Jeg er lige taget på barsel, så næste gang jeg får udbetalt noget penge bliver det jo kh eller sygedagpenge som det hedder i Århus Kommune. Før det var jeg på dp og det har jeg været i halvandet år, før det havde jeg et job som lærer i 8 mdr. Men blev skåret væk da skolen skal spare.
Jeg er i den situation at min uddannelse som folkeskolelærer ikke længere kan bruges fordi jeg er tegnsprogsbruger (døv) og tegnsprog er sådan set afskaffet på de få døveskoler der er tilbage pga. mange CI-opererede børn der skal stimuleres via lyd. Ikke at det altid hjælper på ALLE CI-opererede børn er nu en anden historie. Så jeg vil i gang med en anden uddannelse og jeg overvejer kraftigt socialrådgiveruddannelsen, men da jeg har brugt min revalidering på min folkeskolelærerudd. er jeg ikke SU-berettiget, så jeg søger om det hos Århus Kommune. Men Århus Kommune er meget modvillig med at give mig revalidering igen, da det er i deres interesse at jeg tager kortest muligt efteruddannelse som f.eks. master i pædagogik eller lign. Men det er svært for kommunen at forstå at det er omsonst at videreuddanne mig inden for det pædagogiske/didaktiske felt fordi jeg bagefter står i præcis samme situation, der er INGEN job at få for MIG bagefter. Kommunen skal have madet det ind med skeer, skåret ud i pap og tales til med pædagogiske STORE bogstaver.
De er nok lidt lettet over at jeg er på barsel nu, for jeg er lidt af en pestilens der ringer i tide og utide for at spørge hvornår der sker noget ved sagen.
Jeg mener selv at jeg er stærk rustet psykisk og har en god ballast, men jeg forstår godt at det er psykisk udmygende at være på kh i mange år, og måske har en sygdom/diagnose der gør det svært at være i aktivering/være parat som kommunen gerne vil have man skal være, når der reelt ikke er muligt. Jeg synes at det er slemt nok at værre på dp og stå til tjeneste for to intsatser (min a-kasse og jobcentret) og sige det samme hver gang, det er ikke JOBS at få.
Ved godt at det er et sidespring fra TS's oprindelig spm, men jeg følte bare behov for at sige/skrive det.
At der er nogen der nasser på systemet er selvf... irriterende, men det er en stor del af kh's modtagere der ikke frivilligt er der bare for at nasse, men fordi man ER syg eller ingen arbejde at få.
Anmeld