd været fuldstændigt overbevist om, at det kun er børn af MEGET svage forældre, der lærer deres - små! - børn at slå. Jeg har aldrig mødt forældre, der gav udtryk for den holdning - hverken privat eller professionelt - og det rystede godt nok lige mit verdensbillede. 

Jeg synes, det er interessant at lege med tanken om, hvordan forældrene ville reagere, hvis vi som professionelle fortalte forældrene, at vi gik ind for, børnene lærte at slå igen - og at de gerne måtte bakke os op ved at lære deres børn dette. Velkommen på forsiden af Ekstrabladet... 

Jeg troede godt nok heller ikke der var så mange der lærte deres børn at slå 

det er sq næsten sørgeligt ... puha, er også selv helt chokeret!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.