Hvis et andet barn slår dit barn i børnehaven.....

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

6. august 2012

TeamRocket

Min datter får tit lige et slag i hovedet, på armene osv af hendes veninde i børnehaven - men vi opfordre hende bestemt ikke til at slå igen, vi siger altid at hun skal sige det til en pædagog. Desværre er den pige der slår hende opdraget til at hun skal slå de andre frem for selv at blive slået Og pædagogerne kan ikke trænge igennem til forældrene fordi de bare lader som om de ikke forstår dansk. Hvad fanen gør man så lige?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. august 2012

FrkZier

MorDk skriver:

Enig! Jeg vil meget heller lærer min søn at bruge sit kropssprog samt sin "snakketøj" og bede voksne om hjælp. Det er der intet forkert i.

er helt helt enig

Anmeld

6. august 2012

FrkZier

Kvinde2900 skriver:

Jeg vil nu mene, at kan opstå situationer hvor der ikke er andre muligheder end at ty til selvforsvar. Pædagogerne har jo ikke mulighed for at overvåge hvert enkelt barn.

det vil jeg ikke mene der er.. i hvilken situation er det ikke bedre at snakke sig ud af problemerne?

Anmeld

6. august 2012

Lovely<3

MorDk skriver:

Nej det har du ret i... men igen så er jeg sikker på at ens børn nok selv finder en løsning på den ene eller anden måde... Jeg vil ALDRIG sige til mit barn at det er OK at slå igen. ALDRIG!

Det er da også fair nok, vi er bare forskellige. Efter min mening det ok at slå igen hvis der er tale om selvforsvar.

Så hvis dit barn blev slået af et andet barn og der ikke lige var en pædagog i nærheden, så skulle han altså bare stå og tage imod og ikke forsvare sig selv? 

Anmeld

6. august 2012

Kongmulle

Kvinde2900 skriver:

Hvad gør du så? Lærer du barnet at slå igen eller lærer du at man skal fortælle det til en pædagog?

Jeg lærer som hovedregel mine børn at man går til en voksen, men at der kan være situationer hvor det kan være nødvendigt at forsvare sig selv. Så man slår altså kun igen, hvis der ikke er andre muligheder.

Kom med jeres input

Jeg har altid lært mine børn at man skal gå til en voksen, indtil min søn på 12 år kom hjem og havde fået så mange tæsk at hans telefon der lå INDENI tasken var knust Der lærte jeg ham at smaske den dreng en hvis han nogensinde slog ham igen, og det håber jeg han gør, HVIS drengen slår ham igen. Mine børn skal ikke være ofre for andres møgunger der opfører sig som det passer dem, præcis som jeg heller aldrig ville finde mig i at nogen slog mig, jeg ville hamre dem én på lampen.

Anmeld

6. august 2012

Kongmulle

TeamRocket skriver:

Min datter får tit lige et slag i hovedet, på armene osv af hendes veninde i børnehaven - men vi opfordre hende bestemt ikke til at slå igen, vi siger altid at hun skal sige det til en pædagog. Desværre er den pige der slår hende opdraget til at hun skal slå de andre frem for selv at blive slået Og pædagogerne kan ikke trænge igennem til forældrene fordi de bare lader som om de ikke forstår dansk. Hvad fanen gør man så lige?

"Hvis din datter ikke stopper med at slå min datter, så ordner jeg det selv" det dansk fatter de så sikkert nok

Anmeld

6. august 2012

Lovely<3

FrkZier skriver:

det vil jeg ikke mene der er.. i hvilken situation er det ikke bedre at snakke sig ud af problemerne?

Det er da altid bedre at snakke sig ud af problemerne! Ingen tvivl om det. Men det er da ikke altid det er muligt. Det er jo ikke alle børn, der respektere at der bliver sagt stop.

Anmeld

6. august 2012

Lovely<3

Kongmulle skriver:

Jeg har altid lært mine børn at man skal gå til en voksen, indtil min søn på 12 år kom hjem og havde fået så mange tæsk at hans telefon der lå INDENI tasken var knust Der lærte jeg ham at smaske den dreng en hvis han nogensinde slog ham igen, og det håber jeg han gør, HVIS drengen slår ham igen. Mine børn skal ikke være ofre for andres møgunger der opfører sig som det passer dem, præcis som jeg heller aldrig ville finde mig i at nogen slog mig, jeg ville hamre dem én på lampen.

EnigStakkels dreng

Anmeld

6. august 2012

aya-zia

michelledam skriver:

Jeg vil lære isabella at slå igen ligesom jeg har lært det af mine forældre for jeg tror på det har meget at gøre med at man ikke bliver mobbet. Self skal hun ikke slå først men er der en anden der slår så forsvarer man sig selv. Det er min holdning. nok også en holdning jeg vilfå huk for herinde. Men det er jeg godt nok ligeglad med.

jeg er total enig... sådan er mine også opdraget...

men selvom de er opdaget sådan så går de oftest til de voksende først...

og hjælper det ik så slår de altså igen

Anmeld

6. august 2012

Kongmulle

Kvinde2900 skriver:

EnigStakkels dreng

Ja det tog også hårdt på ham. Jeg er glad for han har det sind han har, så han er ovenpå igen, for nogen børn kunne da være skræmt fra hvid og sans.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.