Pasning af den lille - hvor og hvorfor?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4.999 visninger
87 svar
0 synes godt om
28. juli 2012

BABYPIGEnr4

Jeg kunne godt tænke mig, at høre hvem der skal passe jeres børn, når I slutter barsel.

Eller vælger I at forlænge orloven og hvorfor?

Hvem skal passe den lille når han/hun er syg?

Jeg har selv valgt at starte som dagplejemor og skal passe min egen + lille dreng og pige som ved opstart er 12-14 mdr. gamle. Jeg glæder mig meget.

Venligst Helle

Mor til Kaja på 9 mdr./dagplejemor

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. juli 2012

MLT

BABYPIGEnr4 skriver:

Jeg kunne godt tænke mig, at høre hvem der skal passe jeres børn, når I slutter barsel.

Jeg har selv valgt at starte som dagplejemor og skal passe min egen + lille dreng og pige som ved opstart er 12-14 mdr. gamle. Jeg glæder mig meget.

Venligst Helle

Min datter kom i vuggestue, da min barsel sluttede .. Når hun var syg, så blev jeg hjemme fra skole, ellers blev min mand hjemme fra arbejde.. Farfar har også haft hende en enkelt gang eller to

Anmeld

28. juli 2012

TeamRocket

Vores går i bh og dp- når de er syge bliver de hjemme hos mig, for jeg har nemlig taget et år fri som hjemmegående husmor så manden kan knokle igennem uden at skulle tænke på det praktiske

Anmeld

28. juli 2012

Nattøs

Hun skal i dagpleje når hun bliver gammel nok :-)

Anmeld

28. juli 2012

L&V

BABYPIGEnr4 skriver:

Venligst Helle

Vi havde satset på vuggestue men sådan endte det desværre ikke så vores datter skal i dagpleje men håber på overflyttelse

Ved sygdom bliver det mig hvis det er en enkeltdag og ellers bliver det bedsteforældrene

Anmeld

28. juli 2012

Carina:-)

Er selvstændig og her skal den lille være hjemme indtil bh alderen.

Jeg arbejder hjemmefra,og betaler mig til frihed via ansatte.

De andre børn er også blevet passet hjemme indtil bh ,på nær den ældste der var i dp(som bestemt ikke var en god oplevelse her..)

Er glad for jeg har muligheden for at passe mine børn selv i de første år

Anmeld

28. juli 2012

twinny

Her kommer de i vuggestue til sep.

vi er selvstuderende, så det er ikke så mange timer om dagen.

Og hvis de er syge er det ikke noget problem at holde dem hjemme.

Anmeld

28. juli 2012

Clisolka

BABYPIGEnr4 skriver:

Venligst Helle

Isabella startede i vuggestue da min barsel sluttede  Når hun er syg, så er det primært mig der passer - ellers skiftes jeg med farmand 

Anmeld

28. juli 2012

Annette A

Det lyder da dejligt du skal det.

Jeg har valgt at forlænge min orlov med 7 mdr. så han er halvandet år når han skal i vuggestue.

Tror måske farmand kommer til at tage sygedage, hvis jeg får et arbejde, da jeg er nyuddannet og han er langt mere fleksibel med det han laver, da han også er studerende ved siden af. Det har han i hvert fald selv sagt, at jeg ikke skal bekymre mig om.

Anmeld

28. juli 2012

Frk.S

Freja skal starte i DP på mandag.
Hendes dagplejemor startede også op som DP dengang hun fik sit 1. barn (for 22 år siden eller noget i den stil) fordi hun ikke kunne aflevere hende. Så hun startede med at passe sit eget + 2-3 andre børn, ligesom dig.  

Når Freja bliver syg vil det nok primært være mig eller hendes far der har hende hjemme. Jeg er offentligt ansat, så jeg har ret til barnets 1. sygedag. Min kæreste vil nok i lidt omfang have mulighed for at arbejde noget hjemmefra.

Og ellers kune jeg forestille mig, at der var nogle bedsteforældre der vil træde til.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.