Hvor mange er vi herinde som er på kontanthjælp?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5. juni 2012

Anonym

Anonym skriver:

Efter at have læst en debat angående noget med kontanthjælp blev jeg nysgerrig på hvor mange vi mon egentlig er herinde, som er på kontanthjælp?

Skriv også gerne hvorfor I er på kontanthjælp og hvor længe I har været det... og hvis I har lyst, så hvor meget I får udbetalt - der er jo stor forskel på om man har børn eller ej i forhold til udbetalt beløb!

Der kan svares anonymt!

Jeg var nødsaget til at droppe ud af vuc da jeg ventede min søn, da jeg i en periode var meget syg, og døjede rigtig meget med bækkenløsning,.!
derfor røg jeg på kh, det var så meningen jeg skulle starte op på job og aftensskole (da jeg desv dumpede min danske sproglige) her fra juli mdr af,. Men jeg blev så uplanlagt gravid igen, og venter mig til 15 juli, så jeg kommer nok desv til at trække lidt på systemet lidt endnu,.!

Men når det så er sagt er jeg ikke glad for at være på kh, men jeg har et job der venter på mig når jeg har overstået min barsel,. Så skønt at komme ud af det system igen til den tid,.!

Jeg modtager 9850kr ialt,.
Min kæreste er lige blevet fyret som bager da der ikke var nok at lave, så han startede her 1-6 han får 10400kr

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. juni 2012

maryjane

FruK skriver:

Man kan jo sjældent selv gøre for, at man er havnet der.

Tak  Ved det også godt inderst inde, synes bare tit nogle folk ser laaaaaaaaangt ned på en og det hjælper jo ikke på noget 

Anmeld

5. juni 2012

Mom2

Silas&Mille skriver:

Det er ikke helt det samme.

Starthjælpen vi fik da vi flyttede tilbage til DK, var det samme som det fx indvandrene fik når de kom til landet.

Den du snakker om, er så vidt jeg ved bare en engangsydelse og betegnes ikke nødvendigvis som starthjælp. 

Sådan forstår jeg det i hvert fald, når jeg har snakket med kommunen

Der stod starthjælp på min løn seddel fra kommunen

Anmeld

5. juni 2012

Anonym

Amandas-mor skriver:

Dejligt at I havde mulighed for det, for det er klart en bedre løsning.

Desværre kan alle ikke træffe det valg. Mange på KH er fx alvorligt syge og kan ikke arbejde på nogen måde og strander på KH pga det langsommelige kommunale system.

Desværre er der også ALT for mange på KH der nasser på systemet...

Anmeld

5. juni 2012

LouiseRH

Jeg gik på KH i februar 2012 af 2 grunde

Blev færdig med min HG i Januar og skulle på barsel i marts, så der var jo ikke nogen der gad have mig som elev - hvilket held for dem, da jeg ellers ville gå sygemeldt, pga. Isabella ikke voksede i maven

Min kæreste er også på KH og har været det siden April 2012, da han også leder efter elevpladser

Vi får begge omkring 9800 udbetalt

Anmeld

5. juni 2012

L&V

Jeg er ikke på kontant hjælp og har aldrig været det

Anmeld

5. juni 2012

Tona

Anonym skriver:

Desværre er der også ALT for mange på KH der nasser på systemet...

Ja desværre er der nogen på KH som snyder systemet. De skulle skamme sig og jeg har ingen respekt for dem.

Desværre er der nogen som har fordomme og ser ned på dem på KH og det rammer dem som virkelig er hårdt ramt og det er ligeså trist.

Og desværre er der stadig og uomtvisteligt mange, mange tusinde danskere som er alvorligt syge og ofre for et system som overhovedet ikke fungerer og fastholdt og fanget på KH uden nogen mulighed for at komme væk år efter år.  

Anmeld

5. juni 2012

Filuca

Amandas-mor skriver:

Med mindre der foreligger alvorlig sygdom eller andre specielle forhold så vil man altid blive sendt ud i aktivering el. kursus meget hurtigt. Reglerne er blevet strammet meget.

Men hvis man er syg, er det så ikke sygedagpenge man kommer på fremfor KH? Eller er det kun, hvis man har været i fagforening?

Undrede mig bare over det, altså at hvis det eneste der er i vejen er, at man ikke kan finde et job, og man ellers ikke fejler noget, er det vel heller ikke rimeligt, at man bare kan få lov at gå hjemme...

Anmeld

5. juni 2012

DitteFisk

Jeg er på SU Jeg var på KH da jeg var gravid og det skal jeg forhåbentlig ALDRIG mere det er et forfærdeligt rodet system at havne i synes jeg. Nu har jeg fagforening og a-kasse og kan derfor få dagpenge så snart jeg er færdiguddannet (og så krydser jeg jo fingre for at finde et job hurtigt)

Anmeld

5. juni 2012

Silas&Mille

Christina9870 skriver:

Der stod starthjælp på min løn seddel fra kommunen

sjovt de skriver forskelligt. Vi har nemlig også fået sådan en engangsydelse en gang og der stod der engangs ydelse på lønsedlen fra kommunen

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.