Hvis et andet barn slår dit barn i børnehaven.....

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

7. august 2012

MorDk

Kvinde2900 skriver:

Jamen så lad os da sige det sådan...Whatever makes you happy

Ja eller også kunne vælge at "holde mund" for det der er da for provokerende.... (Børnehaveplan) Come on!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. august 2012

MorDk

Kvinde2900 skriver:

At skubbe andre væk er jo også en måde at forsvare sig selv på!! Men nu er det selvfølgelig helt okay....Sjovt

Det er jo ikke det hele debatten startede med! Det som jeg personligt selv reagerede på og svarede på var at JEG ikke sys det er ok at lærer sine børn at slå! Så læs dog hvad der bliver skrevet!

Anmeld

7. august 2012

MorDk

Becks skriver:

Jeg må altså sige TS, at jeg synes du er helt ude i hampen...

Ja, børn skal lærer at forsvarer sig, men fandeme ikke fysisk, men verbalt...

Nu har jeg ikke børn endnu, men jeg ville ALDRIG sige til mig barn, ja slå du bare tilbage hvis du bliver slået, så kan I begge jo være lige gode om det...!!!!!!

Hvis jeg blevet slået ude i byen (Og det er jeg faktisk blevet) så slår jeg fandeme ikke igen! For jeg vil ikke synke ned på det niveau, og det skal mit barn heller ikke!!!

Da jeg var barn, der lærte mine forældre mig at det var okay at slå tilbage, men jeg blev set som det vilde barn - Fordi jeg til sidst slog først istedet for at blive slået først på!!! Det er ikke det fedeste ry at have på sig, om du er barn eller voksen!!!

Jeg er rystet - Om 15 år er det måske dit barn der bliver meldt for vold og får en plettet straffeattest, og det kan han/hun så takke dig for!!!!

Anmeld

7. august 2012

Missq4

Kongmulle skriver:

Husk hvor forrykt det er når dit barn kommer gennembanket hjem, hvilket kunne være undgået hvis det havde lært at forsvare sig selv..

Syntes sgu det er mere forrykt at så mange vil lære deres børn at stå og holde en lang pædagogisk tale mens de får øretæver. Hvis ikke de fik klø før, så får de det da så i hvertfald derefter. Det er jo ikke fordi vi lærer vores børn at man skal tæve løs på andre, men at man gerne må forsvare sig. Prøv nu at læse de svar der kommer i stedet for dem du/i gerne vil se.

kunne ikke har skrevet det beder selv

Anmeld

7. august 2012

sandramor

Jeg sys det virker som om mange herinde undervurderer lidt hvad nogle børn rent faktisk er i stand til!! Også i børnehaven!!!
De kan virkelig være barske ved hinanden...
Jeg har en dejlig veninde som var af samme mening som mange herinde.. Uanset hvad er barn gjorde ved hendes søn måtte han IKKE slå igen.. Han skulle finde en voksen og sige der til.. Det gjorde han også gang på gang når de to tyranner i børnehaven var efter ham!! Og de fik lige hurtigt at vide at de vel nok ku forstå de ikke måtte slå ham???? Øøøh nej tydeligvis ikke.. For så havde de nok ikke gjort det vel!? Så de blev ved og ved.. Og min veninde holdte stadig stramt på at han IKKE måtte slå igen...
Indtil en dag hvor det gik rigtig galt de to drenge tyranner havde nu fået en 3 dreng med og de nærmest overfaldt hendes søn.. Og sparkede og bed ham.. Den ene dreng satte sig ovenpå hans hoved og min venindes dreng skreg og skreg på hjælp men ingen kom før det var for sent
To af drengene havde sat sig så hårdt ovenpå hans hoved at hele baghovedet blev knust og han døde på vej til sygehuset..
Han døde fordi han jo IKKE måtte slå igen!!! Under ingen omstændigheder... Og min veninde satte hendes lid til pædagogerne..

Hvad var der mon sket hvis han første eller anden gang havde slået igen for fulde drøn??

Jaaaah det vides ikke.. Men det ikke at måtte slå igen endte med at koste ham livet
Så undervuder ikke børn.. De var 5 år gamle.. Og nej det har ikke været deres mening det skulle gå så galt selvfølgelig.. Men det kan man ikke rigtig bruge til så meget nu vel??

Så hendes datter har fået at vide at hun aldrig aldrig skal slå først og ikke drille og mobbe.. Men blir hun slået så skal hun slå igen med det samme!!!! Er det så forkert?? Skal hun også lære hende at hun IKKE må slå igen???

Og nej mine børn skal absolut heller ikke slå først og jeg blir tosset hvis de driller eller mobber.. Hvilket den store aldrig har gjort!! Men føler hun ikke hun har andre muligheder så slår hun tilbage...

Anmeld

7. august 2012

MorDk

sandramor skriver:

Jeg sys det virker som om mange herinde undervurderer lidt hvad nogle børn rent faktisk er i stand til!! Også i børnehaven!!!
Jeg har en dejlig veninde som var af samme mening som mange herinde.. Uanset hvad er barn gjorde ved hendes søn måtte han IKKE slå igen.. Han skulle finde en voksen og sige der til.. Det gjorde han også gang på gang når de to tyranner i børnehaven var efter ham!! Og de fik lige hurtigt at vide at de vel nok ku forstå de ikke måtte slå ham???? Øøøh nej tydeligvis ikke.. For så havde de nok ikke gjort det vel!? Så de blev ved og ved.. Og min veninde holdte stadig stramt på at han IKKE måtte slå igen...
Indtil en dag hvor det gik rigtig galt de to drenge tyranner havde nu fået en 3 dreng med og de nærmest overfaldt hendes søn.. Og sparkede og bed ham.. Den ene dreng satte sig ovenpå hans hoved og min venindes dreng skreg og skreg på hjælp men ingen kom før det var for sent
To af drengene havde sat sig så hårdt ovenpå hans hoved at hele baghovedet blev knust og han døde på vej til sygehuset..
Han døde fordi han jo IKKE måtte slå igen!!! Under ingen omstændigheder... Og min veninde satte hendes lid til pædagogerne..

Hvad var der mon sket hvis han første eller anden gang havde slået igen for fulde drøn??

Jaaaah det vides ikke.. Men det ikke at måtte slå igen endte med at koste ham livet
Så undervuder ikke børn.. De var 5 år gamle.. Og nej det har ikke været deres mening det skulle gå så galt selvfølgelig.. Men det kan man ikke rigtig bruge til så meget nu vel??

Så hendes datter har fået at vide at hun aldrig aldrig skal slå først og ikke drille og mobbe.. Men blir hun slået så skal hun slå igen med det samme!!!! Er det så forkert?? Skal hun også lære hende at hun IKKE må slå igen???

Og nej mine børn skal absolut heller ikke slå først og jeg blir tosset hvis de driller eller mobber.. Hvilket den store aldrig har gjort!! Men føler hun ikke hun har andre muligheder så slår hun tilbage...

Det er en frygtelig situiation.... men sys altså ikke man skal gå at lærer sine børn at slå! Fordi tænk nu hvis.

Jeg kan sætte spørgsmålstegn til hvilke slags børn det er der opfører sig som små psykopater....? Og hvorfor....?

Anmeld

7. august 2012

Missq4

mor:) skriver:

prøv at beskrive et skrærkscenarie?

Og hvis man absolut skal lære sine børn at man slår igen, hvorfor så have så travlt. Hvorfor ikke vente til de reelt kan komme ud for disse situationer du taler om, hvor der ikke er andet at gøre.

Forresten, lærer du ikke dine børn at gå væk fra fare?

hvornår vil du så mener at man skal lære sine børn at forsvare sig selv ? når de er kommet hjem fra skole og har fået tæsk og deres selvtilid er knækket ?

her var det forsent da min søn er en af dem der er blevet slået en del gange hvor jeg havde samme holdning som dig og mange ander og jeg holdte fast længe fordi jeg mente også at det var forkert at slå igen men da de andre blev ved og min søn blev mere og mere ked af det blev jeg nød til at lave min holdning om og derfor har jeg valgt at lære den lille det fra start af da han ikke skal udsættes for det samme og jo børn i børnehaven og også være onde ved hinanden og være efter det samme barn i lang tid hvor der ikke sker andet end at barnet for en løfte pegefinger.

Anmeld

7. august 2012

sandramor

MorDk skriver:

Det er en frygtelig situiation.... men sys altså ikke man skal gå at lærer sine børn at slå! Fordi tænk nu hvis.

Jeg kan sætte spørgsmålstegn til hvilke slags børn det er der opfører sig som små psykopater....? Og hvorfor....?

Jamen jeg tænker selvfølgelig også hvad det er for nogle børn der opfører sig sådan..
Men nej skal man måske ikke.. Men hvad skal man så når alt andet har fejlet? Og man så står med det næste barn.. Tør man igen sige du må ikke slå igen søde skat.... ??

Ikke mig ihvertfald !

Anmeld

7. august 2012

nielsen80

sandramor skriver:

Ej ok, hvornår er det sket og i hvilken børnhave...det har man da ikke hørt om i medierne. Og i det tilfælde bør der da også være nogle pædagoger som stopper det. Det er da deres ansvar! De har da svigtet gevaldigt!

Anmeld

7. august 2012

Missq4

Kvinde2900 skriver:

Ved du hvad? Det må du hjertens gerne synes! For det ændre på ingen måde min holdning.

Selvom jeg efterhånden har udpenslet min mening nok, gør jeg det da gerne igen. Mine børn lærer at det ikke er okay at slå, men at man har lov til at forsvare sig, hvis der ikke er andre muligheder. Og det er der altså bare ikke altid - uanset om du vil det eller ej!

Mine børn er hverken blvet mere aggressive eller voldelige af den grund, for de ved nemlig at man kun slår igen som selvforsvar. De ved at hvis man er nødt til at skubbe et andet barn væk for selv at slippe væk, så er okay. Herefter henvender man sig selvfølgelig til en voksen. Og ved du hvad? Mine børn har aldrig nogensinde slået et andet barn uden grund. Aldrig. Jeg kan heller ikke huske hvornår de sidst har slået igen, for de ved at man som hovedregel snakker sig ud af sagerne eller finder en voksen, MEN hvis de skulle stå i en situation hvor selvforsvar var nødvendigt, så må de jo forsvare sig.

Og mine børn bliver hverken voldsmænd eller knivstikkere. De bliver velfungerende mennesker, der kender deres ret til nødværge. Og så kan du synes det er sygt og forkert, men det har jo ingen relevans for mig, for jeg ved at mine børn vil klare sig glimrende gennem livet.

jeg tror helt ærligt ikke de læser hvad værken du eller vi andre der har samme holdning skriver de vælger selv de udpluk de kan få noget ud af ud af det så det er håbløst at blive ved at skrive men jeg er glad for at der er andre der ikke vil lade deres børn få de knæk som dem som har fået klø før de for lov at forsvare sig selv.

det er vikelig ærvlige at folk ikke læser hvad vi skriver at vi ikke lære det er okay at slå men de læser det kun som at det er okay at slå

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.