Råd søges, når børnene ikke "gider"....

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5. august 2012

prettybutterfly

MinNoah skriver:

Det lyder som om dine børn i bund og grund er ret rolige.... (snyd!)

Jeg kender ALT til et MEGET temperementsfuldt barn på knap 3 år. Tandbørstningen svinger meget... Nogle gange er han rigtig god og står fint stille andre gange foregår det også i en "magtkamp" med skrig og skrål... og der kan jeg bestemt ikke nøjes med at holde hans kinder! Han skriger hysterisk kaster sig rundt, ned på klinkegulvet - ja jeg må også holde ham fast på den måde der beskrives - han ligger på ryggen og mine ben holder hans arme. Og nogle gange kan han stadig vride sig fri... Han er trods alt 104 cm og vejer 17 kg, for søren det kan være svært at holde fast!

Vi har også problemer med solcremen herhjemme for det meste.... Har stadig ikke fundet et gyldent råd mod det......?!

Mht at man må tage bestemt fat i barnets arm så det følger med ud på badeværelset - men ikke slæbe det efter sig. Det er mildest talt umuligt hos vores dreng  Han nægter da bare at gå! Han lader sig falde på jorden og lave "gummi-ben" - så må jeg bære ham derud mens han sparker i luften og jeg skal gøre mit for at han ikke knalder hovedet ind i dørkarme eller sparker mig i maven.....

Aner ikke hvor det temperament kommer fra .... (det ved mine forældre  dog godt)

Puuuh ha lyder virkelig ikke rart overhovedet! Og slet ik når han er sådan en stor krabat! Kan godt forstå det må være svært at holde ham fast! Er ked af at høre det er så slemt, men samtidig glad for vi herhjemme ikke er ene og alene i den båd! Tusind tak for dit svar, håber snart det vender hos jer!!!!!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. august 2012

Loa

dorthemus skriver:

Ja det har jeg det helt fint med Jeg forklarer hende det jo først og vil hun stadig ikke må jeg holde hende...det skal jo gøres Hun har jo hverken ondt eller lider nød men reagerer på at blive holdt fast med skrig og skrål. Alternativet er jo at hun får dårlige tænder, ikle får sin nattesøvn, bliver skoldet eller går rundt og er beskidt....hun ved jo ikke bedre, men det gør jeg og det er en del af det at være forælder at måtte træffe nogle beslutninger som føles ubehagelige til tider.

Desuden handler det jo ikke om ex. tandbørstning, men om at de har en alder hvor de selv vil bestemme

TAK!

Lige hvad jeg havde brug for at læse.

Er ved at tude når jeg børster tænder på Isabella som bare skriger i vilden sky.... Hader det!!

Anmeld

5. august 2012

prettybutterfly

MortilElias2010 skriver:

Lige med tandbørstningen der svinger det meget, men det bliver gjort. Vi har en utrolig god tandbørste, som blinker i den tid en tandbørstning skal tage - når den er færdig med at blinke, så er tandbørstningen også slut  DET er han meget obs på og siger HOV! inde i tandbørsten (den er lavet lidt ala en snekugle) sidder en julemand og når man ryster den falder der sne omkring ham. Vi har haft stor glæde af den! Når den ikke kan gøre det, så sætter jeg ham på mit ene ben, holder den arm han bruger for at få tandbørstningen væk og så børster jeg tænder mens jeg snakker med ham eller afleder med et eller andet.. måske da han faldt i fiskedammen eller vores nye hus hvor hans motorcykel står.. et eller andet spændende. 

Solcreme har jeg ikke oplevet noget med 

Smart med sådan en tandbørste! Sådan en må jeg kigge efter! Tak for dit svar

Anmeld

5. august 2012

katrine26

MorDk skriver:

Herhjemme gik det rigtig fint i lang tid med at få børstet tænder. Han fik tandbørsten først og så "børster mor eller far efter" MEN det vil han ikke have nu så det er mied skrig og skrål. MEN mor og far ved bedst. Så her holder jeg ham fast og siger: Du skal have børstet tænder.... og så børster jeg dem. Og så straks jeg siger SÅ .... færdig... så holder han mund ... så han tager ikke skade ihvertfald *S*

Børn skal ikke have så mange valg i forbindelse med ting der BARE skal gøres... for de finder på 1000 ting. Derfor tænker jeg i de situationer hvor børnene ikke selv kan være med .... og skriger og hyler fordi de ikke vil... SÅ bliver det på den "hårde måde" Det hjælper ikke at være i "flinkeskole" og "please" børnene og finde på alt muligt gøgl... Det skal bare overståes. Det er sådan jeg ser på det...

.

katrine26

Anmeld

5. august 2012

prettybutterfly

Bøllen skriver:

Det råd fik vi af tandlægen , vores den store skreg som en stukken gris . Og vi kunne ikke børste tænderne.

Snakkede med tandlægen som netop kom med dette råd.

Temmelig grænse overskridende men for hans egen bedste 

Fedt at høre det ligefrem anbefales af tandlæger

Anmeld

5. august 2012

prettybutterfly

Pikku Myy skriver:

Min søn har også været meget svær at give solcreme på. Samtidig vil han meget, meget nødigt have solcreme i hænderne (jeg tror ikke at han kan lide at det er fedtet) og i "hullerne" i hovedet. Her hos os hjælper det rigtig meget at vi anerkender disse problemer og lægger vægt på at disse skal løses. Jeg prøver, så vidt muligt, at lægge vægt på at han skal stå stille og hjælpe til for at han ikke får solcreme i hænderne eller fx i øjnene. Det er bestemt ikke som en trussel, men mere at jeg understreger at lige nu gør vi det på hans måde, ikke på min, men at det skal gøres.

Giver det mening?

Mht tandbørstningen har vi indført 2 tandbørster. Een som han selv børster med først, og så børster vi med den anden bagefter. Det har gjort underværker.

Tak for dit svar! Lyder som en rigtig god ide med to tandbørster!!!!! Det må vi prøve! Kender godt til det med solcremen hun slet ik vil røre ved det! Forsøger bare at gøre det så forsigtigt som muligt, men suuuper svært når hun stikker af og løber væk mens man står der med solcreme ud over det hele!!! 

Anmeld

5. august 2012

prettybutterfly

Loa skriver:

TAK!

Lige hvad jeg havde brug for at læse.

Er ved at tude når jeg børster tænder på Isabella som bare skriger i vilden sky.... Hader det!!

Åh ja, jeg ved PRÆCIS hvordan du har det!!!!! Plejer selv at få det vildt dårligt over det, men idag (efter alle de gode råd) ku min mand og jeg endda grine lidt af det selvom prinsessen stadig skreg i vilden sky. SÅ skønt at høre om andre i samme båd og samtidig få nogle gode råd

Anmeld

5. august 2012

De3Guldklumper

Lige netop de to ting som du nævner er herhjemme ikke en kamp vi tager for der er det simpelthen os som forældre der bestemmer at det skal de.

Og nej det er ikke synd for barnet at blive holdt - det er nærmere en bjørnetjeneste hvis i ikke gør det for hvad kan der ske. At jeres barn får dårlige tænder på sigt og solbrændt og hvad der, der kan følge med på sigt.

Her har vi ingen problemer længere. Begge unger er blevet holdt under tandbørstningen da de var mindre. De bliver lagt på ryggen, men en arm bag min ryg og min arm under deres nakke så keg kunne holde den anden arm og så ellers bare for børstet tænderne.

Med solcreme er de blevet holdt fast, stående, mellem mine ben- så de lige har låst dem lidt fast omkring maven og så er der ellers blevet smurt.

I dag er der ingen problemer med hverken den ene eller andet.

Anmeld

5. august 2012

prettybutterfly

Pylle3 skriver:

Lige netop de to ting som du nævner er herhjemme ikke en kamp vi tager for der er det simpelthen os som forældre der bestemmer at det skal de.

Og nej det er ikke synd for barnet at blive holdt - det er nærmere en bjørnetjeneste hvis i ikke gør det for hvad kan der ske. At jeres barn får dårlige tænder på sigt og solbrændt og hvad der, der kan følge med på sigt.

Her har vi ingen problemer længere. Begge unger er blevet holdt under tandbørstningen da de var mindre. De bliver lagt på ryggen, men en arm bag min ryg og min arm under deres nakke så keg kunne holde den anden arm og så ellers bare for børstet tænderne.

Med solcreme er de blevet holdt fast, stående, mellem mine ben- så de lige har låst dem lidt fast omkring maven og så er der ellers blevet smurt.

I dag er der ingen problemer med hverken den ene eller andet.

Dejligt at høre!!! Tak for dit svar

Anmeld

5. august 2012

Loa

prettybutterfly skriver:

Åh ja, jeg ved PRÆCIS hvordan du har det!!!!! Plejer selv at få det vildt dårligt over det, men idag (efter alle de gode råd) ku min mand og jeg endda grine lidt af det selvom prinsessen stadig skreg i vilden sky. SÅ skønt at høre om andre i samme båd og samtidig få nogle gode råd

Og jeg VED jo godt det er for hendes eget bedste men det gør det ikke mindre modbydeligt

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.