Hvis et andet barn slår dit barn i børnehaven.....

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

6. august 2012

Lovely<3

MorDk skriver:

Det ønsker jeg ikke nej, men jeg stadig vil jeg ikke sige til mit barn at det er OK. Er sikker på han nok skal slå fra sig el. lign. MEN jeg vil ikke som mor og rollemodel for mit barn fortælle ham at han gerne må slå igen!

Synes det er meget modsigende. Din søn må gerne slå fra sig, men du fortæller ham alligevel at det ikke er okay at slå igen?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. august 2012

Levi&LilysMor

Missq4 skriver:

jeg har lige læst hvad i ander har skrevet og at der er mange af jer der holder helt fast i at jeres barn ikke må slå igen sådan havde jeg det også ind til min søn kom i skole jeg har også altid lært ham at man ikke må slå og man skal gå til en voksen også selv da hans fætte ved ham stort set hver dag men da han kom i skole og han var en af dem der blev mobbet og slået og han gentagene gang havde sagt det til de voksene og de ikke gjord noget heller ikke da vi tog fat i dem jo så lærte jeg min søn at slå igen der er grændser for hvor meget de skal finde sig i og da han begynde at slå igen jamen så stoppede det.

ville i også her bare sige til jeres barn at de skal finde sig i det og sige det til en voksen ?

Aldrig i livet! De stærke vinder og det er dem som forsvarer sig selv, de svage er dem som render efter pædagogen og derfor bliver mobbet fordi de andre synes det er skægt fordi der findes undskyld mig lorte pædagoger ( ikke alle) så ja de skal lære at de må hvis nogen slår dem 

Anmeld

6. august 2012

Lovely<3

ONKC skriver:

Min far mente og mener, at det er bedre at slå end at blive slået. Det var og er min mor MEGET modstander af.. I mine første folkeskole år var jeg den der blev slået, sparket og drillet med det ene og det andet. Jeg turde ikke sige det til nogen voksen, og jeg slog ikke fra mig, da min mor havde sagt det var forkert. En dag blev det for meget, og jeg slog. Selvom det var de andre der var noget idioter, så stod jeg med HELE skylden, fordi jeg havde slået. Pædagogerne ville faktisk slet ikke høre på mig, fordi det jeg havde gjort, var forkert.

Den dag idag finder jeg mig ikke i noget som helst. Slår nogen mig, så slår jeg igen. Jeg slår ALDRIG først! Jeg er 100% i enig, at man ikke skal slå, men det kan blive nødvendigt. Og når den virkelig så langt ud, at jeg slår, så har personen sgu selv bedt om det.

Nu er min søn kun otte måneder, og jeg vil selvfølgelig lære ham, at det ikke er okay at slå, men at det kan blive nødvendigt når han nu engang bliver lidt ældre..

Det lyder godt nok ikke sjovt Det præcis sådan et scenarie jeg frygter kan forekomme for de børn, der bare lærer at finde sig i hvad som helst.

Anmeld

6. august 2012

Lovely<3

LevisMor skriver:

Aldrig i livet! De stærke vinder og det er dem som forsvarer sig selv, de svage er dem som render efter pædagogen og derfor bliver mobbet fordi de andre synes det er skægt fordi der findes undskyld mig lorte pædagoger ( ikke alle) så ja de skal lære at de må hvis nogen slår dem 

Nemlig

Anmeld

6. august 2012

Mother-love

Kvinde2900 skriver:

Jeg er helt enig og er af samme holdning

Dejligt at jeg ikke er den eneste

Anmeld

6. august 2012

Missq4

LevisMor skriver:

sådan har jeg jo også fået det og min den mindste har lært det fra start da jeg ikke ønsker at han skal ha de klø som den store desværre har fået det er bare synd at nogen børn/forælder skal lære det på den hårde måde for det er på ingen måde sjov at få et grædene barn hjem det har fået tæsk og har lært at de ikke må slå igen men jeg har selv været der og ville heller ikke ha at mne skulle slå men man bliver kloger når det er ens barn det går ud over

Anmeld

6. august 2012

Lovely<3

michelledam skriver:

Dejligt at jeg ikke er den eneste

Det er du bestemt ikke 

Anmeld

6. august 2012

ONKC

Kvinde2900 skriver:

Det lyder godt nok ikke sjovt Det præcis sådan et scenarie jeg frygter kan forekomme for de børn, der bare lærer at finde sig i hvad som helst.

Det var det skam heller ikke. Men det skal dog lige tilføjes, at grunden til jeg ikke slog igen, ikke var min mors skyld.

Anmeld

6. august 2012

Missq4

Kvinde2900 skriver:

det er jo det svære tit det der sker for de børn børn kan være onde og de finde dem der er nemste/lettest at drille og det er et nemt offer en som ikke slå igen og man bare for en løfte pegefinger

Anmeld

6. august 2012

Mother-love

aya-zia skriver:

jeg er total enig... sådan er mine også opdraget...

men selvom de er opdaget sådan så går de oftest til de voksende først...

og hjælper det ik så slår de altså igen

Ja det gjorde mig og mine søskende også. Og jeg synes det er helt okay, for slår man så må man forvente at der kommer en igen. For det med bare at gå til en voksen er virkelig sjældent det hjælper. Men hvis dem der slår får en igen så er det jo sjældent at de slår det barn igen.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.