Råd søges, når børnene ikke "gider"....

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4. august 2012

MorDk

prettybutterfly skriver:

Ja det gjorde jeg, og du har ret i det lyder lidt voldsomt, men jeg vil da klart overveje at prøve det på den måde...

Det kan se voldsomt ud for andre og måske føles voldsomt i starten... MEN du skåner dit barn mod evt. skader fordi de prøver at vride sig væk. På puslebordet kan de falde ned, du kan komme til at lave vrid mm. Denne metode her skåner ikke kun dit barn men også dig... mod slag/spark, kradsmærker mm.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. august 2012

prettybutterfly

LR85 skriver:

ganske enkelt; siger han skal.

Tager fat i ham, børster tænderne, gnider solcreme på eller lign.

Synes det med fx at true med falske ting eller give større konsekvenser eller længere forklaringer, virkelig ikke holder og gør kun at børnene bliver endnu mere forvirret og prøver endnu mere af.

kort og kontant, sir: det skal du.

og før det, så spørg jeg aldrig. Hvis man spørg om de vil, giver man dem et valg, og så må man respektere svaret.

Tak for dit svar! Kan sagtens se det fornuftige i det du siger, det er bare det med at holde fast imens som jeg absolut hader! Men det lader til alle andre også gør det sådan, så jeg må hellere stoppe med at ha det dårlig over det, og glemme søforklaringerne!!!

Anmeld

4. august 2012

prettybutterfly

MorDk skriver:

Det kan se voldsomt ud for andre og måske føles voldsomt i starten... MEN du skåner dit barn mod evt. skader fordi de prøver at vride sig væk. På puslebordet kan de falde ned, du kan komme til at lave vrid mm. Denne metode her skåner ikke kun dit barn men også dig... mod slag/spark, kradsmærker mm.

Smart

Anmeld

4. august 2012

MorDk

dorthemus skriver:

Haha ja nogle gange skriger de jo så taget letter og råber hjerteskærende Av AV AV AAAAAAAAAAV!!!!! for så de næste øjeblik slå over i smil og SEEEEE EN VOV VOV.....de er heldigvis lette at aflede

JaJa de er bare de STØRSTE "skuespillere"

Anmeld

4. august 2012

LR85

kan læse at du har svært ved a tage fat i dit barn, og det er det som gør det problematisk.

prøv at huske på at du for det første vil dit barn det allerbedste!!

Det er dig der er omsorgsperson og ansvarsperson, og derfor dig der bestemmer og ved bedst

Du skal jo ikke holde fast så det gør ondt, men du kan jo godt holde om kinderne når du børster tænder, holde om maven når du vil have solcreme på eller lign.

angående tandbørstning, så synes jeg det hjalp MEGET, at holde mange pauser. Respektere når han synes det var ubehageligt, tage tandbørsten ud, snakke lidt og prøve igen.
han forstod ligesom at jeg respekterede hans følelser også, så man hellere ikke gør det værre end det er, ved a mase tandbørsten ned i halsen på dem

Anmeld

4. august 2012

prettybutterfly

Puslingen skriver:

Det er ALTID rart ikke at føle sig alene

Jeg kender så godt følelsen, jeg føler mig også som den ondeste mor, men jeg holder hamfast og så gør jeg det der skal gøres. Prøver altid at lege tingene igennem, men så snart han ser tandbørsten/solcremen/tøjet, så hopper han op på sin bil og køre skrigene væk

En gang imellem tænker, jeg, hvad pokker gør jeg forkert?!

Men gøres skal det jo

Lige præcis! Det tænker jeg nemlig nogle gange! 

Anmeld

4. august 2012

LR85

prettybutterfly skriver:

Tak for dit svar! Kan sagtens se det fornuftige i det du siger, det er bare det med at holde fast imens som jeg absolut hader! Men det lader til alle andre også gør det sådan, så jeg må hellere stoppe med at ha det dårlig over det, og glemme søforklaringerne!!!

YEP, glem søforklaringene.

Du gør dit barn endnu mere forvirret og de vil sikkert prøve en endnu mere af.

Vis hvem der bestemmer, kort og kontant og kærligt.

Anmeld

4. august 2012

MorDk

LR85 skriver:

YEP, glem søforklaringene.

Du gør dit barn endnu mere forvirret og de vil sikkert prøve en endnu mere af.

Vis hvem der bestemmer, kort og kontant og kærligt.

Anmeld

4. august 2012

prettybutterfly

LR85 skriver:

kan læse at du har svært ved a tage fat i dit barn, og det er det som gør det problematisk.

prøv at huske på at du for det første vil dit barn det allerbedste!!

Det er dig der er omsorgsperson og ansvarsperson, og derfor dig der bestemmer og ved bedst

Du skal jo ikke holde fast så det gør ondt, men du kan jo godt holde om kinderne når du børster tænder, holde om maven når du vil have solcreme på eller lign.

angående tandbørstning, så synes jeg det hjalp MEGET, at holde mange pauser. Respektere når han synes det var ubehageligt, tage tandbørsten ud, snakke lidt og prøve igen.
han forstod ligesom at jeg respekterede hans følelser også, så man hellere ikke gør det værre end det er, ved a mase tandbørsten ned i halsen på dem

Tak! Det vil jeg huske

Anmeld

4. august 2012

prettybutterfly

Bøllen skriver:

Åh jeg er nok lidt hård og kontant

Med mindste manden har det hjulpet, at vi har snakket om karius & baktus spiser tænderne. Så nu går det nogenlunde.

Den ene af de store skreg som en stukken gris, snakkede med tandlægen om hvad vi skulle gøre. Der var kun en måde, vi måtte lægge ham på gulvet holde hans arme , for tænderne skal børstet.

Hvis mindste manden er i lotte mpodsat humor, tar jeg ham og gør det der skal gøres f.eks tandbørstning. Dt er til hans eget bedste, lige ledes med solcreme ( bruger vi nu ikke så meget )

Så her snakker vi om det, virker det ikke. Jamen så bestemmer jeg / vi.

Tak for dit svar! Lyder bestemt rigtig fornuftigt, og dejligt tandlægen har den holdning

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.