Hvor mange er vi herinde som er på kontanthjælp?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5. juni 2012

Anonym

Jeg er på kontanthjælp fordi jeg har nogle psykiske problemer. Der er ikke nogen der kan finde ud af præcis hvad jeg fejler (jeg har ingen diagnose), så derfor får jeg den laveste sats, og fordi jeg netop har passeret 6 måneders grænsen nedsætter de min ydelse til 5600 kr før skat. Det er ikke særlig rart og hvis kommunen ikke bevilliger mig et tilskud bliver min forlovede og jeg nød til at flytte fra vores lejlighed.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. juni 2012

Den lykkelige

K&S skriver:

Tak for svaret - så blev jeg lige lidt klogere i dag

Og rigtig ærgeligt at du ikke har optjent nok

Ja er jeg også ked af.. hader være på KH og i aktivering.. ville så gerne have job og føle jeg gjorde en forskel og udrettede noget..
Ja man lære noget hver dag
Og da jeg søgte om KH i sin tid der ringede de endda og spurgte om jeg ville låne penge af kommunen yderligere (skulle selvfølgelig betales tilbage).. men de kunne se udfra vores hus lån og gæld at vi havde mange udgifter.. Troede jeg ikke man kunne heller.. ikke at jeg vil benytte mig af det nogen sinde.. men ja der lærte jeg bare noget

Anmeld

5. juni 2012

Solstrålebørn

Har været på KH siden 2008, det har ikke været muligt at få et job, da de ikke hænger på træerne, har søgt som en tosse uden held. 

Satser stærkt på at komme ud af det til September.. 

Anmeld

5. juni 2012

Anonym

Jeg er på kontanthjælp. 

Det har jeg været i over 3 år. 
Jeg er diagnosticeret med en spiseforstyrrelse, borderline, en diagnose indenfor det skizofrene spektrum og muligvis adhd (det er i gang med at blive udredt). 
Jeg har taget min folkeskole med utrolig gode karakterer, jeg har haft mange jobs osv. Det har ikke været svært for mig at få et job, men efter bare få dage, så kan jeg slet ikke klare det psykisk. Det er utrolig hårdt, og det ødelægger SÅ meget for mig at være parkeret på kontanthjælp.

Mit behandlingsted (som jeg kommer i flere gange ugentlig) mener at jeg på ingen måde vil kunne klare et job, ikke engang få timer eller flex.
Alligevel "truer" kommunen ofte med at sende mig i arbejdsprøvning, på HF, i aktivering eller andet, selvom de VED at jeg bliver mere syg af det og at det ikke nytter noget lige pt.
Jeg går i en slags aktivering lige nu hvor jeg dog heldigvis stort set kun skal gå til motion nogle gange om ugen. Dog har jeg en ret emsig kontaktperson der, som har gjort mig utrolig stresset. Jeg valgte selv at jeg gerne ville starte i aktiveringen, men jeg kan vist ikke få lov at vælge at stoppe igen selvom det stresser mig ret meget.

Jeg er 26 og får udbetalt 8500 ca. Det er den normale sats for personer over 25. Min kæreste er også syg, men er under 25 (24) og får udbetalt omkring 5500. Dette gør at vi har under 3000 kr. om måneden til mad, medicin (som vi begge tager), tøj, gaver, transport osv. Altså alt hvad der ikke er regninger osv. Vi bor i kbh hvor det er dyrt jo. Lejligheden har jeg fået anvist af kommunen, og alligevel er den så dyr.

Ingen af os kan tage et job, så vi kan ikke komme ud af dette latterlige kontanthjælps-helvede.  Vi kan ingen økonomisk støtte få, og vi har begge fået det meget værre den sidste tid pga vores meget pressede økonomiske situation.
Vi kan ikke flytte til en anden by, da min behandling foregår i kbh, og da jeg ellers ville skulle på ny venteliste et andet sted. Desuden bor vores familie og venner i området, og det ville være svært at klare os uden et netværk.

Beklager den lange smøre. Jeg er dybt frustreret af at blive set på som 2. rangsmenneske for jeg er på kontanthjælp. Og fordi jeg er syg. Øv  

Anmeld

5. juni 2012

wamse

Jeg er pt på revalidering, men som det tegner lige pt, så er jeg sgu i tvivl om jeg kan fortsætte på revalidering. Hvis ikke, så ryger jeg på kontanthjælp fra september

Jeg har det desværre meget svingende psykisk, og får nogle rigtig hårde nedture, hvor jeg stort set intet magter.

Jeg er i forvejen økonomisk presset, så det at ryge på kontanthjælp ville ikke gøre mine problemer mindre

Anmeld

5. juni 2012

Lise

Jeg har aldrig været på kontanthjælp

Anmeld

5. juni 2012

channie-g

Anonym skriver:

Efter at have læst en debat angående noget med kontanthjælp blev jeg nysgerrig på hvor mange vi mon egentlig er herinde, som er på kontanthjælp?

Skriv også gerne hvorfor I er på kontanthjælp og hvor længe I har været det... og hvis I har lyst, så hvor meget I får udbetalt - der er jo stor forskel på om man har børn eller ej i forhold til udbetalt beløb!

Der kan svares anonymt!

er på kontanthjælp fordi jeg blev sygmeldt meget tidlig i min graviditet og havde kun nået at være ansat 4 mdr. efter færdiggørelse a udd. så på grud af jeg ikke havde haft fast arbejde mere end et år var jeg ikke berettiget til fuld løn... har været på kontanthjælp/barsel siden uge 16 i min gravititet og er det frem til 1 okt. hvor min barsel slutter... får ca. 10100 udb. altså 13645 før skat...

Anmeld

5. juni 2012

Tona

4xGreve skriver:

Er på KH og har været det Siden d. 18 januar 2008 og pga. Daniella har haft de behov og problemstillinger som hun har har det ikke været muligt at påbegynde uddannelse eller passe et job, og for fire måneder siden fik vi så nr. 2 og har pga. Stor risiko For for tidlig fødsel været sygmeldt hele graviditeten og nu på barsel... Vi håber på at jeg kan finde job med starttil januar eller starter på uddannelse senest til august 2013..

Hader at være på KH og glæder mig til at komme vider men nogen gang er det den eneste løsning  Men bliver godt at komme igang igen. 

Håber du snart kommer i gang igen når det er det du gerne vil og at det hele lysner  

Anmeld

5. juni 2012

Tona

Anonym skriver:

Jeg er på kontanthjælp. 

Det har jeg været i over 3 år. 
Jeg er diagnosticeret med en spiseforstyrrelse, borderline, en diagnose indenfor det skizofrene spektrum og muligvis adhd (det er i gang med at blive udredt). 
Jeg har taget min folkeskole med utrolig gode karakterer, jeg har haft mange jobs osv. Det har ikke været svært for mig at få et job, men efter bare få dage, så kan jeg slet ikke klare det psykisk. Det er utrolig hårdt, og det ødelægger SÅ meget for mig at være parkeret på kontanthjælp.

Mit behandlingsted (som jeg kommer i flere gange ugentlig) mener at jeg på ingen måde vil kunne klare et job, ikke engang få timer eller flex.
Alligevel "truer" kommunen ofte med at sende mig i arbejdsprøvning, på HF, i aktivering eller andet, selvom de VED at jeg bliver mere syg af det og at det ikke nytter noget lige pt.
Jeg går i en slags aktivering lige nu hvor jeg dog heldigvis stort set kun skal gå til motion nogle gange om ugen. Dog har jeg en ret emsig kontaktperson der, som har gjort mig utrolig stresset. Jeg valgte selv at jeg gerne ville starte i aktiveringen, men jeg kan vist ikke få lov at vælge at stoppe igen selvom det stresser mig ret meget.

Jeg er 26 og får udbetalt 8500 ca. Det er den normale sats for personer over 25. Min kæreste er også syg, men er under 25 (24) og får udbetalt omkring 5500. Dette gør at vi har under 3000 kr. om måneden til mad, medicin (som vi begge tager), tøj, gaver, transport osv. Altså alt hvad der ikke er regninger osv. Vi bor i kbh hvor det er dyrt jo. Lejligheden har jeg fået anvist af kommunen, og alligevel er den så dyr.

Ingen af os kan tage et job, så vi kan ikke komme ud af dette latterlige kontanthjælps-helvede.  Vi kan ingen økonomisk støtte få, og vi har begge fået det meget værre den sidste tid pga vores meget pressede økonomiske situation.
Vi kan ikke flytte til en anden by, da min behandling foregår i kbh, og da jeg ellers ville skulle på ny venteliste et andet sted. Desuden bor vores familie og venner i området, og det ville være svært at klare os uden et netværk.

Beklager den lange smøre. Jeg er dybt frustreret af at blive set på som 2. rangsmenneske for jeg er på kontanthjælp. Og fordi jeg er syg. Øv  

Hvor er det uretfærdigt at man kan behandle syge mennesker sådan!   Jeg håber at det snart lysner for dig  

Anmeld

5. juni 2012

SØS

Profilbillede for SØS
Venter spændt...
Anonym skriver:

jeg ved faktisk ikke hvorfor han får mindre, men det har han bare gjort

ja, min kæreste arbejdede inde i KBH men blev fyret pga nedskæringer

og jeg blev også selv fyret pga at nedskæringer

skal starte uddannelse efter sommeren , for gider ikke gå hjemme mere, og der er bare ikke noget arbejde nogen steder øv

Var ikke i A-kasse??

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.