Hvor mange er vi herinde som er på kontanthjælp?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5. juni 2012

Anonym

Nej jeg kommer aldrig på HK! Jeg står heldigvis i en fagforening. Lige nu arbejder jeg, og har gjort det i 5år - Håber ikke at jeg skal på dagpenge.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. juni 2012

Princesspigen

Anonym skriver:

Efter at have læst en debat angående noget med kontanthjælp blev jeg nysgerrig på hvor mange vi mon egentlig er herinde, som er på kontanthjælp?

Skriv også gerne hvorfor I er på kontanthjælp og hvor længe I har været det... og hvis I har lyst, så hvor meget I får udbetalt - der er jo stor forskel på om man har børn eller ej i forhold til udbetalt beløb!

Der kan svares anonymt!

er på kontanthjælp på 4 år grundet en rygskade, manglende uddannelse og andre ting der spiller ind over..

fik før ung udeboende på 6600 før skat.. får nu uge udeboende gravid over 12 uge så den ligger på 10500 før skat..

Anmeld

5. juni 2012

Filuca

Anonym skriver:

Efter at have læst en debat angående noget med kontanthjælp blev jeg nysgerrig på hvor mange vi mon egentlig er herinde, som er på kontanthjælp?

Skriv også gerne hvorfor I er på kontanthjælp og hvor længe I har været det... og hvis I har lyst, så hvor meget I får udbetalt - der er jo stor forskel på om man har børn eller ej i forhold til udbetalt beløb!

Der kan svares anonymt!

Jeg har aldrig været på kontanthjælp.

Lige nu er jeg på SU, og hvis jeg skulle være så uheldig ikke at kunne finde job efter endt uddannelse, er jeg medlem af en a-kasse, så jeg er berettiget til dagpenge

Lige et opklarende spørgsmål herfra (har som sagt aldrig været i den situation at skulle på KH, så er ikke inde i reglerne); Kan se, at der er flere der svarer, at de har været på KH ret længe - bliver man så ikke sendt i aktivering eller lignende af kommunen? Eller får man lov at gå hjemme?

Anmeld

5. juni 2012

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Nej jeg kommer aldrig på HK! Jeg står heldigvis i en fagforening. Lige nu arbejder jeg, og har gjort det i 5år - Håber ikke at jeg skal på dagpenge.

Hvordan kan du sige at du aldrig kommer på kontanthjælp? 

Ja du står i fagforening. Men bliver du nu arbejdsløs og kommer på dagpenge, så vil du jo kun kunne være det i et bestemt antal år, og finder du ikke noget efter de år er gået, hvad så?

Anmeld

5. juni 2012

Anonym trådstarter

Filuca skriver:

Jeg har aldrig været på kontanthjælp.

Lige nu er jeg på SU, og hvis jeg skulle være så uheldig ikke at kunne finde job efter endt uddannelse, er jeg medlem af en a-kasse, så jeg er berettiget til dagpenge

Lige et opklarende spørgsmål herfra (har som sagt aldrig været i den situation at skulle på KH, så er ikke inde i reglerne); Kan se, at der er flere der svarer, at de har været på KH ret længe - bliver man så ikke sendt i aktivering eller lignende af kommunen? Eller får man lov at gå hjemme?

Jeg tror det er individuelt.

Da min kæreste var på kontanthjælp i en del år var det pga. en meget svær depression. Og da ville han ikke være kunne mødt op til nogen form for aktivering, vi fik sågar kommunen til at komme til os til de samtaler man skal have af og til, da han ikke kunne overskue at skulle køre 20 km for at komme til det møde (heller ikke selvom det var mig der kørte og jeg var med ham). Så der ville det ikke have nyttet noget at sende ham i aktivering, og det vidste kommunen også. Så han var ligesom "fredet".

Jeg tror det kommer an på situationen...

Anmeld

5. juni 2012

Anonym

Er på dagpenge fra denne mdr. af Blev opsagt pga 5 sygdage på 3 mdr. (i min prøvetid)

Anmeld

5. juni 2012

Clisolka

Filuca skriver:

Jeg tror også det kommer meget an på situationen. 

F.eks. har min kæreste været på kontanthjælp i mange år pga. rygproblemer og stress - lige pt. er han i arbejdsprøvning med henblik på et fleksjob. Nu har han været i det samme job siden juni 2010 og afventer kommunen - de bliver ved med at forlænge ham indtil sagen er afgjort.  

Anmeld

5. juni 2012

maryjane

Ja jeg er da og føler MEGET ofte at jeg ikke er en skid værd pga. det. Men lige nu er der ikke andre muligheder pga. Min angst osv. ...

Anmeld

5. juni 2012

FruK

Har været på kontanthjælp et halvt års tid mellem to uddannelser for mange år siden, ikke siden. Startede på ny uddannelse, gik i lære og har haft fast arbejde siden. 9,5 år der hvor jeg var i lære og ind til videre 6,5 år der hvor jeg er nu.  

Anmeld

5. juni 2012

FruK

maryjane skriver:

Ja jeg er da og føler MEGET ofte at jeg ikke er en skid værd pga. det. Men lige nu er der ikke andre muligheder pga. Min angst osv. ...

Man kan jo sjældent selv gøre for, at man er havnet der.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.