MorDk skriver:
Jeg sys det er vildt at have sådan et syn på det at man vil lærer sin børn at slå...
Ved du hvad? Det må du hjertens gerne synes! For det ændre på ingen måde min holdning.
Selvom jeg efterhånden har udpenslet min mening nok, gør jeg det da gerne igen. Mine børn lærer at det ikke er okay at slå, men at man har lov til at forsvare sig, hvis der ikke er andre muligheder. Og det er der altså bare ikke altid - uanset om du vil det eller ej!
Mine børn er hverken blvet mere aggressive eller voldelige af den grund, for de ved nemlig at man kun slår igen som selvforsvar. De ved at hvis man er nødt til at skubbe et andet barn væk for selv at slippe væk, så er okay. Herefter henvender man sig selvfølgelig til en voksen. Og ved du hvad? Mine børn har aldrig nogensinde slået et andet barn uden grund. Aldrig. Jeg kan heller ikke huske hvornår de sidst har slået igen, for de ved at man som hovedregel snakker sig ud af sagerne eller finder en voksen, MEN hvis de skulle stå i en situation hvor selvforsvar var nødvendigt, så må de jo forsvare sig.
Og mine børn bliver hverken voldsmænd eller knivstikkere. De bliver velfungerende mennesker, der kender deres ret til nødværge. Og så kan du synes det er sygt og forkert, men det har jo ingen relevans for mig, for jeg ved at mine børn vil klare sig glimrende gennem livet.
Anmeld