Hvor mange er vi herinde som er på kontanthjælp?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5. juni 2012

B&J

Ja det er jeg desværre... og har været det rimelig længe men i mellemtiden har jeg dog fået en HG og praktik.. og søger job men der er ingen ting.

og min kæreste er desværre også men heldig vis har han fundet ud af at hjemmeplejen er hans kald og vil starte på en uddannelse under det og lige nu er han i praktik  så det er fantastisk...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. juni 2012

Clisolka

Nix, jeg er i samme job og arbejdsplads som jeg startede på i 99. Jeg har ikke prøvet at være på kontanthjælp, men man skal aldrig sige aldrig 

Anmeld

5. juni 2012

Anonym

Ja, herhjemme er vi begge på kontanthjælp.
Jeg har været siden okt. 07, og kæresten mere eller mindre i 8-9 år. Med meget korte pauser med job.

Anmeld

5. juni 2012

Chri9000

Profilbillede for Chri9000
Ja, jeg er.. Faktisk lige "startet" grundet stop på udd (manglende praktikplads)..

Thats life sometimes, men regner med at starte på vuc hf enkeltfag da jeg ik opfylder kravene til pædagog udd (mangler engelsk b), til august så nå "kun" at få den udbetalt 2 gange.. Fik 9900 udbetalt, er enlig forsørger.

Anmeld

5. juni 2012

Mom2

Silas&Mille skriver:

Jeg er på KH fordi kæresten og jeg flyttede fra Sverige til Danmark imens jeg var på barsel med vores søn, dette betød at vi begge kun kunne få Starthjælp (som nu er afskaffet og erstattet af KH). Kæresten er i almindeligt lønnet fuldtidsjob.

Da jeg så blev gravid igen allerede da sønnike var 4 måneder gammel, så er jeg stadig på barsel. Hvis jeg går hele tiden ud har jeg barsel til omkring jul, men det tror jeg virkelig ikke jeg orker, så jeg er så småt gået i gang med at søge job (de første 15 ansøgninger er sendt af sted indenfor den seneste uge )

Jeg får den højeste sats på ca 13700kr og får lige knap 10100kr udbetalt. Jeg er 28 og bor sammen med min kæreste og vores to små børn.

Der findes stadigvæk starthjælp, det er bare lavet som en engangs udbetaling nu, men kan få hvis man er i store økonomiske vanskeligheder når man søger KH

Anmeld

5. juni 2012

Kongmulle

Vi er ikke. Vi har valgt at tage uddannelse og gå på SU.

Anmeld

5. juni 2012

Kofoed.

Jeg er og har været det siden jeg blev sygemeldt fra store 1 april sidste år, men begynder på uddannelse på august, så er det forhåbentligt slut for altid. (har aldrig været dagpenge berettiget)

Anmeld

5. juni 2012

Kofoed.

Kofoed. skriver:

Jeg er og har været det siden jeg blev sygemeldt fra store 1 april sidste år, men begynder på uddannelse på august, så er det forhåbentligt slut for altid. (har aldrig været dagpenge berettiget)

Sygemeldt fra skole...

Anmeld

5. juni 2012

NinaNymannMadsen

er på SU nu men har været på kontanthjælp en gang i mit liv. det var jeg i ca 1 år hvor af det meste bestod af barsel og efter endt barsel startede jeg på uddannelse.

Anmeld

5. juni 2012

jydeinden

ja jeg er på lh, og pt sygemeldt med en træls ryg og nogle dumme skuldre.. og nej det er ikke videre fun, men hellere det end at gå i skole og have ondt hver eneste dag.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.