Kvinde2900 skriver:
Hvad gør du så?
Lærer du barnet at slå igen eller lærer du at man skal fortælle det til en pædagog?
Jeg lærer som hovedregel mine børn at man går til en voksen, men at der kan være situationer hvor det kan være nødvendigt at forsvare sig selv. Så man slår altså kun igen, hvis der ikke er andre muligheder.
Kom med jeres input
Har ikke været ude for det med at slå, men har prøvet det med at blive bidt.
Min søn kom i vuggestue efter en uges sygdom og en af drengene kom for at sige velkommen tilbage og kvitterede samtidig med at bide ham i ryggen. Da jeg bad ham om at sige undskyld skulle han til af sætte tænderne i skulderen/nakken på min som og jeg må ærligt indrømme at jeg var meget tæt på at klappe ham drengen en. Jeg hev ham væk og gik ind på stuen hvor jeg hev fat i en af de voksne der sagde Åh nej har N****** nu bidt igen.
Det viste sig så at alle børn i hele børnehaven var blevet bidt af ham mindst een gang, der var extra støtte osv på ham, men intet hjalp.
Og efter flere gange hvor jeg hentede Benjamin hjem med bidemærker og sår fordi N havde bidt igennem.. ja så sagde jeg til Benjamin at det var ok at bide igen. Men det var kun ok at bide N. Benjamin har bidt N tilbage flere gange og har til dato ALDRIG bidt andre.
Når man står overfor en dreng som N, hvor samtlige voksne i børnehaven har opgivet at gøre noget ved hans bideri så sys jeg ærligt talt at det er ok at give igen. Normalt går jeg ellers ikke ind for "selvtægt" bland børn men i ekstreme tilfælde er det ok
/Mette
Anmeld