Hvor mange er vi herinde som er på kontanthjælp?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5. juni 2012

Nettemor

Jeg er ikke på kontant hjælp. Er til gengæld på dagpenge..

Tror ikke jeg overhovedet kan få lov til at komme på KH da vi har eget hus. Og jeg er gift..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. juni 2012

Loa

Niksen, og desværre netop blevet uden job så skal til at på dagpenge, det er næsten lige så øv.
Håber virkelig snart der melder sig noget, ellers starter jeg på uddannelse tror jeg.

Anmeld

5. juni 2012

Silas&Mille

Christina9870 skriver:

Der findes stadigvæk starthjælp, det er bare lavet som en engangs udbetaling nu, men kan få hvis man er i store økonomiske vanskeligheder når man søger KH

Det er ikke helt det samme.

Starthjælpen vi fik da vi flyttede tilbage til DK, var det samme som det fx indvandrene fik når de kom til landet.

Den du snakker om, er så vidt jeg ved bare en engangsydelse og betegnes ikke nødvendigvis som starthjælp. 

Sådan forstår jeg det i hvert fald, når jeg har snakket med kommunen

Anmeld

5. juni 2012

Tona

Kongmulle skriver:

Vi er ikke. Vi har valgt at tage uddannelse og gå på SU.

Dejligt at I havde mulighed for det, for det er klart en bedre løsning.

Desværre kan alle ikke træffe det valg. Mange på KH er fx alvorligt syge og kan ikke arbejde på nogen måde og strander på KH pga det langsommelige kommunale system.

Anmeld

5. juni 2012

Tona

Anonym skriver:

Nej jeg kommer aldrig på HK! Jeg står heldigvis i en fagforening. Lige nu arbejder jeg, og har gjort det i 5år - Håber ikke at jeg skal på dagpenge.

Desværre kan man godt ende på KH alligevel hvis man er uheldig nok

Anmeld

5. juni 2012

Anonym

Anonym skriver:

Hvordan kan du sige at du aldrig kommer på kontanthjælp? 

Ja du står i fagforening. Men bliver du nu arbejdsløs og kommer på dagpenge, så vil du jo kun kunne være det i et bestemt antal år, og finder du ikke noget efter de år er gået, hvad så?

HK er ikke det sammen som en fagforening. Der bliver sprugt om, om hvor mange der er på HK. Og det er det som jeg har svaret.

Det kan godt være at du synes det er det sammen, men det synes jeg nu ikke at det er.

Anmeld

5. juni 2012

Tona

Filuca skriver:

Jeg har aldrig været på kontanthjælp.

Lige nu er jeg på SU, og hvis jeg skulle være så uheldig ikke at kunne finde job efter endt uddannelse, er jeg medlem af en a-kasse, så jeg er berettiget til dagpenge

Lige et opklarende spørgsmål herfra (har som sagt aldrig været i den situation at skulle på KH, så er ikke inde i reglerne); Kan se, at der er flere der svarer, at de har været på KH ret længe - bliver man så ikke sendt i aktivering eller lignende af kommunen? Eller får man lov at gå hjemme?

Med mindre der foreligger alvorlig sygdom eller andre specielle forhold så vil man altid blive sendt ud i aktivering el. kursus meget hurtigt. Reglerne er blevet strammet meget.

Anmeld

5. juni 2012

Anonym

Amandas-mor skriver:

Desværre kan man godt ende på KH alligevel hvis man er uheldig nok

Ja det ved jeg udemærke godt at jeg kan. Og jeg håber selvfølelig ikke at jeg skal miste mit arbejde. Og hvis jeg kommer til det, så håber jeg at jeg kan finde noget inden jeg mister min fagforning.

Anmeld

5. juni 2012

Tona

Anonym skriver:

Ja det ved jeg udemærke godt at jeg kan. Og jeg håber selvfølelig ikke at jeg skal miste mit arbejde. Og hvis jeg kommer til det, så håber jeg at jeg kan finde noget inden jeg mister min fagforning.

Det kan jeg godt forstå, og jeg syntes bare at det er super at du står i fagforening, for det er en virkelig god ting

Anmeld

5. juni 2012

-Sigrid-

Anonym skriver:

Efter at have læst en debat angående noget med kontanthjælp blev jeg nysgerrig på hvor mange vi mon egentlig er herinde, som er på kontanthjælp?

Skriv også gerne hvorfor I er på kontanthjælp og hvor længe I har været det... og hvis I har lyst, så hvor meget I får udbetalt - der er jo stor forskel på om man har børn eller ej i forhold til udbetalt beløb!

Der kan svares anonymt!

Fra 19. januar - 1. juli PGA barsel

9.998 kr får jeg udbetalt, jeg er gift og har en datter på 4½ måned 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.