MinNoah skriver:
Det lyder som om dine børn i bund og grund er ret rolige.... (snyd!)
Jeg kender ALT til et MEGET temperementsfuldt barn på knap 3 år. Tandbørstningen svinger meget... Nogle gange er han rigtig god og står fint stille andre gange foregår det også i en "magtkamp" med skrig og skrål... og der kan jeg bestemt ikke nøjes med at holde hans kinder! Han skriger hysterisk kaster sig rundt, ned på klinkegulvet - ja jeg må også holde ham fast på den måde der beskrives - han ligger på ryggen og mine ben holder hans arme. Og nogle gange kan han stadig vride sig fri... Han er trods alt 104 cm og vejer 17 kg, for søren det kan være svært at holde fast!
Vi har også problemer med solcremen herhjemme for det meste....
Har stadig ikke fundet et gyldent råd mod det......?!
Mht at man må tage bestemt fat i barnets arm så det følger med ud på badeværelset - men ikke slæbe det efter sig. Det er mildest talt umuligt hos vores dreng 
Han nægter da bare at gå! Han lader sig falde på jorden og lave "gummi-ben" - så må jeg bære ham derud mens han sparker i luften og jeg skal gøre mit for at han ikke knalder hovedet ind i dørkarme eller sparker mig i maven.....
Aner ikke hvor det temperament kommer fra .... (det ved mine forældre dog godt
)
Jeg ville kalde mine børn velopdragende. (IKKE at sige at andres ikke er, som et vildere)
Min dreng flipper ud, kaster sig ned på gulvet og alt det, men uden jeg ved hvad den presise grund er, så opføre han sig til en acceptabel grænse.
Men jeg er opdraget MEGET strengt, og det smitter af på min opdragelse a mine børn.
Der er INGEN slinger i valsen, når der skal børstet tænder, ja så bliver det gjort, med fastholdelse i starten, men han ved a sådan er det hver eneste dag, 2 gange dagligt. Og jeg mener det hver gang.
Samtidig med a jeg prøver a respektere hans grænser og selvstændighed så langt hen ad vejen jeg kan.
Blandt andet ved at holde pauser i tandbørstningen hver gang han gav udtryk for det var for meget. Det tog lang tid, men han synes der er en fest nu og har ikke haft problemer med hverken det eller solcreme eller lign siden han var halvandet.
Han er to-og-et-halvt nu og vejer kun 12 kg, så han er også nem a holde fast.
En kærlig men fast hånd har båret frugt herhjemme. (foreløbig)