Pasning af den lille - hvor og hvorfor?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

17. august 2012

Holbæktrunten

BABYPIGEnr4 skriver:

Jeg kunne godt tænke mig, at høre hvem der skal passe jeres børn, når I slutter barsel.

Eller vælger I at forlænge orloven og hvorfor?

Hvem skal passe den lille når han/hun er syg?

Jeg har selv valgt at starte som dagplejemor og skal passe min egen + lille dreng og pige som ved opstart er 12-14 mdr. gamle. Jeg glæder mig meget.

Venligst Helle

Mor til Kaja på 9 mdr./dagplejemor

Her hedder det dagpleje.

Jeg har valgt dagpleje da jeg selv har gode minder fra dengang jeg gik i dagpleje, og synes der er mange fordele ved det. Dagplejen ligger 1,5 km væk, vuggestuen ligger 8 km væk, og er en omvej.

Jeg synes at der er et mere intimt og hjemligt miljø i dagplejen, jeg har fuld tillid til at min dagplejemor har styr på tingene (30 års erfaring), og passer godt på Mosegrisen. I vores lille bondesamfund har hun et rigtig godt ry. Hun laver meget hjemmebag, og er naturdagplejer, så de er stort set altid ude. Hun sørger for at man har en fast gæstepleje, og har været fantastisk i forbindelse med denne - Gæsteplejen har både været på besøg hos hende og omvendt, plus de ofte ses i legestuen.

Når Noah er syg aner jeg faktisk ikke hvad jeg skal gøre... Jeg har mulighed for barnets 2 sygedag, og farmand kan jo også tage en - men ellers har vi ingen pasningsmuligheder... Så det bliver interessant at finde ud af

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. august 2012

Tip!

BABYPIGEnr4 skriver:

Ok - jeg tror det er meget forskelligt hvordan overgangen til børnehave kører, men her har dagplejen samme indkøring til børnehaven. Du mener måske pga. børnetallet. Jeg har to der er gået fra dagpleje og en fra vuggestue - det har alle gange fungeret perfekt.

Jeg tror det handler om hvad man føler sig bedst tilpas med som forældre. Det kan være man selv har gode oplevelser fra sin barndom i dagpleje eller vuggestue. Hvis man har et meget aktivt og udadvendt barn, så kan det også være man synes det er ok med vuggestue. Hvis jeg havde et stille barn med brug for ro og nærhed, så ville jeg finde en god dagplejemor

Jeg tror uddannet personale kan være lige så godt som uudannet. Dagplejerne får jo også kurser og løbende uddannelse. Det kan også være dagplejeren er mere kvalificeret end pædagogen. Selv er jeg mor til 4 og uddannet lærer.

Skønt billede af din datter

Venligst Helle

Hej..

Som pædagog studerende kan jeg blive stødt over sådan en konstatering om at ikke uddannede dagplejere er lige så gode som dagplejere der er uddannet pædagog..

- Hvis man er pædagog, så ved du hvorfor at barnet gør som det gør. Vi kobler det sammen med det teoretiske.

- Hvis man er medhjælper, i dit tilfælde ikke uddannet pædagog som dagplejer, så kender man intet til hvorfor barnet gør som det gør.

Kurser og lignende er fint, men du vil aldrig kunne komme op på samme plan som en pædagog.

Mvh Betina- pædagog studerende på 3 semester

Anmeld

20. august 2012

Pige2009

BABYPIGEnr4 skriver:

Mor er jo også den bedste i verden

Venligst Helle

Du har helt ret

Anmeld

20. august 2012

BABYPIGEnr4

BMHTL skriver:

Hej..

Som pædagog studerende kan jeg blive stødt over sådan en konstatering om at ikke uddannede dagplejere er lige så gode som dagplejere der er uddannet pædagog..

- Hvis man er pædagog, så ved du hvorfor at barnet gør som det gør. Vi kobler det sammen med det teoretiske.

- Hvis man er medhjælper, i dit tilfælde ikke uddannet pædagog som dagplejer, så kender man intet til hvorfor barnet gør som det gør.

Kurser og lignende er fint, men du vil aldrig kunne komme op på samme plan som en pædagog.

Jeg er faktisk bedre uddannet end en pædagog (hvis du læser alt hvad jeg har skrevet) og kan arbejde som lærer eller pædagog, da læreruddannelsen også indeholder pædagogik.

Jeg skriver også at en uudannet "kan" være lige så god som en uddannet. Jeg skriver ikke at de nødvendigvis er det. Kan betyder at de nogle gange er det og andre gange ikke. Havde jeg skrevet "er", så ville det være ligegyldigt med uddannelse set fra mit synspunkt, men det er ikke det jeg skriver.

Min erfaring med børn de sidste 21 år har bare vist mig, at det ikke 'nødvendigvis' er dem med en lang uddannelse, som bidrager mest til børns trivsel, tryghed og udvikling. Det er ikke nok at kunne koble teori og praksis sammen. Børn skal også fornemmes og der findes ikke skemaer eller teorier for alt. Derfor er en pædagogs, medhjælpers, eller dagplejers intuition og empati noget af det vigtigste og det kan man ikke uddanne sig til.

Tillykke med din uddannelse

Venligst dansklæreren

Anmeld

29. september 2012

Legehuset-Hertug-Abel.dk

BABYPIGEnr4 skriver:

Jeg er faktisk bedre uddannet end en pædagog (hvis du læser alt hvad jeg har skrevet) og kan arbejde som lærer eller pædagog, da læreruddannelsen også indeholder pædagogik.

Jeg skriver også at en uudannet "kan" være lige så god som en uddannet. Jeg skriver ikke at de nødvendigvis er det. Kan betyder at de nogle gange er det og andre gange ikke. Havde jeg skrevet "er", så ville det være ligegyldigt med uddannelse set fra mit synspunkt, men det er ikke det jeg skriver.

Min erfaring med børn de sidste 21 år har bare vist mig, at det ikke 'nødvendigvis' er dem med en lang uddannelse, som bidrager mest til børns trivsel, tryghed og udvikling. Det er ikke nok at kunne koble teori og praksis sammen. Børn skal også fornemmes og der findes ikke skemaer eller teorier for alt. Derfor er en pædagogs, medhjælpers, eller dagplejers intuition og empati noget af det vigtigste og det kan man ikke uddanne sig til.

Venligst dansklæreren

Anmeld

29. september 2012

TNBC

BMF skriver:

ffoforffo

Hej..

Jeg har ingen for uddannelse som hverken pædagog eller lærer, men det betyder da ikke at jeg ikke kan tyde et barn og vide hvad der er bedst for det. Få barnet til at føld sig tryg og det samme med forældrene. Jeg har fået mange kommentarer om at jeg er fantastisk med børn, fordi jeg forstår dem og går ned på deres level. Jeg har over 12års erfaring med forskellige børn og hvordan håndtere forskellige situationer.
Så bare fordi man ikke er uddannet betyder det ikke at man ikke ved noget.

Anmeld

29. september 2012

TNBC

BABYPIGEnr4 skriver:

Venligst dansklæreren

Helt enig.
Jeg er ikke udannet mem jeg har hjertet med mig når jeg er sammen med børn:-)

Anmeld

12. oktober 2012

BABYPIGEnr4

Yurie skriver:

Helt enig.
Jeg er ikke udannet mem jeg har hjertet med mig når jeg er sammen med børn:-)

Tak Yurie

Skønt at høre du arbejder med børn og kan lide det.

Kram Helle

Anmeld

12. oktober 2012

BABYPIGEnr4

EllaRo skriver:

Tak EllaRo

Kram Helle

Anmeld

13. oktober 2012

TNBC

BABYPIGEnr4 skriver:

Tak Yurie

Skønt at høre du arbejder med børn og kan lide det.

Kram Helle

Selv tak..
Jeg elsker det og vil gerne hvor jeg kan.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.