Hvis et andet barn slår dit barn i børnehaven.....

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

7. august 2012

Lovely<3

Musen5 skriver:

Vil du helt ærligt lade finde dig i at dit barn bliver slået/bidt af et andet barn som de voksne i instirutionen har opgivet komplet????

Vi endte med at lave en underskrift indsamling os forældre imellem og konfrontere ledelsen med kravet om at han røg ud af insitutionen.

De voksne trak på skuldrene når man kom og viste endnu et bidemærke... De kunne ikke mandsopdække ham, hvilket var det ENESTE der kunne gøres for at han IKKE bed.

Når jeg fik min søn hjem med 3-4 bidemærker på en dag så kan jeg love dig for at jeg vil ski** på hvordan jeg er opdraget til at man ikk må give igen... Havde jeg haft muligehede han sku selv bidt den lille ......

Når de voksne ikke vil gøre noget så må børnene selv tage affære!

/Mette.

Jeg synes du håndterede det på den rigtige måde. Det må have været hårdt for din søn

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. august 2012

MorDk

Musen5 skriver:

Vil du helt ærligt lade finde dig i at dit barn bliver slået/bidt af et andet barn som de voksne i instirutionen har opgivet komplet????

Vi endte med at lave en underskrift indsamling os forældre imellem og konfrontere ledelsen med kravet om at han røg ud af insitutionen.

De voksne trak på skuldrene når man kom og viste endnu et bidemærke... De kunne ikke mandsopdække ham, hvilket var det ENESTE der kunne gøres for at han IKKE bed.

Når jeg fik min søn hjem med 3-4 bidemærker på en dag så kan jeg love dig for at jeg vil ski** på hvordan jeg er opdraget til at man ikk må give igen... Havde jeg haft muligehede han sku selv bidt den lille ......

/Mette.

Håber jeg læser forkert....

Men skriver du at hvis du havde haft muligheden så havde du selv bidt den lille igen?

Anmeld

7. august 2012

MorDk

Kvinde2900 skriver:

Okay....lad os nu lukke den ikk?

Siden du skriver spørgsmålstegn til sidst... vælger du ikke selv at lade det ligge og lukke den. Jeg sluttede af med at jeg er ligeglad!

Anmeld

7. august 2012

MarieMor

Kongmulle skriver:

Jeg har fra start talt om skolebørn. Jeg har også givet et eksempel med min egen søn på 12 år. Det kan du jo læse...

Men så skulle du måske tá den op i en anden kategori , det er trods alt 3-6 år den er blevet taget op i ... 

Anmeld

7. august 2012

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere
MarieMor skriver:

Men så skulle du måske tá den op i en anden kategori , det er trods alt 3-6 år den er blevet taget op i ... 

I det hele taget er det efterhånden blevet ret uklart, om det handler om at LÆRE sit børnehavebarn at SLÅ igen i selvforsvar, eller om det omhandler det at acceptere, at et barn skubber et andet væk. Jeg synes ellers, det var ret klart formuleret i de første mange indlæg. 

Anmeld

7. august 2012

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.
Missq4 skriver:

hvornår vil du så mener at man skal lære sine børn at forsvare sig selv ? når de er kommet hjem fra skole og har fået tæsk og deres selvtilid er knækket ?

her var det forsent da min søn er en af dem der er blevet slået en del gange hvor jeg havde samme holdning som dig og mange ander og jeg holdte fast længe fordi jeg mente også at det var forkert at slå igen men da de andre blev ved og min søn blev mere og mere ked af det blev jeg nød til at lave min holdning om og derfor har jeg valgt at lære den lille det fra start af da han ikke skal udsættes for det samme og jo børn i børnehaven og også være onde ved hinanden og være efter det samme barn i lang tid hvor der ikke sker andet end at barnet for en løfte pegefinger.

så skal du vel også huske at lære din børn at hvis nogen siger noget grimt skal de bare sige noget grimt tilbage.

Jeg vil ikke lære mine børn det. Et barns selvtillid bliver ikke større af at det kan slå igen. Hvis det blev et problem ville jeg gribe ind med det samme og ikke lade stå til.

Anmeld

7. august 2012

Musen5 skriver:

/Mette.

puha...sikke et indlæg.

fy for ....

Anmeld

7. august 2012

Bebsesmoar

Jeg kan godt sætte mig ind i Musen5`s indlæg. Lige med undtagelse af at jeg ikke vil lære mit barn at bide da menneskebid er farligt!

Anmeld

7. august 2012

Kvinde2900 skriver:

Ved du hvad? Det må du hjertens gerne synes! For det ændre på ingen måde min holdning.

Selvom jeg efterhånden har udpenslet min mening nok, gør jeg det da gerne igen. Mine børn lærer at det ikke er okay at slå, men at man har lov til at forsvare sig, hvis der ikke er andre muligheder. Og det er der altså bare ikke altid - uanset om du vil det eller ej!

Mine børn er hverken blvet mere aggressive eller voldelige af den grund, for de ved nemlig at man kun slår igen som selvforsvar. De ved at hvis man er nødt til at skubbe et andet barn væk for selv at slippe væk, så er okay. Herefter henvender man sig selvfølgelig til en voksen. Og ved du hvad? Mine børn har aldrig nogensinde slået et andet barn uden grund. Aldrig. Jeg kan heller ikke huske hvornår de sidst har slået igen, for de ved at man som hovedregel snakker sig ud af sagerne eller finder en voksen, MEN hvis de skulle stå i en situation hvor selvforsvar var nødvendigt, så må de jo forsvare sig.

Og mine børn bliver hverken voldsmænd eller knivstikkere. De bliver velfungerende mennesker, der kender deres ret til nødværge. Og så kan du synes det er sygt og forkert, men det har jo ingen relevans for mig, for jeg ved at mine børn vil klare sig glimrende gennem livet.

det ved du jo intet om...medmindre du kan se i fremtiden

Anmeld

7. august 2012

MorDk

Bebsesmoar skriver:

Jeg kan godt sætte mig ind i Musen5`s indlæg. Lige med undtagelse af at jeg ikke vil lære mit barn at bide da menneskebid er farligt!

Kun fordi det ER farligt? Hvad hvis menneskebid ikke var farligt?

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.