Månsson skriver:
Jeg syntes det er rart med uddannet personale, flere voksne så mit barn ikke kun bliver set med et sæt øjne, bryder mig ikke om gæstepleje også syntes jeg vuggestue gør overgangen til børnehave
nemmere
Ok - jeg tror det er meget forskelligt hvordan overgangen til børnehave kører, men her har dagplejen samme indkøring til børnehaven. Du mener måske pga. børnetallet. Jeg har to der er gået fra dagpleje og en fra vuggestue - det har alle gange fungeret perfekt.
Jeg tror det handler om hvad man føler sig bedst tilpas med som forældre. Det kan være man selv har gode oplevelser fra sin barndom i dagpleje eller vuggestue. Hvis man har et meget aktivt og udadvendt barn, så kan det også være man synes det er ok med vuggestue. Hvis jeg havde et stille barn med brug for ro og nærhed, så ville jeg finde en god dagplejemor
Jeg tror uddannet personale kan være lige så godt som uudannet. Dagplejerne får jo også kurser og løbende uddannelse. Det kan også være dagplejeren er mere kvalificeret end pædagogen. Selv er jeg mor til 4 og uddannet lærer.
Skønt billede af din datter
Venligst Helle
Anmeld