Pasning af den lille - hvor og hvorfor?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

16. august 2012

Camilla..

Jeg var på kontant hjælp, men pga flytning fik jeg 17 mdrs barsel, så han kom førest i dagpleje der. Hvis han er syg er det mig eller manden som bliver hjemme

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. august 2012

BABYPIGEnr4

Nadia&Daniel skriver:

Vi er så heldige at Laura's farmor og farfar bor 5 min. fra vuggestuen (og 10 min. fra os) og faster bor 8 min. fra vuggestuen.

Vi valgte vuggestue, da både min mand (og svigerinde) og jeg har gået i vuggestue (Laura går i samme vuggestue som min mand og svigerinde gik i - og bliver faktisk passet af samme pædagog som også passede dem). Samt er glad for idéen om at der er flere end 3-4 børn omkring hende. Plus tiderne - det er en kl. 6-vuggestue (Laura kommer dog først omkring kl. 8-8.30, da jeg gør hjemme)

Nogle dage har jeg hende hjemme, men hun nyder at komme ud blandt børn, og det giver bare en anden oplevelse af dagen, end "bare" at være sammen med moar.

Har en veninde (som er ene om datteren) som har valgt DP, dette gjorde hun fordi, hun mente  mente der var mindre sygdom, når der var mindre antal børn. Dette kan dog ikke bruges, da hendes datter har haft meget meget mere sygdom end Laura.

Det lyder som alletiders vuggestue Det er da også helt enestående at det er samme pædagog.

Surt for din venindes datter, at hun skal døje med sydom

Venligst Helle

Anmeld

16. august 2012

BABYPIGEnr4

Annemor... skriver:

Det er jeg sikker på at vi gør. Desværre går hun på efterløn næste forår, så han skal skifte dagpleje en gang næste år

Ej hvor ærgeligt. Håber der kommer en ny sød dagplejemor.

Venligst Helle

Anmeld

16. august 2012

BABYPIGEnr4

Nattøs skriver:

hun er en uge og 4 dage gammel regner med at hun skal det når hun er omkring et halvt år

Nåårh et lille pus. Tillykke og nyd den første tid. De bliver så hurtigt store

Venligst  Helle

Anmeld

16. august 2012

BABYPIGEnr4

Baagøe skriver:

Jeg havde barsel 1 år og når hun er syg, er der kun én til at passe hende - mig selv

Mor er jo også den bedste i verden

Venligst Helle

Anmeld

16. august 2012

BABYPIGEnr4

morethanperfect skriver:

Oscar kom i Dagpleje da min barsel sluttede , og det skal lillebror også

Det er mig der er hjemme hvis han er syg .. 
Jeg har været på kontanthjælp hvor jeg kun har været afsted 2 gange om ugen , så har det været nemmeste hvis jeg har blevet hjemme  

Jeg har selv lige været arbejdsløs før min barsel. Så kommer man i aktivering og på jobsøgningskurser i et væk. Man skulle hellere lade mødre til små pus være hjemme 

Jeg var i "praktik" indtil ugen før jeg skulle føde og var ved at falde om og besvime af overanstrengelse. Jeg kunne absolut intet når jeg kom hjem. Jeg er sikker på det var derfor jeg fødte tre uger for tidligt - øv. Jeg forsøgte at blive sygemeldt og fik beskedden, at hvis jeg ikke blødte eller barnet var i fare, så skulle jeg afsted. Til sidst sagde min praktikplads fra over for jobcenteret, da de kunne se hvordan jeg kæmpede og led hver dag Jeg havde endda begyndende bækkenløsen.

Venligst Helle

Anmeld

16. august 2012

BABYPIGEnr4

Fenja09 skriver:

Vores datter blev hjemme 2 måneder ekstra efter min barsel var slut. Nu går hun i dp og det går så godt. Ved sygdom må min kæreste eller jeg tage fri. Vi bor desværre langt fra bedsteforældrene, så det er ikke en mulighed at få dem til at komme, medmindre det er et langvarigt forløb. Derudover arbejder de fleste bedsteforældre vel også idag, så det er måske ikke så unormalt at man selv må tage fri.

Hvis dp´en er syg, så er det jo muligt at få gæstedp. Jeg ville få pip hvis jeg skulle gå hjemme i mange flere måneder end jeg allerede har. Synes det passer fint med 1 års tid

/Fenja

Dejligt at du har fundet et godt sted. Da jeg havde min første, anden og tredje barsel var det 5 1/2 mdr. og det er tidligt at aflevere den lille. Jeg synes det er luksus at have 1 år og dejligt at vi har mulighed for det

Venligst Helle

Anmeld

16. august 2012

BABYPIGEnr4

Camilla.. skriver:

Jeg var på kontant hjælp, men pga flytning fik jeg 17 mdrs barsel, så han kom førest i dagpleje der. Hvis han er syg er det mig eller manden som bliver hjemme

Skøn dreng. Det må have været dejlig med så lang barsel. Han ser ud som om han trives 100%

Venligst Helle

Anmeld

17. august 2012

L&V

BABYPIGEnr4 skriver:

Ok - jeg tror det er meget forskelligt hvordan overgangen til børnehave kører, men her har dagplejen samme indkøring til børnehaven. Du mener måske pga. børnetallet. Jeg har to der er gået fra dagpleje og en fra vuggestue - det har alle gange fungeret perfekt.

Jeg tror det handler om hvad man føler sig bedst tilpas med som forældre. Det kan være man selv har gode oplevelser fra sin barndom i dagpleje eller vuggestue. Hvis man har et meget aktivt og udadvendt barn, så kan det også være man synes det er ok med vuggestue. Hvis jeg havde et stille barn med brug for ro og nærhed, så ville jeg finde en god dagplejemor

Jeg tror uddannet personale kan være lige så godt som uudannet. Dagplejerne får jo også kurser og løbende uddannelse. Det kan også være dagplejeren er mere kvalificeret end pædagogen. Selv er jeg mor til 4 og uddannet lærer.

Skønt billede af din datter

Venligst Helle

Det er lige så meget det her med at der kun er en der ser mit barn og hvis man har fået øje på noget man tror er et problem kan man hurtigt stirre sig blindt på det og der mangler muligheden for sparringspartnere.. Men ja det er godt der er noget for alle . min datter starter os i dp så mandag da der ikke var plads i vg så hvem ved måske jeg bliver glad for det... Tak skal du ha

Anmeld

17. august 2012

Mettefpigen

Her går han i dp, og hvis han blir syg så er manden hjemme.. Han arbejder aften/nat

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.