Råd søges, når børnene ikke "gider"....

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5.050 visninger
95 svar
0 synes godt om
4. august 2012

prettybutterfly

Hej piger! Jeg ku altså godt bruge et godt råd hvis i har nogle at dele ud af!

Hvad søren stiller i andre up når ungerne ikke "gider" det de skal???

Fx vil min datter på godt 2½ for tiden ikke ha børstet tænder, eller have solcreme på - og forsøger at løbe skrigende væk og gemmer sig. (men det svinger lidt hvad det er hun ikke vil, og jeg ved jo også godt hun bare prøver grænser af, men det driver mig til vanvid nogle gange, når jeg ikke ved hvad jeg skal stille op). Jeg ender ofte enten med at forsøge at true lidt, "hvis ik du får børstet tænder får du ingen godnathistorie", eller nærmest holder hende fast mens hun bare skriger løs, hvilket jeg også syntes er en elendig løsning der gør os begge kede af det. 

Jeg vil VIRKELIG gerne høre hvad i andre gør, for at få ungerne til at gøre det der skal gøres!

Er totalt taknemmelig hvis nogen ligger inde med et godt forslag!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. august 2012

Dutti

prettybutterfly skriver:

Fx vil min datter på godt 2½ for tiden ikke ha børstet tænder, eller have solcreme på - og forsøger at løbe skrigende væk og gemmer sig. (men det svinger lidt hvad det er hun ikke vil, og jeg ved jo også godt hun bare prøver grænser af, men det driver mig til vanvid nogle gange, når jeg ikke ved hvad jeg skal stille op). Jeg ender ofte enten med at forsøge at true lidt, "hvis ik du får børstet tænder får du ingen godnathistorie", eller nærmest holder hende fast mens hun bare skriger løs, hvilket jeg også syntes er en elendig løsning der gør os begge kede af det. 

Jeg vil VIRKELIG gerne høre hvad i andre gør, for at få ungerne til at gøre det der skal gøres!

Hvis vores ikke gider giver vi lov til at hun selv må eller at hun også må gøre det ved os ..
Ellers forklare vi hende hvad der skal ske ved ikke at få det gjort ..
Vi har snakket en del og karius og baktus og hun er helt med på at de ødelægger tænderne og det kan gøre rigtig rigtig ondt, så vi skal passe godt på dem ..

Anmeld

4. august 2012

B&J

jamen hvis min dreng ikke vil ha børstet tænder, jamen så siger jeg mor bestemmer og det skal du også børster jeg han tænder og han stridder imod men ikke noget af gøre ved jeg gør ham jo ikke ondt...

og daniel vil heller ikke have solcrem på jamen igen det skal du og jeg gør det hurtigt siger jeg så også fortæller jeg først den ene kind også er den fin osv..

Anmeld

4. august 2012

2babygirls

prettybutterfly skriver:

Vi har en på snart 22 mdr og hun øver sig også i at være selvstændig.
Og hun hader også tandbørsten. Pt børster hun tænder på os imens, men det er ikke med god vilje altid. Det er SÅ hårdt fordi det har været sådan i lang tid, så håber snart det går over.

Jeg fortæller hende at jeg bestemmer, og at man skal have børstet tænder når man skal i seng fordi hun har spist en masse i løbet af dagen.

Mht solcremen, så vil vores gerne selv smøre sig ind, så jeg laver creme pletter på arme og ben og så går hun igang der mens jeg tager de andre steder på kroppen.

Anmeld

4. august 2012

prettybutterfly

Dutti skriver:

Hvis vores ikke gider giver vi lov til at hun selv må eller at hun også må gøre det ved os ..
Ellers forklare vi hende hvad der skal ske ved ikke at få det gjort ..
Vi har snakket en del og karius og baktus og hun er helt med på at de ødelægger tænderne og det kan gøre rigtig rigtig ondt, så vi skal passe godt på dem ..

Tusind tak for dit svar Dutti, men det virker desværre sjældent, vi lader hende altid prøve hvis hun vil....... har fortalt tænderne falder ud hvis man ik børster dem, virker heller ikke. Ligeledes med solcremen, men hun vil ikke engang røre ved det for at prøve at ta det på selv eller gi os det på. Hun er en stædig krabat!

Anmeld

4. august 2012

prettybutterfly

B&J skriver:

jamen hvis min dreng ikke vil ha børstet tænder, jamen så siger jeg mor bestemmer og det skal du også børster jeg han tænder og han stridder imod men ikke noget af gøre ved jeg gør ham jo ikke ondt...

og daniel vil heller ikke have solcrem på jamen igen det skal du og jeg gør det hurtigt siger jeg så også fortæller jeg først den ene kind også er den fin osv..

Tak for dit svar! Men hvordan får du ham til at stå stille mens han fx får solcreme på, uden at han løber væk? Holder du ham fast? Jeg føler nemlig jeg(og hendes far) må holde hende fast for at hun ikke løber skrigende væk. Og det er dét jeg hader!

Anmeld

4. august 2012

AndreasMor84

prettybutterfly skriver:

Tusind tak for dit svar Dutti, men det virker desværre sjældent, vi lader hende altid prøve hvis hun vil....... har fortalt tænderne falder ud hvis man ik børster dem, virker heller ikke. Ligeledes med solcremen, men hun vil ikke engang røre ved det for at prøve at ta det på selv eller gi os det på. Hun er en stædig krabat!

Måske der skal nye metoder til? Lav tandbørstningen til en leg - børst tænder samtidig og se hvem der gør det bedst, køb noget af det der blå halløj der sidder fast på tænderne og bed hende se om hun kan børste det af, bed hende børste dine tænder og aftal at du børste hendes bagefter osv. Man må være krestiv og så er hun jo liiiige i den alder hvor der søges mange grænser

SYNG mens I gør de trælse ting - virker altid på mit arbejde

Anmeld

4. august 2012

prettybutterfly

Baby2påvej skriver:

Vi har en på snart 22 mdr og hun øver sig også i at være selvstændig.
Og hun hader også tandbørsten. Pt børster hun tænder på os imens, men det er ikke med god vilje altid. Det er SÅ hårdt fordi det har været sådan i lang tid, så håber snart det går over.

Jeg fortæller hende at jeg bestemmer, og at man skal have børstet tænder når man skal i seng fordi hun har spist en masse i løbet af dagen.

Mht solcremen, så vil vores gerne selv smøre sig ind, så jeg laver creme pletter på arme og ben og så går hun igang der mens jeg tager de andre steder på kroppen.

Fedt at hun gerne vil hjælpe med solcremen, det gider vores datter IKKE!!!!! Overhovedet! Vil ik engang røre ved det. Men er i så også nærmest nødt til at holde hende fast under tandbørstningen, eller kan hun godt sidde stille? Jeg hader bare når man nærmest skal holde hende fast så hun ik stikker af!

Anmeld

4. august 2012

MorDk

Herhjemme gik det rigtig fint i lang tid med at få børstet tænder. Han fik tandbørsten først og så "børster mor eller far efter" MEN det vil han ikke have nu så det er mied skrig og skrål. MEN mor og far ved bedst. Så her holder jeg ham fast og siger: Du skal have børstet tænder.... og så børster jeg dem. Og så straks jeg siger SÅ .... færdig... så holder han mund ... så han tager ikke skade ihvertfald *S*

Børn skal ikke have så mange valg i forbindelse med ting der BARE skal gøres... for de finder på 1000 ting. Derfor tænker jeg i de situationer hvor børnene ikke selv kan være med .... og skriger og hyler fordi de ikke vil... SÅ bliver det på den "hårde måde" Det hjælper ikke at være i "flinkeskole" og "please" børnene og finde på alt muligt gøgl... Det skal bare overståes. Det er sådan jeg ser på det...

Anmeld

4. august 2012

2babygirls

prettybutterfly skriver:

Fedt at hun gerne vil hjælpe med solcremen, det gider vores datter IKKE!!!!! Overhovedet! Vil ik engang røre ved det. Men er i så også nærmest nødt til at holde hende fast under tandbørstningen, eller kan hun godt sidde stille? Jeg hader bare når man nærmest skal holde hende fast så hun ik stikker af!

Det er længe siden vi har holdt hendes arme. Pt ligger hun på puslemåtte og så får hun vores tandbørste og så børster vi samtidig.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.