Hvis et andet barn slår dit barn i børnehaven.....

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

6. august 2012

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.
Kvinde2900 skriver:

Hvis et barn bliver slået, og der ikke er en voksen til stede og det ikke er muligt at slippe af med det barn der slår, så må barnet jo forsvare sig selv.

Og jo, selvfølgelig lærer jeg da mine børn at gå væk fra fare Men har du overvejet at det nogen gange ikke er nok?

Og tror du helt ærligt at sådanne situationer opstår i en børnehave. Et barn bliver ved og ved med at slå og dit barn kan ikke slippe væk og ingen pædagoger er tilstede til at se det eller høre det??

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. august 2012

Lovely<3

mor:) skriver:

Og tror du helt ærligt at sådanne situationer opstår i en børnehave. Et barn bliver ved og ved med at slå og dit barn kan ikke slippe væk og ingen pædagoger er tilstede til at se det eller høre det??

Det skete for min venindes datter. Hun boede så også i en ressourcesvag kommune og børnehaven var præget af socialt belatede børn. Tendensen er selvfølgelig større sådanne steder.

Det er da naivt at tro, at pædagogerne kan holde og med alt og alle. 

Anmeld

6. august 2012

MorDk

Kvinde2900 skriver:

Det skete for min venindes datter. Hun boede så også i en ressourcesvag kommune og børnehaven var præget af socialt belatede børn. Tendensen er selvfølgelig større sådanne steder.

Jeg sys det er vildt at have sådan et syn på det at man vil lærer sin børn at slå...

Anmeld

6. august 2012

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere
Kvinde2900 skriver:

Lad os sige, jeg er dit barns nye klasselærer. Til første forældremøde præsenterer jeg mig og siger, at med hensyn til de problemer, der har været med, at nogle fra parallelklassen slår, så har jeg valgt at fortælle ungerne i klassen, at det er ok at slå igen i selvforsvar. 

Er det ok? 

Anmeld

6. august 2012

MorDk

Mor og meget mere skriver:

Lad os sige, jeg er dit barns nye klasselærer. Til første forældremøde præsenterer jeg mig og siger, at med hensyn til de problemer, der har været med, at nogle fra parallelklassen slår, så har jeg valgt at fortælle ungerne i klassen, at det er ok at slå igen i selvforsvar. 

Er det ok? 

Jeg personligt ville klage over sådan en klasselærer

Anmeld

6. august 2012

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.
Kvinde2900 skriver:

Det kan da godt være at det er naivt, men jeg tror simpelthen ikke på at børn i den alder ligefrem "tæsker" andre børn. Pædaogerne behøver heller ikke hølde øje med mit barn hele tiden - mit barn skal nok lære at gå væk fra disse situationer og det er jeg sikker på altid kan lade sig gøre i en børnehave. I'm sorry to say, men så tror jeg ikke på din venindes historie. Der er altid to sider af en sag.

Men nu lyder det ikke som om dit barn er i sådan en børnehave. Hvorfor lærer et barn noget det ikke skal bruge endnu? Hvorfor ikke vente til det er lidt ældre, hvis du absolut skal lære dit barn sådan en opførsel?

Anmeld

6. august 2012

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere
MorDk skriver:

Jeg personligt ville klage over sådan en klasselærer

Jeg personligt siger mit job op, før jeg nogensinde kommer på at sige sådan - men hvis det var en udbredt holdning blandt forældrene til mine elever, ville jeg godt nok også få lyst til at smide håndklædet i ringen! Jeg ville bede ledelsen indkalde disse forældre til en afklarende samtale om, hvordan man samarbejder med skolen. 

Anmeld

6. august 2012

MorDk

Mor og meget mere skriver:

Jeg personligt siger mit job op, før jeg nogensinde kommer på at sige sådan - men hvis det var en udbredt holdning blandt forældrene til mine elever, ville jeg godt nok også få lyst til at smide håndklædet i ringen! Jeg ville bede ledelsen indkalde disse forældre til en afklarende samtale om, hvordan man samarbejder med skolen. 

Anmeld

6. august 2012

Lovely<3

MorDk skriver:

Jeg sys det er vildt at have sådan et syn på det at man vil lærer sin børn at slå...

Ved du hvad? Det må du hjertens gerne synes! For det ændre på ingen måde min holdning.

Selvom jeg efterhånden har udpenslet min mening nok, gør jeg det da gerne igen. Mine børn lærer at det ikke er okay at slå, men at man har lov til at forsvare sig, hvis der ikke er andre muligheder. Og det er der altså bare ikke altid - uanset om du vil det eller ej!

Mine børn er hverken blvet mere aggressive eller voldelige af den grund, for de ved nemlig at man kun slår igen som selvforsvar. De ved at hvis man er nødt til at skubbe et andet barn væk for selv at slippe væk, så er okay. Herefter henvender man sig selvfølgelig til en voksen. Og ved du hvad? Mine børn har aldrig nogensinde slået et andet barn uden grund. Aldrig. Jeg kan heller ikke huske hvornår de sidst har slået igen, for de ved at man som hovedregel snakker sig ud af sagerne eller finder en voksen, MEN hvis de skulle stå i en situation hvor selvforsvar var nødvendigt, så må de jo forsvare sig.

Og mine børn bliver hverken voldsmænd eller knivstikkere. De bliver velfungerende mennesker, der kender deres ret til nødværge. Og så kan du synes det er sygt og forkert, men det har jo ingen relevans for mig, for jeg ved at mine børn vil klare sig glimrende gennem livet.

Anmeld

6. august 2012

Lovely<3

mor:) skriver:

Det kan da godt være at det er naivt, men jeg tror simpelthen ikke på at børn i den alder ligefrem "tæsker" andre børn. Pædaogerne behøver heller ikke hølde øje med mit barn hele tiden - mit barn skal nok lære at gå væk fra disse situationer og det er jeg sikker på altid kan lade sig gøre i en børnehave. I'm sorry to say, men så tror jeg ikke på din venindes historie. Der er altid to sider af en sag.

Men nu lyder det ikke som om dit barn er i sådan en børnehave. Hvorfor lærer et barn noget det ikke skal bruge endnu? Hvorfor ikke vente til det er lidt ældre, hvis du absolut skal lære dit barn sådan en opførsel?

Selvfølgelig er det ikke som voksne mennesker ville tæske hinanden, men børn kan stadig slå, sparke og bide hvilket min venindes datter blev offer for. Men den historie tror du jo alligevel ikke på.

Nej det er rigtigt, min søn går i en god børnehave. Alligevel har han fortalt at et andet barn har slået ud efter ham, og i den forbindelse har jeg da fortalt ham at han som hovedregel skal hente en voksen, men at man i nødstilfælde kan være nødt til at forsvare sig selv.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.