LR85 skriver:
Jeg ville kalde mine børn velopdragende. (IKKE at sige at andres ikke er, som et vildere)
Min dreng flipper ud, kaster sig ned på gulvet og alt det, men uden jeg ved hvad den presise grund er, så opføre han sig til en acceptabel grænse.
Men jeg er opdraget MEGET strengt, og det smitter af på min opdragelse a mine børn.
Der er INGEN slinger i valsen, når der skal børstet tænder, ja så bliver det gjort, med fastholdelse i starten, men han ved a sådan er det hver eneste dag, 2 gange dagligt. Og jeg mener det hver gang.
Samtidig med a jeg prøver a respektere hans grænser og selvstændighed så langt hen ad vejen jeg kan.
Blandt andet ved at holde pauser i tandbørstningen hver gang han gav udtryk for det var for meget. Det tog lang tid, men han synes der er en fest nu og har ikke haft problemer med hverken det eller solcreme eller lign siden han var halvandet.
Han er to-og-et-halvt nu og vejer kun 12 kg, så han er også nem a holde fast.
En kærlig men fast hånd har båret frugt herhjemme. (foreløbig)
Vil nu bestemt også mene min dreng er velopdragen. Men han er stadig et barn på knap 3 år, hvor hjernen ikke er udviklet helt endnu, og selvstændighedsalderen virkelig tager fat.
Han ved også godt at der skal børstes tænder hver aften. (om morgenen må han selv gøre det, og det går jo fint). Men børn er forskellige af temperament og sind - og selvom samme mor kan gøre præcis det samme ved 2 forskellige børn - så er der ingen der siger at børnene vil reagere ens.
Du har været "Heldig" eller hvad man skal sige at din dreng ikke længere kæmper imod. Min bliver ved på trods af han ikke en eneste gang har fået lov at gå i seng uden at børste tænder....