Hvis et andet barn slår dit barn i børnehaven.....

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

7. august 2012

MorDk

Missq4 skriver:

jeg tror helt ærligt ikke de læser hvad værken du eller vi andre der har samme holdning skriver de vælger selv de udpluk de kan få noget ud af ud af det så det er håbløst at blive ved at skrive men jeg er glad for at der er andre der ikke vil lade deres børn få de knæk som dem som har fået klø før de for lov at forsvare sig selv.

det er vikelig ærvlige at folk ikke læser hvad vi skriver at vi ikke lære det er okay at slå men de læser det kun som at det er okay at slå

Ja og vi kan kun sige det samme. Vi føler/mener heller ikke I læser det vi skriver. Sååå vi må jo misforstå hinanden.... dog handler det i bund og grund om at folk har hver deres mening og holdning.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. august 2012

DitteFisk

Da jeg var lille (skolealder) lærte min far os (mine to søskende og jeg) at vi aldrig måtte slå først! Men slog nogen os, så skulle vi slå igen, men kun én gang! Hårdt! Så de kunne forstå alvoren x) Og hvis vi engang gav én et blåt øje på den konto, så ville vi få en 50'er!

Ret fjollet retfærdighedssans, men sådan er min far. Jeg gjorde aldrig, men min søster og bror gjorde - men kun i ét enkelt tilfælde hver (nødtilfælde).

Nu har jeg et børnehavebarn, og jeg ville som udgangspunkt heller aldrig lære min dreng at slå fra sig. Jeg ville lære ham, at gå fra den der slår og så fortælle det til en voksen. Jeg har også set ham fortælle en "voldsmand" meget bestemt: "jeg vil ikke hva det!! STop!" og det hjælper af og til. Jeg har aldrig oplevet episoder af meget grov vold i børnehaven, og jeg har selv arbejdet kortvarigt som børnehavepæd. Men de kan være lede ved hinanden. 

Tror dog jeg venter med den seriøse volds-snak til han er i skolealderen, hvis der bliver brug for det. 

Anmeld

7. august 2012

Lovely<3

Musen5 skriver:

Har ikke været ude for det med at slå, men har prøvet det med at blive bidt.

Min søn kom i vuggestue efter en uges sygdom og en af drengene kom for at sige velkommen tilbage og kvitterede samtidig med at bide ham i ryggen. Da jeg bad ham om at sige undskyld skulle han til af sætte tænderne i skulderen/nakken på min som og jeg må ærligt indrømme at jeg var meget tæt på at klappe ham drengen en. Jeg hev ham væk og gik ind på stuen hvor jeg hev fat i en af de voksne der sagde Åh nej har N****** nu bidt igen.

Det viste sig så at alle børn i hele børnehaven var blevet bidt af ham mindst een gang, der var extra støtte osv på ham, men intet hjalp.

Og efter flere gange hvor jeg hentede Benjamin hjem med bidemærker og sår fordi N havde bidt igennem.. ja så sagde jeg til Benjamin at det var ok at bide igen. Men det var kun ok at bide N. Benjamin har bidt N tilbage flere gange og har til dato ALDRIG bidt andre.

Når man står overfor en dreng som N, hvor samtlige voksne i børnehaven har opgivet at gøre noget ved hans bideri så sys jeg ærligt talt at det er ok at give igen. Normalt går jeg ellers ikke ind for "selvtægt" bland børn men i ekstreme tilfælde er det ok

/Mette

Enig

Anmeld

7. august 2012

MorDk

Musen5 skriver:

Har ikke været ude for det med at slå, men har prøvet det med at blive bidt.

Min søn kom i vuggestue efter en uges sygdom og en af drengene kom for at sige velkommen tilbage og kvitterede samtidig med at bide ham i ryggen. Da jeg bad ham om at sige undskyld skulle han til af sætte tænderne i skulderen/nakken på min som og jeg må ærligt indrømme at jeg var meget tæt på at klappe ham drengen en. Jeg hev ham væk og gik ind på stuen hvor jeg hev fat i en af de voksne der sagde Åh nej har N****** nu bidt igen.

Det viste sig så at alle børn i hele børnehaven var blevet bidt af ham mindst een gang, der var extra støtte osv på ham, men intet hjalp.

Og efter flere gange hvor jeg hentede Benjamin hjem med bidemærker og sår fordi N havde bidt igennem.. ja så sagde jeg til Benjamin at det var ok at bide igen. Men det var kun ok at bide N. Benjamin har bidt N tilbage flere gange og har til dato ALDRIG bidt andre.

Når man står overfor en dreng som N, hvor samtlige voksne i børnehaven har opgivet at gøre noget ved hans bideri så sys jeg ærligt talt at det er ok at give igen. Normalt går jeg ellers ikke ind for "selvtægt" bland børn men i ekstreme tilfælde er det ok

/Mette

Kan godt forstå din frutstration MEN et vuggestuebarn forstå altså ikke det du siger. At det er OK at bide igen...  Og jeg sys stadig det er forkert. Det løser jo ikke problemerne...

Anmeld

7. august 2012

MorDk

Kvinde2900 skriver:

Det er IKKE mig der opfordre mit barn til passivitet! Den sætning er præcis ligeså unuanceret som din. Er det ikke bare dejligt når vi begge synker ned på samme lave niveau?

*ryster på hovedet*

Anmeld

7. august 2012

Lovely<3

MorDk skriver:

*ryster på hovedet*

Samme her. Det har jeg gjort af de fleste af dine indlæg.

Anmeld

7. august 2012

MorDk

Kvinde2900 skriver:

Samme her. Det har jeg gjort af de fleste af dine indlæg.

Fordi jeg ikke er enig med dig? Jeg er ærligt talt ligeglad!

Anmeld

7. august 2012

Musen5

MorDk skriver:

Kan godt forstå din frutstration MEN et vuggestuebarn forstå altså ikke det du siger. At det er OK at bide igen...  Og jeg sys stadig det er forkert. Det løser jo ikke problemerne...

Vil du helt ærligt lade finde dig i at dit barn bliver slået/bidt af et andet barn som de voksne i instirutionen har opgivet komplet????

Vi endte med at lave en underskrift indsamling os forældre imellem og konfrontere ledelsen med kravet om at han røg ud af insitutionen.

De voksne trak på skuldrene når man kom og viste endnu et bidemærke... De kunne ikke mandsopdække ham, hvilket var det ENESTE der kunne gøres for at han IKKE bed.

Når jeg fik min søn hjem med 3-4 bidemærker på en dag så kan jeg love dig for at jeg vil ski** på hvordan jeg er opdraget til at man ikk må give igen... Havde jeg haft muligehede han sku selv bidt den lille ......

Når de voksne ikke vil gøre noget så må børnene selv tage affære!

/Mette.

Anmeld

7. august 2012

Lovely<3

MorDk skriver:

Fordi jeg ikke er enig med dig? Jeg er ærligt talt ligeglad!

Okay....lad os nu lukke den ikk?

Anmeld

7. august 2012

MorDk

Musen5 skriver:

Vil du helt ærligt lade finde dig i at dit barn bliver slået/bidt af et andet barn som de voksne i instirutionen har opgivet komplet????

Vi endte med at lave en underskrift indsamling os forældre imellem og konfrontere ledelsen med kravet om at han røg ud af insitutionen.

De voksne trak på skuldrene når man kom og viste endnu et bidemærke... De kunne ikke mandsopdække ham, hvilket var det ENESTE der kunne gøres for at han IKKE bed.

Når jeg fik min søn hjem med 3-4 bidemærker på en dag så kan jeg love dig for at jeg vil ski** på hvordan jeg er opdraget til at man ikk må give igen... Havde jeg haft muligehede han sku selv bidt den lille ......

Når de voksne ikke vil gøre noget så må børnene selv tage affære!

/Mette.

Nej selvfølgelig ville jeg ikke det! Har heller ikke stået i den situation. Og jeg tænker også jeg ikke ville lade mit barn blive gående i en institution hvor holdningen er at "opgive"

Nu svarede jeg bare på det du skrev med at du ville fortælle dit barn at det gerne må bide igen.... og så tænker jeg .... det forstår et vuggestuebarn ikke. Det er det eneste jeg skriver/siger!

Jeg skrev at jeg godt kunne forstå dinb frutstration.

Selvfølgelig ønsker jeg ikke der skal ske min dreng noget... hvorfor skulle jeg ønske det?

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.