Pasning af den lille - hvor og hvorfor?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

30. juli 2012

Solstrålebørn

BABYPIGEnr4 skriver:

Det er dejligt når man selv kan passe ungerne ved sygdom, men det er jo ikke altid arbejdsgiverne er så forståelige

Venligst Helle

Ja, min familie bor laaaaaangt væk, så de kan ikke træde til og arbejder selv.. svigerfamilien er dog tæt på, har selv sagt med bleskift og pasning af børn... Svigerinderne arbejder... 

Vi kan få det til at fungere uden problemer... 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. juli 2012

Annemor...

BABYPIGEnr4 skriver:

Ja, når der ikke er andre muligheder, så kan man jo kun tage det. Jeg håber hun er sød og I bliver glade for det.

Venligst Helle

Det er jeg sikker på at vi gør. Desværre går hun på efterløn næste forår, så han skal skifte dagpleje en gang næste år

Anmeld

2. august 2012

Nattøs

BABYPIGEnr4 skriver:

Det lyder fornuftigt. Hvor gammel er hun og hvor længe har du barsel?

Venligst Helle

hun er en uge og 4 dage gammel regner med at hun skal det når hun er omkring et halvt år

Anmeld

2. august 2012

Pige2009

Jeg havde barsel 1 år og når hun er syg, er der kun én til at passe hende - mig selv

Anmeld

16. august 2012

BABYPIGEnr4

Solstrålebørn skriver:

min skal i dagpleje om en uge... Vi passer hende selv ved sygdom... 

Det er dejligt når man selv kan passe ved sygdom. Det er lidt hyggeligt selvom det er synd for barnet, at det er sygt

Venligst Helle

Anmeld

16. august 2012

morethanperfect

Oscar kom i Dagpleje da min barsel sluttede , og det skal lillebror også

Det er mig der er hjemme hvis han er syg .. 
Jeg har været på kontanthjælp hvor jeg kun har været afsted 2 gange om ugen , så har det været nemmeste hvis jeg har blevet hjemme  

Anmeld

16. august 2012

BABYPIGEnr4

Tanja1234 skriver:

Vores datter startede i privat dagpleje da hun var 6 måneder og når der kommer en nr. 2 skal h*n forhåbentlig gå det samme sted.

Ved sygdom er det os selv eller familie der passer hende hjemme.

Jeg hører om flere der sender barn nr. to i samme dagpleje som nr. et. Det må være skønt at have fundet sådan en dagplejemor. Jeg havde selv den skønneste dagplejemor til min ældste datter, som syede en lille vest til min datter til jul, lavede bagværk i en køre også til forældrene og gav mig to små nisser hun selv havde lavet til jul. Jeg var kun 19 år og hun gjorde bare alt det rigtige

Venligst Helle

Anmeld

16. august 2012

Fenja09

Vores datter blev hjemme 2 måneder ekstra efter min barsel var slut. Nu går hun i dp og det går så godt. Ved sygdom må min kæreste eller jeg tage fri. Vi bor desværre langt fra bedsteforældrene, så det er ikke en mulighed at få dem til at komme, medmindre det er et langvarigt forløb. Derudover arbejder de fleste bedsteforældre vel også idag, så det er måske ikke så unormalt at man selv må tage fri.

Hvis dp´en er syg, så er det jo muligt at få gæstedp. Jeg ville få pip hvis jeg skulle gå hjemme i mange flere måneder end jeg allerede har. Synes det passer fint med 1 års tid

/Fenja

Anmeld

16. august 2012

BABYPIGEnr4

Månsson skriver:

Jeg syntes det er rart med uddannet personale, flere voksne så mit barn ikke kun bliver set med et sæt øjne, bryder mig ikke om gæstepleje også syntes jeg vuggestue gør overgangen til børnehave nemmere

Ok - jeg tror det er meget forskelligt hvordan overgangen til børnehave kører, men her har dagplejen samme indkøring til børnehaven. Du mener måske pga. børnetallet. Jeg har to der er gået fra dagpleje og en fra vuggestue - det har alle gange fungeret perfekt.

Jeg tror det handler om hvad man føler sig bedst tilpas med som forældre. Det kan være man selv har gode oplevelser fra sin barndom i dagpleje eller vuggestue. Hvis man har et meget aktivt og udadvendt barn, så kan det også være man synes det er ok med vuggestue. Hvis jeg havde et stille barn med brug for ro og nærhed, så ville jeg finde en god dagplejemor

Jeg tror uddannet personale kan være lige så godt som uudannet. Dagplejerne får jo også kurser og løbende uddannelse. Det kan også være dagplejeren er mere kvalificeret end pædagogen. Selv er jeg mor til 4 og uddannet lærer.

Skønt billede af din datter

Venligst Helle

Anmeld

16. august 2012

BABYPIGEnr4

Frøken Christiansen skriver:

jo muligt, men nu har jeg jo valgt at få børn i en tidlig alder så de bedste forældre der er er stadig på arbejdsmarkedet

Mine forældre arbejdede også da mine tre ældste var små. Heldigvis blev min far selvstændig ved nr. 3 og passede ham, når jeg ikke kunne.

Skønt at være ung mor  - nyd det

Venligst Helle

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.