Pasning af den lille - hvor og hvorfor?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

28. juli 2012

modesty

Vi er så heldige at have fået vuggestueplads fra vores dreng er 10 mdr. på vores første valg, som er ret populært. Ellers skulle vi have været ude i privat pasning, da jeg skal i gang med at arbejde igen.

Vi er begge selvstændige, så når han bliver syg, passer enten jeg eller far, alt efter hvad der passer bedst.

Vi regner med at holde hans VS dage på 6 timer.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. juli 2012

isabellasmor

BABYPIGEnr4 skriver:

Jeg kunne godt tænke mig, at høre hvem der skal passe jeres børn, når I slutter barsel.

Eller vælger I at forlænge orloven og hvorfor?

Hvem skal passe den lille når han/hun er syg?

Jeg har selv valgt at starte som dagplejemor og skal passe min egen + lille dreng og pige som ved opstart er 12-14 mdr. gamle. Jeg glæder mig meget.

Venligst Helle

Mor til Kaja på 9 mdr./dagplejemor

Når min barsel slutter til september tager jeg 1 år som hjemmegående med min datter. Jeg synes ikke hun skal i dp hvis der er mulighed for at hun kan være hjemme 

Så det bliver skønt 

Anmeld

28. juli 2012

Leneur

Silje var 14 mdr. da hun startede i dagpleje. Ville helst have haft hende vuggestue men sådan blev det gudskelov ikke. Hendes dp-mor har været den mest fantastiske person og vi har begge været så glade for hende.
Jeg er alenemor på fuld tid, så under sygdom er det enten jeg selv, eller mormor eller morfar og hans kæreste der har været de. De er alle pensionister, så kan altid træde til når det er. Og det er jeg bare super glad for.

Anmeld

28. juli 2012

Moar2011

BABYPIGEnr4 skriver:

Jeg kunne godt tænke mig, at høre hvem der skal passe jeres børn, når I slutter barsel.

Jeg har selv valgt at starte som dagplejemor og skal passe min egen + lille dreng og pige som ved opstart er 12-14 mdr. gamle. Jeg glæder mig meget.

Venligst Helle

vores søn går i VS - og det er han og vi rigtig glad ved
ved sygdom tager jeg ham tit, da jeg "bare" går i skole, nogen gange far - og hvis den rigtig kniber er mormor/morfar eller farmor der træder til..

Anmeld

28. juli 2012

Vidunderligeunger

TeamRocket skriver:

Vores går i bh og dp- når de er syge bliver de hjemme hos mig, for jeg har nemlig taget et år fri som hjemmegående husmor så manden kan knokle igennem uden at skulle tænke på det praktiske

bliver lige nødt til at spørge hvorfor du så ikke har børnene hjemme? Som minimum den lille? Nu I har muligheden økonomisk, for at du kan gå hjemme...

Anmeld

28. juli 2012

Rødhætte

BABYPIGEnr4 skriver:

Venligst Helle

Min søn går i vuggestue og når han er syg er han ved os eller nogle i vores familie

Anmeld

28. juli 2012

Muffinmus

lillepigen skal i dagpleje som sine 2 andre søskende var.

Men har forlænget med 8 uger da min mand tager 5 af de fælles uger:-)Dyrt for min pengepung, men helt sikkert det værd.

Ved sygdom er det ofte mig der passer, men det afhænger af hvem af os der har mest presserende opgaver:-)Nogle gange svigermos eller mormor hvis det er mange dage i træk.

Anmeld

28. juli 2012

Vidunderligeunger

her i huset er det mig der er hjemme "hver gang" den store er syg. I starten, da hun startede i dagpleje, gik jeg i skole og har gjort det til og med Juni i år, så det har ikke været noget problem at tage fri (HF)...

Nu, efter lillebror er kommet til verden (marts) er hun meget hjemme. Også selvom hun ikk fejler en dyt Faktisk er hun kun i dagpleje en-to gange i ugen. Jeg elsker at have hende hjemme og nyder bare sådan at vi går og hygger alle tre. Hendes far er ikke ret meget hjemme, så jeg synes det er vigtigt hun har mig så meget som muligt, og nu jeg alligevel er på barsel, så kan jeg ikke se hvad hun skal i dagpleje for hver dag fra 8-15. De dage hun så er afsted er fra 10-15, hvor hun sover fra 13-15. Det er mest fordi hun faktisk selv siger, at hun gerne vil over og lege med de andre børn. 

Mitzie - som eeeelsker at gå hjemme med dem begge og ku gøre det resten af livet..

Anmeld

28. juli 2012

Nadia&Daniel

Laura kom i vuggestue, da min barsel sluttede .. Når hun var/er syg, så blev jeg hjemme, eller min mand hjemme fra hans arbejde.. Farmor og svigerinde har også haft hende en enkelt gang eller to  Kan gør det sådan, at min mand eller jeg tager hende om formiddagen, og når svigermor, svigerfar eller faster får fri, tager de over, og så kan manden eller jeg tage på arbejde, vist det kræves.

Anmeld

28. juli 2012

Annemor...

William skal starte den 7. aug i DP. Det er det eneste at der er her i byen, så det blev der
Det bliver nok primært mig der skal passe ham hvis han er syg, da min kæreste starter på nyt arbejde den 6. aug.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.