Råd søges, når børnene ikke "gider"....

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4. august 2012

B&J

prettybutterfly skriver:

Tak for dit svar! Men hvordan får du ham til at stå stille mens han fx får solcreme på, uden at han løber væk? Holder du ham fast? Jeg føler nemlig jeg(og hendes far) må holde hende fast for at hun ikke løber skrigende væk. Og det er dét jeg hader!

jeg siger bare mor kommer efter daniel også løber han altid ind på værelset eller bliver i stuen også smøre jeg det på ham ja det tager lidt tid men kommer på og griner bare forså bliver han også i godt humør.. men ja til tider er det vildt hårdt

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. august 2012

MorDk

En rigtig god og skånsom måde at fastholde sit barn på hvis de er MEGET ustyrlige er at tage dem ned på gulvet. Mor eller far sætter sig med spredte ben ... barnet lægges med hovedet oppe mod jeres "skridt"  I samler benene lidt så hovedet holdes stille/fast. Barnets arme lægges under hvert ben (den voksnes) så kan barnet kun sprælle med benene.... men der kan ikke laves vrid i nakke, arme, og ryg. Hovedet ligger stille og man kan få tandbørstningen MEGET hurtigt overstået....

Det virker måske GRÆSNEOVERSKRIDENDE... men det skåner barnet mere... end alt det andet....

Anmeld

4. august 2012

prettybutterfly

AndreasMor84 skriver:

Håber det hjælper..
Tandbørstning kan virke som et overgreb, især hvis man er nødt til at holde dem, men dét at skulle få huller og have boret er et ENDNU VÆRRE "overgreb" på så små børn. Så selvom man kan få vildt dårlig samvittighed over at skulle fastholde hende under tandbørstningen, er det det bedste for hende... og tror alle forældre kender til denne kamp hver aften

Hër synger jeg min egen opfundne børste tænder sang for Andreas og det går fint indtil videre

Pøj pøj

Ja ok det kan jeg sagtens se mht huller! Hvilket også er hvorfor jeg(eller min mand) holder hende fast hvis nødvendigt, men for søren hvor gør det ondt i mit moderhjerte!!! Men tak fordi du lige satte det i det andet perspektiv!

Anmeld

4. august 2012

PT

Profilbillede for PT
Når forandringens vinde blæser, bygger nogle læhegn, mens andre rejser vindmøller
prettybutterfly skriver:

Tak for dit svar!!! Jeg er glad for jeg ik er den eneste der er nødsaget til at holde hende fast(selvom det er fastholdelsen der tager livet af mig - da jeg lidt føler det som en slags overgreb). Har du det ok med at holde hende fast imens? Håber bare det snart vender!

Jeg har det elendigt med mig selv, når jeg bliver nødt til at holde hende fast, men hun skal jo have børstet tænder.

Jeg plejer at tale med hende om det bagefter. Prøver at forklare, at jeg kun holder hende fast og set kun gør ondt fordi, hun vrider og vender sig, og at det ville være meget nemmere for os begge, hvis hun ikke gjorde det.
Og så fortæller jeg hende også, at jeg ikke kan lide at være sur på hende, og at jeg er ked af, at det er nødvendigt.

Selvfølgelig er det ikke sjovt, og jeg føler mig ofte i de situationer som en total fiasko som mor

Anmeld

4. august 2012

2721

AndreasMor84 skriver:

Måske der skal nye metoder til? Lav tandbørstningen til en leg - børst tænder samtidig og se hvem der gør det bedst, køb noget af det der blå halløj der sidder fast på tænderne og bed hende se om hun kan børste det af, bed hende børste dine tænder og aftal at du børste hendes bagefter osv. Man må være krestiv og så er hun jo liiiige i den alder hvor der søges mange grænser

SYNG mens I gør de trælse ting - virker altid på mit arbejde

Genial ide, vi slås nemlig også med selv samme prolem
Hvor kan man købe det henne?

Til TS:
Så har vi præcis samme problem, vi plejer at læse eller sige moaaaar, faaaar, men der bliver børstet, men det hjælper hat pt

Solcrem, puha, der skriger han som fik han tæv, men såsnart jeg er færdig griner han og går

Anmeld

4. august 2012

prettybutterfly

MorDk skriver:

I starten havde jeg det ikke særlig godt med det... Men det er jo nu engang det der skal til engang imellem. Lige præsis med tandbørstning der går jeg ikke på kompromis. Og man skal ikke "forhandle" med de små størrelser!

Vores dreng er meget temp. fuld og han kan virkelig blive tosset over det mindste... Men det der er værst pt. er tandbørstningen og så hvis han skal skiftes og ikke vil.

Man kan gøre meget.... men som sagt så kan det ændre sig på et splitsekund. Man tror liiiiiige det går så godt og så.... er helvede løs.

Nu er din datter  ældre end min søn... så tænker prøv at give hende et spejl. Så kan hun se sig selv børste tænder... og så lad hende holde det imens du børster dem.... så hun kan følge med?

Ja man skal nødigt sige noget fungere for så går det galt det kender jeg alt for godt!!! Hun får lov til at stå foran spejlet på badeværelset så hun kan følge med hvis hun vil, meeeen, det er desværre ik så tit det lykkes så fredfyldt! Men er glad for at høre jeg ik er den eneste der har det elendigt over at sku holde hende fast, eller er den eneste der føler sig nødsaget til at gøre det sådan!!!! Tusind tak fordi du gad svare

Anmeld

4. august 2012

MorDk

prettybutterfly skriver:

Ja man skal nødigt sige noget fungere for så går det galt det kender jeg alt for godt!!! Hun får lov til at stå foran spejlet på badeværelset så hun kan følge med hvis hun vil, meeeen, det er desværre ik så tit det lykkes så fredfyldt! Men er glad for at høre jeg ik er den eneste der har det elendigt over at sku holde hende fast, eller er den eneste der føler sig nødsaget til at gøre det sådan!!!! Tusind tak fordi du gad svare

Det var så lidt *S*  Fik du læst det jeg skrev om at holde barnet fast?

Anmeld

4. august 2012

dorthemus

prettybutterfly skriver:

Ja det er nemlig dødvigtige ting, sp lyder rigtig fornuftigt!!!!! Men har du det ok med at holde hende fast hvis der er noget hun ikke vil? Det er nemlig det jeg har det aller værst med - føler det som overgreb??? Tak for dit svar!

Ja det har jeg det helt fint med Jeg forklarer hende det jo først og vil hun stadig ikke må jeg holde hende...det skal jo gøres Hun har jo hverken ondt eller lider nød men reagerer på at blive holdt fast med skrig og skrål. Alternativet er jo at hun får dårlige tænder, ikle får sin nattesøvn, bliver skoldet eller går rundt og er beskidt....hun ved jo ikke bedre, men det gør jeg og det er en del af det at være forælder at måtte træffe nogle beslutninger som føles ubehagelige til tider.

Desuden handler det jo ikke om ex. tandbørstning, men om at de har en alder hvor de selv vil bestemme

Anmeld

4. august 2012

prettybutterfly

Puslingen skriver:

Til TS:
Så har vi præcis samme problem, vi plejer at læse eller sige moaaaar, faaaar, men der bliver børstet, men det hjælper hat pt

Solcrem, puha, der skriger han som fik han tæv, men såsnart jeg er færdig griner han og går

åhh ha han lyder ik et hak bedre eller værre end min datter! Det er da skønt at vide man ik er alene i den båd selvom det er død irriterende de unger ik bare "gider" gøre det!!!! Tak for dit svar

Anmeld

4. august 2012

AndreasMor84

Puslingen skriver:

Til TS:

Du kan ganske sikkert købe det i Føtex.. så det i en artikel om netop tandbørstning i det nye Vores Børn blad

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.