Hvis et andet barn slår dit barn i børnehaven.....

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

7. august 2012

oktoberbabyen

altid fortælle det til en voksen.. øsnker ikke mit barn skal slå eller bide andre..

men ved han ikke er en engel af den grund. han giver sgu igen hvilket jeg godt kan forstå, ville jeg jo også selv, men opmuntre ham bestemt ikke til det

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. august 2012

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.
Kvinde2900 skriver:

Selvfølgelig er det ikke som voksne mennesker ville tæske hinanden, men børn kan stadig slå, sparke og bide hvilket min venindes datter blev offer for. Men den historie tror du jo alligevel ikke på.

Nej det er rigtigt, min søn går i en god børnehave. Alligevel har han fortalt at et andet barn har slået ud efter ham, og i den forbindelse har jeg da fortalt ham at han som hovedregel skal hente en voksen, men at man i nødstilfælde kan være nødt til at forsvare sig selv.

men det sker da ofte og så er de gode venner 5 min efter.

ja, jeg kan vel bare ikke se nødvendigheden. og slet ikke i en god børnehave.

Anmeld

7. august 2012

Kongmulle

isabellasmor skriver:

Jeg troede godt nok heller ikke der var så mange der lærte deres børn at slå 

det er sq næsten sørgeligt ... puha, er også selv helt chokeret!

Husk hvor forrykt det er når dit barn kommer gennembanket hjem, hvilket kunne være undgået hvis det havde lært at forsvare sig selv..

Syntes sgu det er mere forrykt at så mange vil lære deres børn at stå og holde en lang pædagogisk tale mens de får øretæver. Hvis ikke de fik klø før, så får de det da så i hvertfald derefter. Det er jo ikke fordi vi lærer vores børn at man skal tæve løs på andre, men at man gerne må forsvare sig. Prøv nu at læse de svar der kommer i stedet for dem du/i gerne vil se.

Anmeld

7. august 2012

Lovely<3

Mor og meget mere skriver:

Det vil så sige, at det er op til forældrene at bedømme - endda allerede i børnehavealderen - om netop deres barn er typen, der ikke vil kunne forstå, hvornår det er okay at slå igen, eller om barnet godt kan administrere det.....

Tror du oprigtigt på, at alle forældre kan vurdere dette?? Du mener, at du er i stand til at se det for dine børns vedkommende - men du er helt åbenlyst sikker på, at nogle børn ikke skal lære det. Med andre ord er enten du eller dine børn i en anden position end visse andre forældre og børn, og din holdning gælder specifikt jer - fordi I er i en særlig fornuftig kategori af familier eller hvad? 

Har du overvejet, at den rolige dreng, der som 5-årig lærer at slå igen i selvforsvar, KAN ændre adfærd og væsen og blive ham, der slår først, når han er 10? 

Selvfølgelig skal en 12-årig, der udsættes for vold af andre, have ret til at skubbe dem væk - det kan en 12-årig, der ikke nogensinde har angrebet andre uopfordret, også godt forvalte at "få lov til". Det er bare langt fra det samme som at lære sit børnehavebarn at slå igen. 

Nej, det kan alle forældre nok ikke vudere og netop derfor skal en klasselærer ikke opfordre til at slå igen. Netop hvad jeg skrev i mit tidligere indlæg.

Alt andet i dit inglæg finder jeg for langt ude til at kunne tage det seriøst...sorry to say. 

Anmeld

7. august 2012

Lovely<3

Kongmulle skriver:

Husk hvor forrykt det er når dit barn kommer gennembanket hjem, hvilket kunne være undgået hvis det havde lært at forsvare sig selv..

Syntes sgu det er mere forrykt at så mange vil lære deres børn at stå og holde en lang pædagogisk tale mens de får øretæver. Hvis ikke de fik klø før, så får de det da så i hvertfald derefter. Det er jo ikke fordi vi lærer vores børn at man skal tæve løs på andre, men at man gerne må forsvare sig. Prøv nu at læse de svar der kommer i stedet for dem du/i gerne vil se.

Anmeld

7. august 2012

Lovely<3

mor:) skriver:

men det sker da ofte og så er de gode venner 5 min efter.

ja, jeg kan vel bare ikke se nødvendigheden. og slet ikke i en god børnehave.

Det sker nemlig ofte. Og derfor er det da også yderst sjældent at børn har brug for at forsvare sig selv, men derfor mener jeg ikke at man kan udelukke at der KAN opstå uventede situationer.

For et år siden gik der en dreng i min søns børnehave der konstant slog og sparkede de andre børn, og min dreng var da på et tidspukt nødt til at skubbe ham væk fra sig, for at kunne komme ind og hente en voksen. Så selv i de gode børnehaver kan opstå visse situationer.

Anmeld

7. august 2012

Tulle28

Min datter gåri vuggestue, og der er ikke lige de store udfordringer med børn der slår. Men når den tid kommer, så skal hun lære at man henvender sig til en voksen, men derfor synes jeg det er OK at man forsvarer sig (= skubber vedkommende væk, så man selv kan komme væk fra situationen).

Vi har lige været på rundvisning i nogle forskellige børnehaver, og der var en af dem der kunne berette om to drengegrupper der bekrigede hinanden og startede slåskampe. WTF??? Det blev jeg virkelig rystet over - i en børnehave!!! Heldigvis var pædagogerne lynhurtige til at sætte ind med nogle redskaber, så de kom hurtigt "banderne" til livs.

Anmeld

7. august 2012

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere
Kvinde2900 skriver:

Nej, det kan alle forældre nok ikke vudere og netop derfor skal en klasselærer ikke opfordre til at slå igen. Netop hvad jeg skrev i mit tidligere indlæg.

Alt andet i dit inglæg finder jeg for langt ude til at kunne tage det seriøst...sorry to say. 

Tja - JEG synes, det er langt ude, at DU godt må lære dine børn at slå igen, men at andre ikke må. 

Anmeld

7. august 2012

MarieMor

Kongmulle skriver:

Prøver lige at forstå det du skriver her .. 

Umiddelbart virker det som om du mener at hvis ens barn kommer gennembanket hjem (fra børnehaven!?!?!) og man ikke på forhånd har fortalt det at det er ok at slå igen så kan man lige så godt tage skylden på sig selv ?

Jeg mener børn selv må lære spillereglerne i den verden de befinder sig i , og kun hvis det glipper helt kan man snakke med dem om at de måske skal ændre strategi , men synes det er helt ude i hampen at begynde at forberede sine børn på hvilke forfærdelige situationer i åbenbart forventer jeres børn kan komme i (i børnehaven?!?!?!) før der reelt er et problem ... 

Hvilken verden er det i bund og grund i forbereder jeres børn at komme ud i ? Har i tænkt på at sådan et snak med et lille barn rent faktisk kunne gøre dem skræmt ??

Anmeld

7. august 2012

Lovely<3

Nu er det dig selv der har startet denne debat. Du  skriver kort.... og jeg tager udgangspunkt i det du skriver. Jeg skriver at jeg sys det er forkert at lærer sine børn at det er OK at slå. Længere er den ikke. Og ja jeg sys der ER forrykt!

Jamen det må da gerne synes. Sjovt nok synes jeg at det er dig der er forykkt.

Lad os se hvor forrykt du synes det er, når din søn kommer hjem og fortæller at han har været nødt til at skubbe et andet barn væk fra sig, for at slippe væk fra situatioen og undgå at blive slået mere. Men selv i sådan en situation er det da så utrolig forkert at forsvare sig selv ikke?

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.