Pasning af den lille - hvor og hvorfor?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

30. juli 2012

BABYPIGEnr4

Nadia&Daniel skriver:

Laura kom i vuggestue, da min barsel sluttede .. Når hun var/er syg, så blev jeg hjemme, eller min mand hjemme fra hans arbejde.. Farmor og svigerinde har også haft hende en enkelt gang eller to  Kan gør det sådan, at min mand eller jeg tager hende om formiddagen, og når svigermor, svigerfar eller faster får fri, tager de over, og så kan manden eller jeg tage på arbejde, vist det kræves.

Det lyder godt med familie der hjælper ved sygdom. Vi har farmor i byen og mormor 20 min. herfra der kan passe ved sygdom - det er alletiders. Hvorfor har I valgt vuggestuen frem for dagpleje?

Venligst Helle

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. juli 2012

BABYPIGEnr4

Annemor... skriver:

William skal starte den 7. aug i DP. Det er det eneste at der er her i byen, så det blev der
Det bliver nok primært mig der skal passe ham hvis han er syg, da min kæreste starter på nyt arbejde den 6. aug.

Ja, når der ikke er andre muligheder, så kan man jo kun tage det. Jeg håber hun er sød og I bliver glade for det.

Venligst Helle

Anmeld

30. juli 2012

BABYPIGEnr4

Frøken Christiansen skriver:

jeg starter job op igen efter endt barsel den 3 september, og min datter starter i vuggestue om 4 dage, og det er da selvfølgelig enten mig eller min kæreste der skal passe mit barn hvem ellers?

det er da vidst en meget normal opgave når man nu også har valgt at få børn

Nogle har jo bedsteforældre eller anden familie i nærheden der kan passe ved sygdom

Venligst Helle

Anmeld

30. juli 2012

BABYPIGEnr4

Leneur skriver:

Jeg har jo ikke prøvet andet, så ved ikke hvordan det er når man er 2... men nogen gange synes jeg da det er rimeligt belastende, især nu hvor prinsessen er ved at være 3 år og lige pludselig har fået hø i ørerne og gør stik modsat af hvad jeg siger...

Ha ha ja. Det er en "spændende" alder

Venligst Helle

Anmeld

30. juli 2012

BABYPIGEnr4

Solstrålebørn skriver:

min skal i dagpleje om en uge... Vi passer hende selv ved sygdom... 

Det er dejligt når man selv kan passe ungerne ved sygdom, men det er jo ikke altid arbejdsgiverne er så forståelige

Venligst Helle

Anmeld

30. juli 2012

BABYPIGEnr4

Tanja1234 skriver:

Vores datter startede i privat dagpleje da hun var 6 måneder og når der kommer en nr. 2 skal h*n forhåbentlig gå det samme sted.

Ved sygdom er det os selv eller familie der passer hende hjemme.

super at høre I er glade for dagplejen. jeg håber der er plads til nr 2 når tiden kommer

Venligst Helle

Anmeld

30. juli 2012

BABYPIGEnr4

Månsson skriver:

Jeg syntes det er rart med uddannet personale, flere voksne så mit barn ikke kun bliver set med et sæt øjne, bryder mig ikke om gæstepleje også syntes jeg vuggestue gør overgangen til børnehave nemmere

Kan godt forstå du ikke gider gæstepleje. Det er ikke altid særlig rart for barnet, hvis dagplejerne ikke har en tæt kontakt.

Hos mig kommer der vikar ved sygdom, som er mine døtre på 18 og 21 år

Venligst Helle

Anmeld

30. juli 2012

bobbles

BABYPIGEnr4 skriver:

Nogle har jo bedsteforældre eller anden familie i nærheden der kan passe ved sygdom

Venligst Helle

jo muligt, men nu har jeg jo valgt at få børn i en tidlig alder så de bedste forældre der er er stadig på arbejdsmarkedet

Anmeld

30. juli 2012

Nadia&Daniel

BABYPIGEnr4 skriver:

Det lyder godt med familie der hjælper ved sygdom. Vi har farmor i byen og mormor 20 min. herfra der kan passe ved sygdom - det er alletiders. Hvorfor har I valgt vuggestuen frem for dagpleje?

Venligst Helle

Vi er så heldige at Laura's farmor og farfar bor 5 min. fra vuggestuen (og 10 min. fra os) og faster bor 8 min. fra vuggestuen.

Vi valgte vuggestue, da både min mand (og svigerinde) og jeg har gået i vuggestue (Laura går i samme vuggestue som min mand og svigerinde gik i - og bliver faktisk passet af samme pædagog som også passede dem). Samt er glad for idéen om at der er flere end 3-4 børn omkring hende. Plus tiderne - det er en kl. 6-vuggestue (Laura kommer dog først omkring kl. 8-8.30, da jeg gør hjemme)

Nogle dage har jeg hende hjemme, men hun nyder at komme ud blandt børn, og det giver bare en anden oplevelse af dagen, end "bare" at være sammen med moar.

Har en veninde (som er ene om datteren) som har valgt DP, dette gjorde hun fordi, hun mente  mente der var mindre sygdom, når der var mindre antal børn. Dette kan dog ikke bruges, da hendes datter har haft meget meget mere sygdom end Laura.

Anmeld

30. juli 2012

L&V

BABYPIGEnr4 skriver:

Kan godt forstå du ikke gider gæstepleje. Det er ikke altid særlig rart for barnet, hvis dagplejerne ikke har en tæt kontakt.

Hos mig kommer der vikar ved sygdom, som er mine døtre på 18 og 21 år

Venligst Helle

For mig er det underordnet om der er tæt kontakt da det jo aldrig bliver daglig kontakt

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.