Hvis et andet barn slår dit barn i børnehaven.....

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

6. august 2012

Lovely<3

MosterA skriver:

Sidder faktisk med ondt i maven, får det dårligt og bliver lidt skræmt når jeg læser denne tråd.

Jeg kan ikke lade være med at tænke på hvad det er for en verden vores børn vokser op i når vi acceptere at det er ok at slå - bare man ikke slår først. Jeg vil ALDRIG acceptere at min egen søn slog nogen andre, heller ikke selv om det var i "selvforsvar" for så lære jeg ham at synke ned på samme niveau som den der slår. Jeg vil heller give ham selvtilliden til at gå fra situationen hvis han ikke kunne løse det varbalt.

Jeg er selv ved at uddanne mig til pædagog og er lige nu i praktik i en børnehave hvor vi på ingen måde acceptere vold - uanset om det er den der startede eller det er en der "forsvare" sig. Så ja begge parter får t vide med store ord at det er ikke noget vi vil se. Når I så lære jeres børn at det er ok at slå igen er I "på en måde" med til at de får nogle skæld ud de kunne have undgået!

Man har ALTID mulighed for at komme til en voksen hvis man bliver slået for der er altid en der vil tage sig af det - og er der ikke det hvor jeres børn går vil jeg da bestemt opfrordre jer til at gå til ledelsen som en anden også nævnte.

Ingen pædagog skulle fratage mit barn retten til at forsvare sig selv. Og jeg er overbevist om, at mine børn ikke vokser op og bliver voldspsykopater, bare fordi de ved at de må forsvare sig selv hvis der ikke er andre muligheder.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. august 2012

Lovely<3

wamse skriver:

Jeg mener så ikke, at et barn er forsvarsløs mod vold tværtimod, for mit barn lærer i den grad at klare sig med ord, og at være ansvarlig ved at gå væk fra en situation, som på ingen måde kan føre noget godt med sig.

Jamen det lærer mine børn da også og det er da klart den bedste måde at håndtere tingene på. Mine børn lærer bare også at der KAN opstå situationer hvor det kan være nødvendigt at forsvare sig selv.

Anmeld

6. august 2012

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere
Dustmuz skriver:

Hvis alle børn lærte at de måtte KUN måtte slå igen..
Så ville der faktisk ikke være nogen slagsmål, da ingen vil slå først

Jamen, det er jo ikke maskiner eller dresserede hunde, vi taler om - det er BØRN, endda små af slagsen, og de gør altså ikke kun det, de bliver fortalt og lærer. De bliver hidsige, kede af det, står i situationer, de ikke kan overskue - og så skal de vide, at det aldrig er den rigtige løsning at slå. 

Jeg kan acceptere, at det er mere kompliceret, når de bliver ældre og måske kommer i "ægte" problemer i forhold til vold - men for hunan da, hvor er det et skråplan at lære dem jungleloven fra børnehavealderen. 

Anmeld

6. august 2012

Lovely<3

Dustmuz skriver:

Hvis alle børn lærte at de måtte KUN måtte slå igen..
Så ville der faktisk ikke være nogen slagsmål, da ingen vil slå først

Anmeld

6. august 2012

Maise86

Kvinde2900 skriver:

Hvad gør du så? Lærer du barnet at slå igen eller lærer du at man skal fortælle det til en pædagog?

Jeg lærer som hovedregel mine børn at man går til en voksen, men at der kan være situationer hvor det kan være nødvendigt at forsvare sig selv. Så man slår altså kun igen, hvis der ikke er andre muligheder.

Kom med jeres input

Jeg kunne aldrig finde på at sige til mine børn at de skulle slå igen!

Jeg ser ikke "vold" som en løsning på noget som helst!

Jeg har sagt til mine børn at hvis der er nogen der slår eller gør andet som de ikke vil have så må de sige "Stop"! Hvis det ikke hjælper, så må de gå til en voksen, som kan hjælpe dem med at løse konflikten

Anmeld

6. august 2012

Lovely<3

Mor og meget mere skriver:

Jamen, det er jo ikke maskiner eller dresserede hunde, vi taler om - det er BØRN, endda små af slagsen, og de gør altså ikke kun det, de bliver fortalt og lærer. De bliver hidsige, kede af det, står i situationer, de ikke kan overskue - og så skal de vide, at det aldrig er den rigtige løsning at slå. 

Jeg kan acceptere, at det er mere kompliceret, når de bliver ældre og måske kommer i "ægte" problemer i forhold til vold - men for hunan da, hvor er det et skråplan at lære dem jungleloven fra børnehavealderen. 

Jeg synes det er et skråplan at lære sine børn, at selvforsvar er forkert. Som hovedregel skal man ikke slå, men uanset hvor meget i nægter det, så kan man altså komme i situationer hvor det kan være den eneste udvej.

Anmeld

6. august 2012

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere
Kvinde2900 skriver:

Jeg synes det er et skråplan at lære sine børn, at selvforsvar er forkert. Som hovedregel skal man ikke slå, men uanset hvor meget i nægter det, så kan man altså komme i situationer hvor det kan være den eneste udvej.

I børnehaven?? 

Anmeld

6. august 2012

MarieMor

MosterA skriver:

Sidder faktisk med ondt i maven, får det dårligt og bliver lidt skræmt når jeg læser denne tråd.

Jeg kan ikke lade være med at tænke på hvad det er for en verden vores børn vokser op i når vi acceptere at det er ok at slå - bare man ikke slår først. Jeg vil ALDRIG acceptere at min egen søn slog nogen andre, heller ikke selv om det var i "selvforsvar" for så lære jeg ham at synke ned på samme niveau som den der slår. Jeg vil heller give ham selvtilliden til at gå fra situationen hvis han ikke kunne løse det varbalt.

Jeg er selv ved at uddanne mig til pædagog og er lige nu i praktik i en børnehave hvor vi på ingen måde acceptere vold - uanset om det er den der startede eller det er en der "forsvare" sig. Så ja begge parter får t vide med store ord at det er ikke noget vi vil se. Når I så lære jeres børn at det er ok at slå igen er I "på en måde" med til at de får nogle skæld ud de kunne have undgået!

Man har ALTID mulighed for at komme til en voksen hvis man bliver slået for der er altid en der vil tage sig af det - og er der ikke det hvor jeres børn går vil jeg da bestemt opfrordre jer til at gå til ledelsen som en anden også nævnte.

Jeg er SÅ enig !!!

Sidder selv som nyuddannet pædagogisk ass. og bliver simpelthen skræmt over at der er så mange som lærer at det er okay at slå  

I min verden er det da bedre at kunne tale sig ud at dens slags sitiuationer og sker det i institutionen er det pædagogens eller de øvrige voksnes ansvar at hjælpe de små med hvordan man gør den slags !!! Det er jo ikke ligefrem raketvidenskab at lære at slå , og er det ok i nogle sitiuationer , hvorfor så ikke i andre , hvor går grænsen ? Er det KUN når andre slår , eller hvad med når der er nogle der drilller , tager ens ting , nogen der slår andre . De er trods alt bare børn som altså prøver grænser af jævnligt... Man burde hellere lære sine børn en civiliceret opførsel og forklare dem at den slags ikke er okay ! Der er forskel på at stikke halen mellem benene eller sladre og så be om hjælp til at lære og løse en konflikt !!!! 

Anmeld

6. august 2012

Dustmuz

tja. men de kan, som andre også skriver, komme i situationer hvor det MÅSKE er eneste vej udenom..

og nej, det er ikke maskiner..
Men JEG syntes at det er iorden at klappe folk en på hovedet, hvis det er BEGRUNDET..

og begrundelsen skal ikke bare være mobning.. Det skal være at det er noget descideret fysisk imod dem..

Anmeld

6. august 2012

Lovely<3

I børnehaven?? 

Ja, i børnehaven.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.