Råd søges, når børnene ikke "gider"....

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4. august 2012

prettybutterfly

Mussen2 skriver:

Her har det igennem længere tid virket når vi har lavet det om til en konkurrence ala jeg tror at jeg først kommer ud på badedværeelset ( og får skiftet ble) så har hun glemt at hun ikke gad ud på badeværelse og have skiftet ble og så er hun drønet derud.
Det har virket rigtig godt indtil nu. Alternativt har vi stillet noget i udsigt, ala når du har bærstet tænderne så læser vi den der bog eller find en bog, som vi kan læse når du har børstet tænder.

Tak for dit svar! Lyder hyggeligt og som en god ide!!!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. august 2012

prettybutterfly

LR85 skriver:

YEP, glem søforklaringene.

Du gør dit barn endnu mere forvirret og de vil sikkert prøve en endnu mere af.

Vis hvem der bestemmer, kort og kontant og kærligt.

Hermed gjort

Anmeld

4. august 2012

prettybutterfly

dorthemus skriver:

Haha ja nogle gange skriger de jo så taget letter og råber hjerteskærende Av AV AV AAAAAAAAAAV!!!!! for så de næste øjeblik slå over i smil og SEEEEE EN VOV VOV.....de er heldigvis lette at aflede

Ja de skøre(men lækre) unger er BARE ik altid til at blive kloge på!!!!!

Anmeld

4. august 2012

bøllen

MorDk skriver:

En rigtig god og skånsom måde at fastholde sit barn på hvis de er MEGET ustyrlige er at tage dem ned på gulvet. Mor eller far sætter sig med spredte ben ... barnet lægges med hovedet oppe mod jeres "skridt"  I samler benene lidt så hovedet holdes stille/fast. Barnets arme lægges under hvert ben (den voksnes) så kan barnet kun sprælle med benene.... men der kan ikke laves vrid i nakke, arme, og ryg. Hovedet ligger stille og man kan få tandbørstningen MEGET hurtigt overstået....

Det virker måske GRÆSNEOVERSKRIDENDE... men det skåner barnet mere... end alt det andet....

Det råd fik vi af tandlægen , vores den store skreg som en stukken gris . Og vi kunne ikke børste tænderne.

Snakkede med tandlægen som netop kom med dette råd.

Temmelig grænse overskridende men for hans egen bedste 

Anmeld

4. august 2012

Vidunderligeunger

MorDk skriver:

Herhjemme gik det rigtig fint i lang tid med at få børstet tænder. Han fik tandbørsten først og så "børster mor eller far efter" MEN det vil han ikke have nu så det er mied skrig og skrål. MEN mor og far ved bedst. Så her holder jeg ham fast og siger: Du skal have børstet tænder.... og så børster jeg dem. Og så straks jeg siger SÅ .... færdig... så holder han mund ... så han tager ikke skade ihvertfald *S*

Børn skal ikke have så mange valg i forbindelse med ting der BARE skal gøres... for de finder på 1000 ting. Derfor tænker jeg i de situationer hvor børnene ikke selv kan være med .... og skriger og hyler fordi de ikke vil... SÅ bliver det på den "hårde måde" Det hjælper ikke at være i "flinkeskole" og "please" børnene og finde på alt muligt gøgl... Det skal bare overståes. Det er sådan jeg ser på det...

kunne ikke være mere enig  

akkurat det sammen vi gør her. Jeg skal ikke diskutere med en på to om hun skal ha børstet tænder, for det SKAL hun..

Anmeld

4. august 2012

MinNoah

LR85 skriver:

kan læse at du har svært ved a tage fat i dit barn, og det er det som gør det problematisk.

prøv at huske på at du for det første vil dit barn det allerbedste!!

Det er dig der er omsorgsperson og ansvarsperson, og derfor dig der bestemmer og ved bedst

Du skal jo ikke holde fast så det gør ondt, men du kan jo godt holde om kinderne når du børster tænder, holde om maven når du vil have solcreme på eller lign.

angående tandbørstning, så synes jeg det hjalp MEGET, at holde mange pauser. Respektere når han synes det var ubehageligt, tage tandbørsten ud, snakke lidt og prøve igen.
han forstod ligesom at jeg respekterede hans følelser også, så man hellere ikke gør det værre end det er, ved a mase tandbørsten ned i halsen på dem

Det lyder som om dine børn i bund og grund er ret rolige.... (snyd!)

Jeg kender ALT til et MEGET temperementsfuldt barn på knap 3 år. Tandbørstningen svinger meget... Nogle gange er han rigtig god og står fint stille andre gange foregår det også i en "magtkamp" med skrig og skrål... og der kan jeg bestemt ikke nøjes med at holde hans kinder! Han skriger hysterisk kaster sig rundt, ned på klinkegulvet - ja jeg må også holde ham fast på den måde der beskrives - han ligger på ryggen og mine ben holder hans arme. Og nogle gange kan han stadig vride sig fri... Han er trods alt 104 cm og vejer 17 kg, for søren det kan være svært at holde fast!

Vi har også problemer med solcremen herhjemme for det meste.... Har stadig ikke fundet et gyldent råd mod det......?!

Mht at man må tage bestemt fat i barnets arm så det følger med ud på badeværelset - men ikke slæbe det efter sig. Det er mildest talt umuligt hos vores dreng  Han nægter da bare at gå! Han lader sig falde på jorden og lave "gummi-ben" - så må jeg bære ham derud mens han sparker i luften og jeg skal gøre mit for at han ikke knalder hovedet ind i dørkarme eller sparker mig i maven.....

Aner ikke hvor det temperament kommer fra .... (det ved mine forældre  dog godt)

Anmeld

4. august 2012

MortilElias2010

prettybutterfly skriver:

Hej piger! Jeg ku altså godt bruge et godt råd hvis i har nogle at dele ud af!

Hvad søren stiller i andre up når ungerne ikke "gider" det de skal???

Fx vil min datter på godt 2½ for tiden ikke ha børstet tænder, eller have solcreme på - og forsøger at løbe skrigende væk og gemmer sig. (men det svinger lidt hvad det er hun ikke vil, og jeg ved jo også godt hun bare prøver grænser af, men det driver mig til vanvid nogle gange, når jeg ikke ved hvad jeg skal stille op). Jeg ender ofte enten med at forsøge at true lidt, "hvis ik du får børstet tænder får du ingen godnathistorie", eller nærmest holder hende fast mens hun bare skriger løs, hvilket jeg også syntes er en elendig løsning der gør os begge kede af det. 

Jeg vil VIRKELIG gerne høre hvad i andre gør, for at få ungerne til at gøre det der skal gøres!

Er totalt taknemmelig hvis nogen ligger inde med et godt forslag!

Lige med tandbørstningen der svinger det meget, men det bliver gjort. Vi har en utrolig god tandbørste, som blinker i den tid en tandbørstning skal tage - når den er færdig med at blinke, så er tandbørstningen også slut  DET er han meget obs på og siger HOV! inde i tandbørsten (den er lavet lidt ala en snekugle) sidder en julemand og når man ryster den falder der sne omkring ham. Vi har haft stor glæde af den! Når den ikke kan gøre det, så sætter jeg ham på mit ene ben, holder den arm han bruger for at få tandbørstningen væk og så børster jeg tænder mens jeg snakker med ham eller afleder med et eller andet.. måske da han faldt i fiskedammen eller vores nye hus hvor hans motorcykel står.. et eller andet spændende. 

Solcreme har jeg ikke oplevet noget med 

Anmeld

4. august 2012

Pikku Myy

prettybutterfly skriver:

Fedt at hun gerne vil hjælpe med solcremen, det gider vores datter IKKE!!!!! Overhovedet! Vil ik engang røre ved det. Men er i så også nærmest nødt til at holde hende fast under tandbørstningen, eller kan hun godt sidde stille? Jeg hader bare når man nærmest skal holde hende fast så hun ik stikker af!

Min søn har også været meget svær at give solcreme på. Samtidig vil han meget, meget nødigt have solcreme i hænderne (jeg tror ikke at han kan lide at det er fedtet) og i "hullerne" i hovedet. Her hos os hjælper det rigtig meget at vi anerkender disse problemer og lægger vægt på at disse skal løses. Jeg prøver, så vidt muligt, at lægge vægt på at han skal stå stille og hjælpe til for at han ikke får solcreme i hænderne eller fx i øjnene. Det er bestemt ikke som en trussel, men mere at jeg understreger at lige nu gør vi det på hans måde, ikke på min, men at det skal gøres.

Giver det mening?

Mht tandbørstningen har vi indført 2 tandbørster. Een som han selv børster med først, og så børster vi med den anden bagefter. Det har gjort underværker.

Anmeld

5. august 2012

LR85

MinNoah skriver:

Det lyder som om dine børn i bund og grund er ret rolige.... (snyd!)

Jeg kender ALT til et MEGET temperementsfuldt barn på knap 3 år. Tandbørstningen svinger meget... Nogle gange er han rigtig god og står fint stille andre gange foregår det også i en "magtkamp" med skrig og skrål... og der kan jeg bestemt ikke nøjes med at holde hans kinder! Han skriger hysterisk kaster sig rundt, ned på klinkegulvet - ja jeg må også holde ham fast på den måde der beskrives - han ligger på ryggen og mine ben holder hans arme. Og nogle gange kan han stadig vride sig fri... Han er trods alt 104 cm og vejer 17 kg, for søren det kan være svært at holde fast!

Vi har også problemer med solcremen herhjemme for det meste.... Har stadig ikke fundet et gyldent råd mod det......?!

Mht at man må tage bestemt fat i barnets arm så det følger med ud på badeværelset - men ikke slæbe det efter sig. Det er mildest talt umuligt hos vores dreng  Han nægter da bare at gå! Han lader sig falde på jorden og lave "gummi-ben" - så må jeg bære ham derud mens han sparker i luften og jeg skal gøre mit for at han ikke knalder hovedet ind i dørkarme eller sparker mig i maven.....

Aner ikke hvor det temperament kommer fra .... (det ved mine forældre  dog godt)

Jeg ville kalde mine børn velopdragende. (IKKE at sige at andres ikke er, som et vildere)

Min dreng flipper ud, kaster sig ned på gulvet og alt det, men uden jeg ved hvad den presise grund er, så opføre han sig til en acceptabel grænse. 

Men jeg er opdraget MEGET strengt, og det smitter af på min opdragelse a mine børn. 

Der er INGEN slinger i valsen, når der skal børstet tænder, ja så bliver det gjort, med fastholdelse i starten, men han ved a sådan er det hver eneste dag, 2 gange dagligt. Og jeg mener det hver gang. 

Samtidig med a jeg prøver a respektere hans grænser og selvstændighed så langt hen ad vejen jeg kan. 

Blandt andet ved at holde pauser i tandbørstningen hver gang han gav udtryk for det var for meget. Det tog lang tid, men han synes der er en fest nu og har ikke haft problemer med hverken det eller solcreme eller lign siden han var halvandet. 

Han er to-og-et-halvt nu og vejer kun 12 kg, så han er også nem a holde fast. 

En kærlig men fast hånd har båret frugt herhjemme. (foreløbig)

Anmeld

5. august 2012

prettybutterfly

Vidunderligeunger skriver:

kunne ikke være mere enig  

akkurat det sammen vi gør her. Jeg skal ikke diskutere med en på to om hun skal ha børstet tænder, for det SKAL hun..

SUPER! Tak for dit svar

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.