Mor og meget mere skriver:
Jeg har indtil læsningen af denne tråd været fuldstændigt overbevist om, at det kun er børn af MEGET svage forældre, der lærer deres - små! - børn at slå. Jeg har aldrig mødt forældre, der gav udtryk for den holdning - hverken privat eller professionelt - og det rystede godt nok lige mit verdensbillede.
Jeg synes, det er interessant at lege med tanken om, hvordan forældrene ville reagere, hvis vi som professionelle fortalte forældrene, at vi gik ind for, børnene lærte at slå igen - og at de gerne måtte bakke os op ved at lære deres børn dette. Velkommen på forsiden af Ekstrabladet...
Ja man kunne let forestille sig hvad det ville føre til ...
Hvis et barn starter med at slå i frustration og begge børn så har lært det er okay at slå igen ville de bare kunne fortsætte i en uendelighed ???
Jeg synes det er vildt at tænke på hvor forvirrede børnene bliver ved at få en ting at vide derhjemme og en anden ting i daginstitutionen , hvordan skal de så vide hvad der er rigtigt .. Alle forældre vil vel gerne have at deres børn skal lytte til fagpersonalet , eller tager jeg helt fejl her ?? 
Og der er vel ingen som synes at børn skal lære i børnehaven at det er okay at slå , hvad enten det er i selvforsvar eller ej ,,
Anmeld