Hvis et andet barn slår dit barn i børnehaven.....

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

6. august 2012

Missq4

jeg har prøvet at en anden dreng der næsten hver dag bed min søn og det værste er at det var min søsters dreng det var så slemt at jeg måtte be pædagogerne om at holde de to drenge fra hinanden for min søn kom hjem med store bide mærker i ryggen og jeg må ind rømme at jeg blev sku sur og da vi en dag så var hjemme hos min søster og hendes søn så bider hende grinte hun bare af det der flippede jeg og måtte pænt fortælle hende at det bestemt ikke er sjovt og at det var min søn det gik ud over i vuggestuen der gik noget tid før hun forstod det  

men som i dag som hovede regel skal mine børn gå til en pædagog og sige hvad der er sket og sker der ikke noget ved det jamen så må de jo slå igen hvis det andet barn ikke kan forstå at det gør man ikke

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. august 2012

Camilla..

michelledam skriver:

Enig

Anmeld

6. august 2012

FrkZier

Kvinde2900 skriver:

Det er da altid bedre at snakke sig ud af problemerne! Ingen tvivl om det. Men det er da ikke altid det er muligt. Det er jo ikke alle børn, der respektere at der bliver sagt stop.

men selvom det andet barn ikke respektere et stop, er jeg bare overbevist om det ikke er nødvendigt at slå igen..

Anmeld

6. august 2012

Lovely<3

MorDk skriver:

Nej den holdning deler vi langt fra...! Men sådan er man så forskellige.

Sys bare det er SÅ forkert! At man må slå "noglegange"? Det er for nem en løsning!

Sådan helt ærligt....hvordan ville du så ikke selv reagere hvis du blev slået af en person?

Jeg synes det er et meget sort/hvidt syn at have på tingene. Man kan da ikke udelukke, at der kan opstå situationer hvor selvforsvar kan være nødvendigt! Og det gælder både børn og voksne. 

Anmeld

6. august 2012

Missq4

jeg har lige læst hvad i ander har skrevet og at der er mange af jer der holder helt fast i at jeres barn ikke må slå igen sådan havde jeg det også ind til min søn kom i skole jeg har også altid lært ham at man ikke må slå og man skal gå til en voksen også selv da hans fætte ved ham stort set hver dag men da han kom i skole og han var en af dem der blev mobbet og slået og han gentagene gang havde sagt det til de voksene og de ikke gjord noget heller ikke da vi tog fat i dem jo så lærte jeg min søn at slå igen der er grændser for hvor meget de skal finde sig i og da han begynde at slå igen jamen så stoppede det.

ville i også her bare sige til jeres barn at de skal finde sig i det og sige det til en voksen ?

Anmeld

6. august 2012

Missq4

Kongmulle skriver:

Jeg har altid lært mine børn at man skal gå til en voksen, indtil min søn på 12 år kom hjem og havde fået så mange tæsk at hans telefon der lå INDENI tasken var knust Der lærte jeg ham at smaske den dreng en hvis han nogensinde slog ham igen, og det håber jeg han gør, HVIS drengen slår ham igen. Mine børn skal ikke være ofre for andres møgunger der opfører sig som det passer dem, præcis som jeg heller aldrig ville finde mig i at nogen slog mig, jeg ville hamre dem én på lampen.

det kan komme til at bide en i bag i at lære sine børn ikke at slå igen og det er desværre dem der få klø det måtte vi også afare på den hårde måde stakkels din lille dreng det gør het ondt inden i når de kommer hjem og har fået tæsk

Anmeld

6. august 2012

Lovely<3

FrkZier skriver:

men selvom det andet barn ikke respektere et stop, er jeg bare overbevist om det ikke er nødvendigt at slå igen..

Så barnet skal bare lade det andet barn slå løs og vente på at en pædagog kommer forbi?

Anmeld

6. august 2012

ONKC

Min far mente og mener, at det er bedre at slå end at blive slået. Det var og er min mor MEGET modstander af.. I mine første folkeskole år var jeg den der blev slået, sparket og drillet med det ene og det andet. Jeg turde ikke sige det til nogen voksen, og jeg slog ikke fra mig, da min mor havde sagt det var forkert. En dag blev det for meget, og jeg slog. Selvom det var de andre der var noget idioter, så stod jeg med HELE skylden, fordi jeg havde slået. Pædagogerne ville faktisk slet ikke høre på mig, fordi det jeg havde gjort, var forkert.

Den dag idag finder jeg mig ikke i noget som helst. Slår nogen mig, så slår jeg igen. Jeg slår ALDRIG først! Jeg er 100% i enig, at man ikke skal slå, men det kan blive nødvendigt. Og når den virkelig så langt ud, at jeg slår, så har personen sgu selv bedt om det.

Nu er min søn kun otte måneder, og jeg vil selvfølgelig lære ham, at det ikke er okay at slå, men at det kan blive nødvendigt når han nu engang bliver lidt ældre..

Anmeld

6. august 2012

MorDk

Kvinde2900 skriver:

Det er da også fair nok, vi er bare forskellige. Efter min mening det ok at slå igen hvis der er tale om selvforsvar.

Så hvis dit barn blev slået af et andet barn og der ikke lige var en pædagog i nærheden, så skulle han altså bare stå og tage imod og ikke forsvare sig selv? 

Det ønsker jeg ikke nej, men jeg stadig vil jeg ikke sige til mit barn at det er OK. Er sikker på han nok skal slå fra sig el. lign. MEN jeg vil ikke som mor og rollemodel for mit barn fortælle ham at han gerne må slå igen!

Anmeld

6. august 2012

Levi&LilysMor

Hvad gør du så? Lærer du barnet at slå igen eller lærer du at man skal fortælle det til en pædagog?

Jeg lærer som hovedregel mine børn at man går til en voksen, men at der kan være situationer hvor det kan være nødvendigt at forsvare sig selv. Så man slår altså kun igen, hvis der ikke er andre muligheder.

Kom med jeres input

Jeg ville nok snakke med pædagogerne om dette, og hvis det fortsætter med at han blev slået eller andet, så ville jeg snakke med barnets forældre, hvis jeg så selv så det, gik jeg selv over til barnet og sagde at det må han ikke.

Men nej Levi skal ikke slå og være en lille bølle, men skal nok lære ham det, hvis det bliver nødvendigt 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.