Råd søges, når børnene ikke "gider"....

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4. august 2012

MorDk

dorthemus skriver:

Ja det har jeg det helt fint med Jeg forklarer hende det jo først og vil hun stadig ikke må jeg holde hende...det skal jo gøres Hun har jo hverken ondt eller lider nød men reagerer på at blive holdt fast med skrig og skrål. Alternativet er jo at hun får dårlige tænder, ikle får sin nattesøvn, bliver skoldet eller går rundt og er beskidt....hun ved jo ikke bedre, men det gør jeg og det er en del af det at være forælder at måtte træffe nogle beslutninger som føles ubehagelige til tider.

Desuden handler det jo ikke om ex. tandbørstning, men om at de har en alder hvor de selv vil bestemme

Ja præsis... og de aner ikke noget om konsekvenser... derfor skal man heller ikke forklarer 1000 ting... de er allerede stået af. De har kun 1 ting i hovedet! Det DE vil her og nu...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. august 2012

prettybutterfly

dorthemus skriver:

Ja det har jeg det helt fint med Jeg forklarer hende det jo først og vil hun stadig ikke må jeg holde hende...det skal jo gøres Hun har jo hverken ondt eller lider nød men reagerer på at blive holdt fast med skrig og skrål. Alternativet er jo at hun får dårlige tænder, ikle får sin nattesøvn, bliver skoldet eller går rundt og er beskidt....hun ved jo ikke bedre, men det gør jeg og det er en del af det at være forælder at måtte træffe nogle beslutninger som føles ubehagelige til tider.

Desuden handler det jo ikke om ex. tandbørstning, men om at de har en alder hvor de selv vil bestemme

Lige præcis, for det er jo ik kun tandbørstningen der til tider er problemet! Tusind tak, jeg har det straks meget bedre ved at være hård på den måde nu! Du har helt ret i at de jo ik ved bedre, og bare handler ud fra deres "nu og her lyster"! TAK

Anmeld

4. august 2012

LR85

prettybutterfly skriver:

Hej piger! Jeg ku altså godt bruge et godt råd hvis i har nogle at dele ud af!

Hvad søren stiller i andre up når ungerne ikke "gider" det de skal???

Fx vil min datter på godt 2½ for tiden ikke ha børstet tænder, eller have solcreme på - og forsøger at løbe skrigende væk og gemmer sig. (men det svinger lidt hvad det er hun ikke vil, og jeg ved jo også godt hun bare prøver grænser af, men det driver mig til vanvid nogle gange, når jeg ikke ved hvad jeg skal stille op). Jeg ender ofte enten med at forsøge at true lidt, "hvis ik du får børstet tænder får du ingen godnathistorie", eller nærmest holder hende fast mens hun bare skriger løs, hvilket jeg også syntes er en elendig løsning der gør os begge kede af det. 

Jeg vil VIRKELIG gerne høre hvad i andre gør, for at få ungerne til at gøre det der skal gøres!

Er totalt taknemmelig hvis nogen ligger inde med et godt forslag!

ganske enkelt; siger han skal.

Tager fat i ham, børster tænderne, gnider solcreme på eller lign.

Synes det med fx at true med falske ting eller give større konsekvenser eller længere forklaringer, virkelig ikke holder og gør kun at børnene bliver endnu mere forvirret og prøver endnu mere af.

kort og kontant, sir: det skal du.

og før det, så spørg jeg aldrig. Hvis man spørg om de vil, giver man dem et valg, og så må man respektere svaret.

Anmeld

4. august 2012

prettybutterfly

MorDk skriver:

Ja præsis... og de aner ikke noget om konsekvenser... derfor skal man heller ikke forklarer 1000 ting... de er allerede stået af. De har kun 1 ting i hovedet! Det DE vil her og nu...

Jebs! Kloge ord! Du har absolut ret

Anmeld

4. august 2012

MorDk

LR85 skriver:

ganske enkelt; siger han skal.

Tager fat i ham, børster tænderne, gnider solcreme på eller lign.

Synes det med fx at true med falske ting eller give større konsekvenser eller længere forklaringer, virkelig ikke holder og gør kun at børnene bliver endnu mere forvirret og prøver endnu mere af.

kort og kontant, sir: det skal du.

og før det, så spørg jeg aldrig. Hvis man spørg om de vil, giver man dem et valg, og så må man respektere svaret.

JA man skal ikke spørge!!!

Spørger heller ikke: Skal du have skiftet ble... eller lign.

Jeg siger: Nu skal du....

Anmeld

4. august 2012

MorDk

prettybutterfly skriver:

Jebs! Kloge ord! Du har absolut ret

Takker

Er ike helt sikker på om du fik set det jeg skrev med at holde barnet fast. (en skånsom metode)

Anmeld

4. august 2012

prettybutterfly

B&J skriver:

jeg siger bare mor kommer efter daniel også løber han altid ind på værelset eller bliver i stuen også smøre jeg det på ham ja det tager lidt tid men kommer på og griner bare forså bliver han også i godt humør.. men ja til tider er det vildt hårdt

Dejligt at i kan få et grin ud af det, selvom det er hårdt!!!

Anmeld

4. august 2012

MorDk

MorDk skriver:

En rigtig god og skånsom måde at fastholde sit barn på hvis de er MEGET ustyrlige er at tage dem ned på gulvet. Mor eller far sætter sig med spredte ben ... barnet lægges med hovedet oppe mod jeres "skridt"  I samler benene lidt så hovedet holdes stille/fast. Barnets arme lægges under hvert ben (den voksnes) så kan barnet kun sprælle med benene.... men der kan ikke laves vrid i nakke, arme, og ryg. Hovedet ligger stille og man kan få tandbørstningen MEGET hurtigt overstået....

Det virker måske GRÆSNEOVERSKRIDENDE... men det skåner barnet mere... end alt det andet....

Pretty Butterfly.... det er dette jeg henviser til

Anmeld

4. august 2012

2721

prettybutterfly skriver:

åhh ha han lyder ik et hak bedre eller værre end min datter! Det er da skønt at vide man ik er alene i den båd selvom det er død irriterende de unger ik bare "gider" gøre det!!!! Tak for dit svar

Det er ALTID rart ikke at føle sig alene

Jeg kender så godt følelsen, jeg føler mig også som den ondeste mor, men jeg holder hamfast og så gør jeg det der skal gøres. Prøver altid at lege tingene igennem, men så snart han ser tandbørsten/solcremen/tøjet, så hopper han op på sin bil og køre skrigene væk

En gang imellem tænker, jeg, hvad pokker gør jeg forkert?!

Men gøres skal det jo

Anmeld

4. august 2012

2721

AndreasMor84 skriver:

Du kan ganske sikkert købe det i Føtex.. så det i en artikel om netop tandbørstning i det nye Vores Børn blad

Mange tak, skal vidst iføtex og have blåtstads og et blad

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.