Hvis et andet barn slår dit barn i børnehaven.....

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

6. august 2012

Lovely<3

Mor og meget mere skriver:

Lad os sige, jeg er dit barns nye klasselærer. Til første forældremøde præsenterer jeg mig og siger, at med hensyn til de problemer, der har været med, at nogle fra parallelklassen slår, så har jeg valgt at fortælle ungerne i klassen, at det er ok at slå igen i selvforsvar. 

Er det ok? 

Nej det ville ikke være ok, for der ville helt sikkert være nogle børn der ikke ville kunne forstå hvornår det ville være okay at slå igen og som konskvens heraf, slå løs på de andre. Så det ville bare skabe flere problemer.

Dog kan skolebørn være ondskabsfulde ved hinanden. En anden bruger fortalte at hendes 12-årige søn havde fået så mange tæsk, at selv hans mobil, som han lå inden i hans taske, var fuldtændig smadret. Her mener jeg at denne dreng ret til at forsvare sig selv. Ikke at han skal være ligeså ekstrem som"overfaldsmanden" men bare skubbe ham væk, så han selv kan komme væk. Hvis man som lærer synes at det er forkert, så er man efter min mening langt ude.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. august 2012

A&F

Nu skal vores datter ikke i vuggestue , men hun skal lære at man ikke slår for at slå. Hun skal komme til os eller en anden voksen , og fortælle, hvis hun er blevet slået . Men , hun skal heller ikke være en svag type der affinder sig i at andre slår hende eller andre. Hun må gerne forsvare sig selv, det skal hun lære. Det er ser jeg intet forkert i. Men hvis hun kan se en lærer eller lign i nærheden, skal hun dog først forsøge at få hjælp derfra eller gå sin vej med hovedet oppe. Bliver de ved, ja, så skal hun give igen.

Anmeld

6. august 2012

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere
Kvinde2900 skriver: