BABYPIGEnr4 skriver:
Jeg kunne godt tænke mig, at høre hvem der skal passe jeres børn, når I slutter barsel.
Eller vælger I at forlænge orloven og hvorfor?
Hvem skal passe den lille når han/hun er syg?
Jeg har selv valgt at starte som dagplejemor og skal passe min egen + lille dreng og pige som ved opstart er 12-14 mdr. gamle. Jeg glæder mig meget.
Venligst Helle
Mor til Kaja på 9 mdr./dagplejemor
Her hedder det dagpleje.
Jeg har valgt dagpleje da jeg selv har gode minder fra dengang jeg gik i dagpleje, og synes der er mange fordele ved det. Dagplejen ligger 1,5 km væk, vuggestuen ligger 8 km væk, og er en omvej.
Jeg synes at der er et mere intimt og hjemligt miljø i dagplejen, jeg har fuld tillid til at min dagplejemor har styr på tingene (30 års erfaring), og passer godt på Mosegrisen. I vores lille bondesamfund har hun et rigtig godt ry. Hun laver meget hjemmebag, og er naturdagplejer, så de er stort set altid ude. Hun sørger for at man har en fast gæstepleje, og har været fantastisk i forbindelse med denne - Gæsteplejen har både været på besøg hos hende og omvendt, plus de ofte ses i legestuen.
Når Noah er syg aner jeg faktisk ikke hvad jeg skal gøre... Jeg har mulighed for barnets 2 sygedag, og farmand kan jo også tage en - men ellers har vi ingen pasningsmuligheder... Så det bliver interessant at finde ud af
Anmeld