Pasning af den lille - hvor og hvorfor?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

13. oktober 2012

Fenja09

Vores datter startede i dp da min barsel var slut. Hendes far tog 3 måneders barsel i starten, så min sluttede lidt tidligere end normalt. Jeg går pt hjemme, så er hun syg eller er dp´en lukket, så bliver hun bare hjemme.

Og ellers så har min kæreste et rimeligt flexibelt arbejdssted, så tror ikke det bliver et problem, hvis hun bliver syg og skal passes. Vi har desværre ikke nogen i nærområdet der kan tage hende for en dag eller to - måske under et længere sygdomsforløb.

7,9,13 har hun ikke været syg efter dp start. Hun er dog hjertebarn og blev opereret da hun var 3 måneder, så gør bestemt ingen ting hvis hun venter lidt med at blive ramt af div. sygdomme.

/Fenja

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. oktober 2012

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.

Min dreng går i vuggestue.

Jeg har fravalgt dapgpleje, da jeg ved at mange dagplejemødre ikke er uddannet.

Anmeld

14. oktober 2012

TNBC

mor:) skriver:

Min dreng går i vuggestue.

Jeg har fravalgt dapgpleje, da jeg ved at mange dagplejemødre ikke er uddannet.

Fordi at man ikke er ligeså god/erfaren som en der er udannet?

Anmeld

14. oktober 2012

Levi&LilysMor

BABYPIGEnr4 skriver:

Jeg kunne godt tænke mig, at høre hvem der skal passe jeres børn, når I slutter barsel.

Eller vælger I at forlænge orloven og hvorfor?

Hvem skal passe den lille når han/hun er syg?

Jeg har selv valgt at starte som dagplejemor og skal passe min egen + lille dreng og pige som ved opstart er 12-14 mdr. gamle. Jeg glæder mig meget.

Venligst Helle

Mor til Kaja på 9 mdr./dagplejemor

Dejligt du selv kan være hjemme og passe dit eget barn 

Min dreng går i dp og der startede han da han var 7½ måned gammel til opstart, jeg begyndte i skole da han var 8 mdr. men ellers har vi selv prøvet at blive hjemme på skift, men så er der nogle forskellige fam. medlemmer som har passet ham...

Anmeld

14. oktober 2012

Ciss

Vi valgte VS til begge, da den lokale integrerede institution er kendt som det bedste sted i hele byen. Da vi begyndte at undersøge rundt omkring og snakke med folk, som fik sine små passet forskellige steder, da vi måtte finde pasning til den ældste, hørte vi kun fantastiske beretninger om stedet. Godt uddannet personale, god bemanding, glade børn osv. Dem, som havde valgt DP i vores nærområde, var ikke rigtig fornøjet. Så da var valget klart og vi har ikke fortrudt.

Hvis børnene er syge, må en af os blive hjemme. Mine forældrer bor langt væk, og min mands er stadig i fuldt arbejde.

Anmeld

14. oktober 2012

Ciss

Yurie skriver:

Fordi at man ikke er ligeså god/erfaren som en der er udannet?

Ikke for at fornærme nogen, men der er jo en grund til, at der findes en uddannelse. Man kan sikkert have et naturtalent for opgaven - men det er jo slet ikke sikkert, at personen har det. Har desværre set nogen grumme eksempler på det i den tid, hvor vores nabo arbejdede som DP.

Nej, en uddannet person behøver ikke at være genial med børn. Men der ligger i hvert fald noget lærdom i bund, og hvis den uddannede person har instinkterne i tillæg, så er det en rigtig god kombination....

Dermed ikke noget stygt sagt om jer, som arbejder med børn som ufaglærte, men der er faktisk nogen ting, man kan lære i tillæg til at have instinkterne i orden.

Anmeld

14. oktober 2012

MorDk

Min søn går i vuggestue. Han startede da han var knap 10 mdr. Jeg havde barselsorlov i 1 år. og havde noget ferie oveni...

Når Bassen har været syg... har jeg været hjemme (barnsyg) Heldigvis er det ikke sket så mange gange...

Min datter skal også gå i vuggestue... og det bliver når hun er mellem 10-11 mdr. gammel ...  hvis hun bliver syg så bliver jeg eller far hjemme eller også har vi nogle der kan komme og passe. MEN jeg vil helst selv se efter min dreng når han har det skidt.

Anmeld

14. oktober 2012

TNBC

Ciss skriver:

Ikke for at fornærme nogen, men der er jo en grund til, at der findes en uddannelse. Man kan sikkert have et naturtalent for opgaven - men det er jo slet ikke sikkert, at personen har det. Har desværre set nogen grumme eksempler på det i den tid, hvor vores nabo arbejdede som DP.

Nej, en uddannet person behøver ikke at være genial med børn. Men der ligger i hvert fald noget lærdom i bund, og hvis den uddannede person har instinkterne i tillæg, så er det en rigtig god kombination....

Dermed ikke noget stygt sagt om jer, som arbejder med børn som ufaglærte, men der er faktisk nogen ting, man kan lære i tillæg til at have instinkterne i orden.

Pk men så er det også du har oplevet noget dårligt, så er det okay.
Jeg har da også oplevet to udlærte der sagde to forskellige ting til det samme problem, eller ikke har gjort tingene ordentligt. Ikke holdt øje med børnene eller lod mig ordne det(og jeg var ik ansat, kun praktik)
Jeg er ikke dagplejer men jeg ville helt sikkert heller være det end i vs/bh, fordi jeg har dårlig oplevelser derfra.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.