Hvis et andet barn slår dit barn i børnehaven.....

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

7. august 2012

Mathilde

Den er bare rigtig svær. Vi snakker også lidt om det herhjemme, efter vores datter er startet i bh.

Den første dag hun skulle være der selv i 1½ time, blev hun kradset i hele ansigtet af en dreng. Hun havde også mærker helt inde ved det ene øje, på næsen, i panden og ned ad begge kender

Jeg synes da det absolut bedste er, at der er en voksen, der griber ind. Da det ikke altid er muligt, synes jeg det var ok, at mit barn skubbede drengen væk for at "rede sig selv" og opsøge en voksen.

Min kæreste synes bare hun skal lære at slå igen, hvis andre børn er slemme ved hende.

Jeg synes heller ikke bare hun skal stå og tage imod slag.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. august 2012

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere
Kvinde2900 skriver:

Jamen det må da gerne synes. Sjovt nok synes jeg at det er dig der er forykkt.

Lad os se hvor forrykt du synes det er, når din søn kommer hjem og fortæller at han har været nødt til at skubbe et andet barn væk fra sig, for at slippe væk fra situatioen og undgå at blive slået mere. Men selv i sådan en situation er det da så utrolig forkert at forsvare sig selv ikke?

Mine børn må gerne skubbe andre væk, hvis de bliver slået. Det var ikke det, der var til debat her, eller har vi skiftet emne? 

Anmeld

7. august 2012

Lovely<3

Mor og meget mere skriver:

Tja - JEG synes, det er langt ude, at DU godt må lære dine børn at slå igen, men at andre ikke må. 

Jamen så lad os da sige det sådan...Whatever makes you happy

Anmeld

7. august 2012

Lovely<3

Mine børn må gerne skubbe andre væk, hvis de bliver slået. Det var ikke det, der var til debat her, eller har vi skiftet emne? 

At skubbe andre væk er jo også en måde at forsvare sig selv på!! Men nu er det selvfølgelig helt okay....Sjovt

Anmeld

7. august 2012

morethanperfect

Min søn slår ingen og ingen slår ham , men hvis det skulle ske , skulle han IKKE opdrages til at slå igen .. Det gør man altså bare ikke ! 

Anmeld

7. august 2012

Becks

Jeg må altså sige TS, at jeg synes du er helt ude i hampen...

Ja, børn skal lærer at forsvarer sig, men fandeme ikke fysisk, men verbalt...

Nu har jeg ikke børn endnu, men jeg ville ALDRIG sige til mig barn, ja slå du bare tilbage hvis du bliver slået, så kan I begge jo være lige gode om det...!!!!!!

Hvis jeg blevet slået ude i byen (Og det er jeg faktisk blevet) så slår jeg fandeme ikke igen! For jeg vil ikke synke ned på det niveau, og det skal mit barn heller ikke!!!

Da jeg var barn, der lærte mine forældre mig at det var okay at slå tilbage, men jeg blev set som det vilde barn - Fordi jeg til sidst slog først istedet for at blive slået først på!!! Det er ikke det fedeste ry at have på sig, om du er barn eller voksen!!!

Jeg er rystet - Om 15 år er det måske dit barn der bliver meldt for vold og får en plettet straffeattest, og det kan han/hun så takke dig for!!!!

Anmeld

7. august 2012

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere
Kvinde2900 skriver:

At skubbe andre væk er jo også en måde at forsvare sig selv på!! Men nu er det selvfølgelig helt okay....Sjovt

Så udtrykket "at slå igen", som er blevet brugt igennem hele debatten, dækker i virkeligheden over "at skubbe væk"? Den begrebsafklaring tror jeg, mange af os kunne have have haft brug for fra start. 

Derudover kommer så forskellen på at LÆRE sit børnehavebarn at slå igen og på at acceptere, at ens 12-årige har reageret ved at skubbe nogen væk i en konkret situation, hvor det var nødvendigt. 

Anmeld

7. august 2012

MorDk

MarieMor skriver:

Prøver lige at forstå det du skriver her .. 

Umiddelbart virker det som om du mener at hvis ens barn kommer gennembanket hjem (fra børnehaven!?!?!) og man ikke på forhånd har fortalt det at det er ok at slå igen så kan man lige så godt tage skylden på sig selv ?

Jeg mener børn selv må lære spillereglerne i den verden de befinder sig i , og kun hvis det glipper helt kan man snakke med dem om at de måske skal ændre strategi , men synes det er helt ude i hampen at begynde at forberede sine børn på hvilke forfærdelige situationer i åbenbart forventer jeres børn kan komme i (i børnehaven?!?!?!) før der reelt er et problem ... 

Hvilken verden er det i bund og grund i forbereder jeres børn at komme ud i ? Har i tænkt på at sådan et snak med et lille barn rent faktisk kunne gøre dem skræmt ??

Anmeld

7. august 2012

MorDk

Kvinde2900 skriver:

Jamen det må da gerne synes. Sjovt nok synes jeg at det er dig der er forykkt.

Lad os se hvor forrykt du synes det er, når din søn kommer hjem og fortæller at han har været nødt til at skubbe et andet barn væk fra sig, for at slippe væk fra situatioen og undgå at blive slået mere. Men selv i sådan en situation er det da så utrolig forkert at forsvare sig selv ikke?

jeg ville da godt kunne forstå at han skubbede drengen væk. Det vil man som voksen også selv gøre MEN der er foreskel på at skubbe væk for at komme væk fra situationen.... eller direkte SLÅ en anden person! Så kald du bare MIG forrykt! I don't care! Det er IKKE mig der opfordre mit barn til at slå andre!

Anmeld

7. august 2012

MorDk

JA det samme tænker jeg.... undre mig over hvordan denne debat hele tiden flytter fokus!!!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.