Råd søges, når børnene ikke "gider"....

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5. august 2012

prettybutterfly

Loa skriver:

Og jeg VED jo godt det er for hendes eget bedste men det gør det ikke mindre modbydeligt

Jeg er helt enig, men har faktisk haft det bedre idag med at gøre det alligevel! Håber også du kan få det lidt bedre med det, selvom det aldrig er sjovt når ens unger skriger eller bare er kede af det...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. august 2012

dorthemus

Loa skriver:

TAK!

Lige hvad jeg havde brug for at læse.

Er ved at tude når jeg børster tænder på Isabella som bare skriger i vilden sky.... Hader det!!

Velbekomme

Anmeld

5. august 2012

Pikku Myy

prettybutterfly skriver:

Tak for dit svar! Lyder som en rigtig god ide med to tandbørster!!!!! Det må vi prøve! Kender godt til det med solcremen hun slet ik vil røre ved det! Forsøger bare at gøre det så forsigtigt som muligt, men suuuper svært når hun stikker af og løber væk mens man står der med solcreme ud over det hele!!! 

Det er netop det der er min pointe. Min søn og jeg samarbejder om at han ikke skal komme til at røre ved det. Så glemmer han lidt at han faktisk ikke er stor fan af at få det på...

Eller har jeg misforstået dig?

Anmeld

5. august 2012

MinNoah

LR85 skriver:

Jeg ville kalde mine børn velopdragende. (IKKE at sige at andres ikke er, som et vildere)

Min dreng flipper ud, kaster sig ned på gulvet og alt det, men uden jeg ved hvad den presise grund er, så opføre han sig til en acceptabel grænse. 

Men jeg er opdraget MEGET strengt, og det smitter af på min opdragelse a mine børn. 

Der er INGEN slinger i valsen, når der skal børstet tænder, ja så bliver det gjort, med fastholdelse i starten, men han ved a sådan er det hver eneste dag, 2 gange dagligt. Og jeg mener det hver gang. 

Samtidig med a jeg prøver a respektere hans grænser og selvstændighed så langt hen ad vejen jeg kan. 

Blandt andet ved at holde pauser i tandbørstningen hver gang han gav udtryk for det var for meget. Det tog lang tid, men han synes der er en fest nu og har ikke haft problemer med hverken det eller solcreme eller lign siden han var halvandet. 

Han er to-og-et-halvt nu og vejer kun 12 kg, så han er også nem a holde fast. 

En kærlig men fast hånd har båret frugt herhjemme. (foreløbig)

Vil nu bestemt også mene min dreng er velopdragen. Men han er stadig et barn på knap 3 år, hvor hjernen ikke er udviklet helt endnu, og selvstændighedsalderen virkelig tager fat.

Han ved også godt at der skal børstes tænder hver aften. (om morgenen må han selv gøre det, og det går jo fint). Men børn er forskellige af temperament og sind - og selvom samme mor kan gøre præcis det samme ved 2 forskellige børn - så er der ingen der siger at børnene vil reagere ens.

Du har været "Heldig" eller hvad man skal sige at din dreng ikke længere kæmper imod. Min bliver ved på trods af han ikke en eneste gang har fået lov at gå i seng uden at børste tænder....

Anmeld

5. august 2012

prettybutterfly

Pikku Myy skriver:

Det er netop det der er min pointe. Min søn og jeg samarbejder om at han ikke skal komme til at røre ved det. Så glemmer han lidt at han faktisk ikke er stor fan af at få det på...

Eller har jeg misforstået dig?

Jeg forstod dig fint, og SKØNT det virker for jer! Men min stædige prinsesse er bare ik samarbejdsvillig løber væk selvom jeg på ingen måde tvinger hende til at røre ved det. Forsøger bare at få det hurtigt overstået - siger bare det er pokkers svært! Især når man selv ender med at ha det ud over det hele. Er glad for der ik er behov for så meget solcreme i øjeblikket som vejret er

Anmeld

5. august 2012

Eliza

B&J skriver:

jamen hvis min dreng ikke vil ha børstet tænder, jamen så siger jeg mor bestemmer og det skal du også børster jeg han tænder og han stridder imod men ikke noget af gøre ved jeg gør ham jo ikke ondt...

og daniel vil heller ikke have solcrem på jamen igen det skal du og jeg gør det hurtigt siger jeg så også fortæller jeg først den ene kind også er den fin osv..

ja der er sku ikke noget i vejen med den gode gamle "mor bestemmer" 

Anmeld

5. august 2012

bøllen

prettybutterfly skriver:

Fedt at høre det ligefrem anbefales af tandlæger

Det gjorde vores tandlæge 

For som hun sagde, det er til HANS eget bedste.

Og når barnet er så uroligt er det svært og børste ordenligt. Og når de ligger på denne måde har man et godt syn til alle tænder. Og få dem børstet ordenligt

Anmeld

5. august 2012

B&J

Eliza skriver:

ja der er sku ikke noget i vejen med den gode gamle "mor bestemmer" 

nej..... også pyller vi lidt mens jeg gør det eller far gør det jamen ingen skade er sket jo min dreng har fået super fine tænder til han skal i seng hihihhihihi...

tror alle børn har et eller andet eller flere ting de bare ikke vil men de skal altså bare og sådan er det mor eller far bestemmer

Anmeld

5. august 2012

Eliza

B&J skriver:

nej..... også pyller vi lidt mens jeg gør det eller far gør det jamen ingen skade er sket jo min dreng har fået super fine tænder til han skal i seng hihihhihihi...

tror alle børn har et eller andet eller flere ting de bare ikke vil men de skal altså bare og sådan er det mor eller far bestemmer

man kan os forklare sig helt tør i munden og til ungen er skeløjet og rundtosset over alle de pædagogiske gloser der flyver dem om ørene nu om dage 

dengang jeg var dreng, var der sku ikke nogen der tog skade af "fordi jeg siger det" 

Nej lige præcis de tar ikke skade, det pyller jo os hvis man ikke gør det og de bliver solskoldet, ellr tænderne rødner 

Anmeld

5. august 2012

B&J

Eliza skriver:

man kan os forklare sig helt tør i munden og til ungen er skeløjet og rundtosset over alle de pædagogiske gloser der flyver dem om ørene nu om dage 

dengang jeg var dreng, var der sku ikke nogen der tog skade af "fordi jeg siger det" 

Nej lige præcis de tar ikke skade, det pyller jo os hvis man ikke gør det og de bliver solskoldet, ellr tænderne rødner 

nemlig og det er jo ikke for at være ond kun rent kærlighed....

selv om jeg kan sku da godt huske da jeg skulle have solcrem på add men jeg fik det på og jaaa min mor fik da ret nu gør jeg det da selv

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.