Hvor mange er vi herinde som er på kontanthjælp?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

Afstemning: Er du på kontanthjælp?

Du skal være logget ind, for at kunne deltage i afstemningen.

7.210 visninger
89 svar
0 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
5. juni 2012

Anonym trådstarter

Efter at have læst en debat angående noget med kontanthjælp blev jeg nysgerrig på hvor mange vi mon egentlig er herinde, som er på kontanthjælp?

Skriv også gerne hvorfor I er på kontanthjælp og hvor længe I har været det... og hvis I har lyst, så hvor meget I får udbetalt - der er jo stor forskel på om man har børn eller ej i forhold til udbetalt beløb!

Der kan svares anonymt!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. juni 2012

Anonym

Anonym skriver:

Efter at have læst en debat angående noget med kontanthjælp blev jeg nysgerrig på hvor mange vi mon egentlig er herinde, som er på kontanthjælp?

Skriv også gerne hvorfor I er på kontanthjælp og hvor længe I har været det... og hvis I har lyst, så hvor meget I får udbetalt - der er jo stor forskel på om man har børn eller ej i forhold til udbetalt beløb!

Der kan svares anonymt!

Er i job og har aldrig været på KH.. Håber heller aldrig jeg kommer det (og det skal ikke forståes som nedladene)..

Anmeld

5. juni 2012

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Er i job og har aldrig været på KH.. Håber heller aldrig jeg kommer det (og det skal ikke forståes som nedladene)..

Nej nej det gør jeg skam heller ikke. Kan sagtens forstå at du ikke ønsker at komme på kontanthjælp, det tror jeg ikke der findes ret mange som gør 

Anmeld

5. juni 2012

Anonym

Anonym skriver:

Der kan svares anonymt!

både jeg og min kæreste er desværre

vi er 2 voksne og 2 børn

han får ca 8500 udbetalt
og jeg får 9500 udbetalt

vi bor i Næstved

jeg har haft det siden november 2011
og min kæreste siden maj i år

Anmeld

5. juni 2012

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

både jeg og min kæreste er desværre

vi er 2 voksne og 2 børn

han får ca 8500 udbetalt
og jeg får 9500 udbetalt

vi bor i Næstved

jeg har haft det siden november 2011
og min kæreste siden maj i år

Tak for svar 

Hvordan kan det være du får mere end ham? Er det kun pga. dit personfradrag?

Og må jeg spørge til hvorfor I er på kontanthjælp?

Anmeld

5. juni 2012

EKBJ

Anonym skriver:

Der kan svares anonymt!

Jeg er på KH - er det fordi jeg er blevet mor i en UNG alder. 

Fik udbetalt 13.700 (cirka) før skat - her d. 31 maj 

Anmeld

5. juni 2012

Silas&Mille

Jeg er på KH fordi kæresten og jeg flyttede fra Sverige til Danmark imens jeg var på barsel med vores søn, dette betød at vi begge kun kunne få Starthjælp (som nu er afskaffet og erstattet af KH). Kæresten er i almindeligt lønnet fuldtidsjob.

Da jeg så blev gravid igen allerede da sønnike var 4 måneder gammel, så er jeg stadig på barsel. Hvis jeg går hele tiden ud har jeg barsel til omkring jul, men det tror jeg virkelig ikke jeg orker, så jeg er så småt gået i gang med at søge job (de første 15 ansøgninger er sendt af sted indenfor den seneste uge )

Jeg får den højeste sats på ca 13700kr og får lige knap 10100kr udbetalt. Jeg er 28 og bor sammen med min kæreste og vores to små børn.

Anmeld

5. juni 2012

Anonym

Anonym skriver:

Tak for svar 

Hvordan kan det være du får mere end ham? Er det kun pga. dit personfradrag?

Og må jeg spørge til hvorfor I er på kontanthjælp?

jeg ved faktisk ikke hvorfor han får mindre, men det har han bare gjort

ja, min kæreste arbejdede inde i KBH men blev fyret pga nedskæringer

og jeg blev også selv fyret pga at nedskæringer

skal starte uddannelse efter sommeren , for gider ikke gå hjemme mere, og der er bare ikke noget arbejde nogen steder øv

Anmeld

5. juni 2012

Pige2009

Nej og har gudskelov aldrig været. Men det kan jo ramme alle

Anmeld

5. juni 2012

Stéphanie

Anonym skriver:

Der kan svares anonymt!

Jeg er desværre, grundet fyring, dagen efter fandt jeg ud af at jeg var gravid, så kommunen mente at jeg skulle have lov til at gå hjemme, er nu færdig med barsel og skal ned og snakke med min sagsbehandler i morgen om mit videre forløb. Regner med at starte i skole til sommer. Jeg får lige knap 10.000 udbetalt, er 23 år gammel. (og håber aldrig jeg kommer på kg igen)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.