Jeg er på kontanthjælp.
Det har jeg været i over 3 år.
Jeg er diagnosticeret med en spiseforstyrrelse, borderline, en diagnose indenfor det skizofrene spektrum og muligvis adhd (det er i gang med at blive udredt).
Jeg har taget min folkeskole med utrolig gode karakterer, jeg har haft mange jobs osv. Det har ikke været svært for mig at få et job, men efter bare få dage, så kan jeg slet ikke klare det psykisk. Det er utrolig hårdt, og det ødelægger SÅ meget for mig at være parkeret på kontanthjælp.
Mit behandlingsted (som jeg kommer i flere gange ugentlig) mener at jeg på ingen måde vil kunne klare et job, ikke engang få timer eller flex.
Alligevel "truer" kommunen ofte med at sende mig i arbejdsprøvning, på HF, i aktivering eller andet, selvom de VED at jeg bliver mere syg af det og at det ikke nytter noget lige pt.
Jeg går i en slags aktivering lige nu hvor jeg dog heldigvis stort set kun skal gå til motion nogle gange om ugen. Dog har jeg en ret emsig kontaktperson der, som har gjort mig utrolig stresset. Jeg valgte selv at jeg gerne ville starte i aktiveringen, men jeg kan vist ikke få lov at vælge at stoppe igen selvom det stresser mig ret meget.
Jeg er 26 og får udbetalt 8500 ca. Det er den normale sats for personer over 25. Min kæreste er også syg, men er under 25 (24) og får udbetalt omkring 5500. Dette gør at vi har under 3000 kr. om måneden til mad, medicin (som vi begge tager), tøj, gaver, transport osv. Altså alt hvad der ikke er regninger osv. Vi bor i kbh hvor det er dyrt jo. Lejligheden har jeg fået anvist af kommunen, og alligevel er den så dyr.
Ingen af os kan tage et job, så vi kan ikke komme ud af dette latterlige kontanthjælps-helvede. Vi kan ingen økonomisk støtte få, og vi har begge fået det meget værre den sidste tid pga vores meget pressede økonomiske situation.
Vi kan ikke flytte til en anden by, da min behandling foregår i kbh, og da jeg ellers ville skulle på ny venteliste et andet sted. Desuden bor vores familie og venner i området, og det ville være svært at klare os uden et netværk.
Beklager den lange smøre. Jeg er dybt frustreret af at blive set på som 2. rangsmenneske for jeg er på kontanthjælp. Og fordi jeg er syg. Øv
Anmeld