Pasning af den lille - hvor og hvorfor?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

30. juli 2012

BABYPIGEnr4

Månsson skriver:

Vi havde satset på vuggestue men sådan endte det desværre ikke så vores datter skal i dagpleje men håber på overflyttelse

Ved sygdom bliver det mig hvis det er en enkeltdag og ellers bliver det bedsteforældrene

Hvorfor helst vuggestue?

Venligst Helle

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. juli 2012

BABYPIGEnr4

modesty skriver:

Vi er så heldige at have fået vuggestueplads fra vores dreng er 10 mdr. på vores første valg, som er ret populært. Ellers skulle vi have været ude i privat pasning, da jeg skal i gang med at arbejde igen.

Vi er begge selvstændige, så når han bliver syg, passer enten jeg eller far, alt efter hvad der passer bedst.

Vi regner med at holde hans VS dage på 6 timer.

Dejlligt når ens ønske bliver opfyldt

Venligst Helle

Anmeld

30. juli 2012

BABYPIGEnr4

Leneur skriver:

Silje var 14 mdr. da hun startede i dagpleje. Ville helst have haft hende vuggestue men sådan blev det gudskelov ikke. Hendes dp-mor har været den mest fantastiske person og vi har begge været så glade for hende.
Jeg er alenemor på fuld tid, så under sygdom er det enten jeg selv, eller mormor eller morfar og hans kæreste der har været de. De er alle pensionister, så kan altid træde til når det er. Og det er jeg bare super glad for.

Pyha. Jeg har selv været enlig mor Det var hårdt, så dejligt at du har hjælp fra din familie

Venligst Helle

Anmeld

30. juli 2012

BABYPIGEnr4

Storms-Mor skriver:

vores søn går i VS - og det er han og vi rigtig glad ved
ved sygdom tager jeg ham tit, da jeg "bare" går i skole, nogen gange far - og hvis den rigtig kniber er mormor/morfar eller farmor der træder til..

Rart at I er glade for vuggestuen og har hjælp fra familien

Venligst Helle

Anmeld

30. juli 2012

Leneur

BABYPIGEnr4 skriver:

Pyha. Jeg har selv været enlig mor Det var hårdt, så dejligt at du har hjælp fra din familie

Venligst Helle

Jeg har jo ikke prøvet andet, så ved ikke hvordan det er når man er 2... men nogen gange synes jeg da det er rimeligt belastende, især nu hvor prinsessen er ved at være 3 år og lige pludselig har fået hø i ørerne og gør stik modsat af hvad jeg siger...

Anmeld

30. juli 2012

Solstrålebørn

min skal i dagpleje om en uge... Vi passer hende selv ved sygdom... 

Anmeld

30. juli 2012

Tanja1234

Vores datter startede i privat dagpleje da hun var 6 måneder og når der kommer en nr. 2 skal h*n forhåbentlig gå det samme sted.

Ved sygdom er det os selv eller familie der passer hende hjemme.

Anmeld

30. juli 2012

L&V

BABYPIGEnr4 skriver:

Hvorfor helst vuggestue?

Venligst Helle

Jeg syntes det er rart med uddannet personale, flere voksne så mit barn ikke kun bliver set med et sæt øjne, bryder mig ikke om gæstepleje også syntes jeg vuggestue gør overgangen til børnehave nemmere

Anmeld

30. juli 2012

BABYPIGEnr4

MariaE skriver:

lillepigen skal i dagpleje som sine 2 andre søskende var.

Men har forlænget med 8 uger da min mand tager 5 af de fælles uger:-)Dyrt for min pengepung, men helt sikkert det værd.

Ved sygdom er det ofte mig der passer, men det afhænger af hvem af os der har mest presserende opgaver:-)Nogle gange svigermos eller mormor hvis det er mange dage i træk.

Det lyder godt at du har fået samme dagpleje, så må det være en god en 

Den første dagplejemor jeg havde til min ældste datter var også fuldstændig fantastisk. Desværre holdt hun op, da min datter var 1 1/2 år og herefter fik vi en jeg ikke var særlig glad for.

Så må du have travlt med tre børn. Godt du har familien til at hjælpe.

Venligst Helle

Anmeld

30. juli 2012

BABYPIGEnr4

Vidunderligeunger skriver:

her i huset er det mig der er hjemme "hver gang" den store er syg. I starten, da hun startede i dagpleje, gik jeg i skole og har gjort det til og med Juni i år, så det har ikke været noget problem at tage fri (HF)...

Nu, efter lillebror er kommet til verden (marts) er hun meget hjemme. Også selvom hun ikk fejler en dyt Faktisk er hun kun i dagpleje en-to gange i ugen. Jeg elsker at have hende hjemme og nyder bare sådan at vi går og hygger alle tre. Hendes far er ikke ret meget hjemme, så jeg synes det er vigtigt hun har mig så meget som muligt, og nu jeg alligevel er på barsel, så kan jeg ikke se hvad hun skal i dagpleje for hver dag fra 8-15. De dage hun så er afsted er fra 10-15, hvor hun sover fra 13-15. Det er mest fordi hun faktisk selv siger, at hun gerne vil over og lege med de andre børn. 

Mitzie - som eeeelsker at gå hjemme med dem begge og ku gøre det resten af livet..

Det lyder hyggeligt. Jeg kunne også gå hjemme altid og nu gør jeg det så med både min egen og andres børn. Jeg kan godt lide at have huset fuld af børn.

Venligst Helle

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.