Hvis et andet barn slår dit barn i børnehaven.....

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

7. august 2012

Missq4

mor:) skriver:

så skal du vel også huske at lære din børn at hvis nogen siger noget grimt skal de bare sige noget grimt tilbage.

Jeg vil ikke lære mine børn det. Et barns selvtillid bliver ikke større af at det kan slå igen. Hvis det blev et problem ville jeg gribe ind med det samme og ikke lade stå til.

det var da noget mærkeligt noget at skrive hvorfor skulle jeg dog det ?

at du har din mening og jeg har min det er vel bare det jeg har oplevet ting med mine børn som gør at jeg har vlagt som jeg har og det er vel i bund og grund fordi andre ikke opdrager deres børn til ikke at slå/bide og hvad de ellers kan finde på.

men jeg skal da gerne understrage det igen så selv du kan forstå det at mine børn på igen måde slår som det første men blive det samme barn ved med at være efter dem og de skæld ud det barn har fået ikke har hjulpet jamen så må man prøve noget andet og i mine øjne er det så at slå igen hvis det er et slag der skal til for at få det barn til at stoppe med at slå mit gentanede gang over længer tid jamen så er det jo det der skal til ellers må det barns forælder jo træde til.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. august 2012

Bebsesmoar

MorDk skriver:

Kun fordi det ER farligt? Hvad hvis menneskebid ikke var farligt?

Så bed jeg det barn der havde skadet mit barn hvis pædagogerne havde opgivet at hjælpe. Naturligvis!

Anmeld

7. august 2012

MorDk

Bebsesmoar skriver:

Så bed jeg det barn der havde skadet mit barn hvis pædagogerne havde opgivet at hjælpe. Naturligvis!

Ej helt ærligt! Det er sgu for langt ude! Du er VOKSEN! Og så vil du bide et barn? Det forstår jeg simpelthen ikke. Hvis du bed mit barn så havde jeg fandme meldt dig til polititet!

Anmeld

7. august 2012

Mussen2

Kvinde2900 skriver:

Hvad gør du så? Lærer du barnet at slå igen eller lærer du at man skal fortælle det til en pædagog?

Jeg lærer som hovedregel mine børn at man går til en voksen, men at der kan være situationer hvor det kan være nødvendigt at forsvare sig selv. Så man slår altså kun igen, hvis der ikke er andre muligheder.

Kom med jeres input

Jeg vil ikke lære mit barn at slå igen. Det er ikke en løsning på den lange bane. Hvordan kan barnet lærer at finde ud af hvornår det ok at slå og hvornår det ikke er?
Jeg har ikke læst hele denne lange tråd, men vil erklærer mig enig i at man ikke bør lærer sit barn at slå igen.
Sat på spidsen, hvad så hvis barnet bliver truet med kniv, skal barnet så også opfordres til gå med kniv og true igen.
Det bedste må være at give barnet selvværd og selvtillid til at sige stop og tage fat i en voksen.

Vold avler vold og kan derfor ikke stoppes med vold

Anmeld

7. august 2012

Bebsesmoar

MorDk skriver:

Ej helt ærligt! Det er sgu for langt ude! Du er VOKSEN! Og så vil du bide et barn? Det forstår jeg simpelthen ikke. Hvis du bed mit barn så havde jeg fandme meldt dig til polititet!

Ja hvis det ikke var farligt. Slap dog af man 

Anmeld

7. august 2012

Lovely<3

mor:) skriver:

det ved du jo intet om...medmindre du kan se i fremtiden

Jo, det kan du tro jeg ved.

Anmeld

7. august 2012

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.
Missq4 skriver:

det var da noget mærkeligt noget at skrive hvorfor skulle jeg dog det ?

at du har din mening og jeg har min det er vel bare det jeg har oplevet ting med mine børn som gør at jeg har vlagt som jeg har og det er vel i bund og grund fordi andre ikke opdrager deres børn til ikke at slå/bide og hvad de ellers kan finde på.

men jeg skal da gerne understrage det igen så selv du kan forstå det at mine børn på igen måde slår som det første men blive det samme barn ved med at være efter dem og de skæld ud det barn har fået ikke har hjulpet jamen så må man prøve noget andet og i mine øjne er det så at slå igen hvis det er et slag der skal til for at få det barn til at stoppe med at slå mit gentanede gang over længer tid jamen så er det jo det der skal til ellers må det barns forælder jo træde til.

Jeg synes godt man kan siddestille det.

Hvis dit barn bliver mobbet hele tiden og selvtilliden bliver mere og mere ødelagt så skal barnet vel bare mobbe tilbage.

Børn der slår/bider har intet med at forældre ikke har opdraget den lille vuggestuendreng til ikke at bide. Oftest bider små børn i frustration.

Men ja, opdrag i bare med at man godt må slå i selvforsvar og så må man se om børnene når de bliver ældre, virkelig har forstået hvad det vil sige.

Anmeld

7. august 2012

MorDk

Bebsesmoar skriver:

Ja hvis det ikke var farligt. Slap dog af man 

Jeg sys sgu du er LANGT ude! Det er da ligegyldig om det er farligt eller ej... så yder man sgu da ikke vold mod børn!!! Man hverken bider eller slår! Hvad får en et voksent menneske til at sys der ER ok?

Anmeld

7. august 2012

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.
Kvinde2900 skriver:

Jo, det kan du tro jeg ved.

sorry men her måtte jeg grine lidt.

Det kan du da selvfølgelig ikke vide. Vi gør alle vores bedste og opdrager sådan som vi tror er bedst for vores børn så de kan blive gode samfundsborgere, men hverken du eller ej eller nogle andre VED noget som helst når det handler om fremtiden. Vi kan kun tro og gætte.

Anmeld

7. august 2012

Bebsesmoar

Jeg sys sgu du er LANGT ude! Det er da ligegyldig om det er farligt eller ej... så yder man sgu da ikke vold mod børn!!! Man hverken bider eller slår! Hvad får en et voksent menneske til at sys der ER ok?

Jeg er typen der ville dræbe hvis ikke jeg fik fængselsstraf for det,så jeg er nok den forkerte at snakke til. Jeg vil oplære mit barn til at være venligt,til ikke at bide osv osv,men hvis mit barn bliver skadet og pædagogerne har opgivet og forældrene er ligeglade OG det var tilladt så gu ja havde jeg bidt dit barn!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.