Hvor mange er vi herinde som er på kontanthjælp?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5. juni 2012

SØS

Profilbillede for SØS
Venter spændt...
Anonym skriver:

Ja, herhjemme er vi begge på kontanthjælp.
Jeg har været siden okt. 07, og kæresten mere eller mindre i 8-9 år. Med meget korte pauser med job.

Det var godt nok længe at være på Kh - hvad skyldes det??

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. juni 2012

Brams

Er i job og har aldrig været på kontanthjælp

Anmeld

5. juni 2012

Anonym

SØS skriver:

Det var godt nok længe at være på Kh - hvad skyldes det??

Helt enig, og det er alt for længe!
Hvis ikke man er syg inden man kommer ind i systemet, så bliver man det!
Men for mit vedkommende er det depression og social angst. Og er bare RIGTIG svært at kæmpe sig ud af når man har gået hjemme SÅ mange år.

For min kærestes vedkommende, har han længe været halvt i udredning. Han er ikke som andre, og kommunen har ikke vidst hvad de skulle gøre ved ham. På et tidspunkt havde han Adhd ( den er bare æidt nem at putte folk i når de ikke lige passer ind ) og hans 'problem' er, at han ikke ser syg ud, og han er meget vidende og veltalende.
De er dog kommet frem til, at det er en skade på frontal lapperne ( ved ikke hvordan dedt staves ) som skade at en alt for tidlig fødsel der gik lidt galt. På sidste møde med sagsbehandleren ( for 3 måneder siden ) hed det sig, at de nu går direkte efter flexjob eller pension ( mest sandsynligt pension ), nu har han skiftet sagsbehandler - igen igen igen... - og har minimum 2 år mere i systemet med div arbejdsprøvninger osv.

Ja, det blev lidt langt.

Anmeld

5. juni 2012

Anonym

Anonym skriver:

Jeg, trådstarter, vil gerne bede dig om at holde dig til emnet. Jeg er ikke interesseret i folks mening om nogle på kontanthjælp, det var ikke det jeg spurgte om!

Jeg har ingen negativ mening om det at være på kontanthjælp. Men grunden til jeg har lavet debatten/undersøgelsen er for at få et overblik over hvor slemt det egentlig står til med den danske økonomi, og godt nok er det kun blandt babys brugere, men det er nu stadig tankevækkende hvor mange vi er på kontanthjælp!

Men det er jo et faktum, at der ER folk der nasser på systemet

Anmeld

5. juni 2012

Anonym

Er det ikke mere men har været det pga sygdom/ulykke som varede længere end det år hvor man kan få sygedagpenge men følte ikke kommunen hjalp til man kunne komme videre og tilbage til arbejdsmarkedet så har selv klaret det hele og selvfølgelig med hjælp fra familien til genoptræning osv og fundet et godt job og er heldigvis ude af deres system nu...

Håber det bedste for jer der er på KH og i er lige så meget værd som alle andre...

Anmeld

5. juni 2012

Anonym

Nej.

Fik mit barn som 17 årig ,og startede på uddannelse da han var 7 mdr.

Og sørgede så for at komme i en fagforening da jeg fik mit første job.

Tog rengøring,for det var vigtigt for mig at holde mig ude af kh systemet og nu kan jeg få dagpenge hvis jeg skulle blive arbejdsløs.

Kender flere på kh der hellere vil have det end tage rengøringsjob selv om jeg flere gange har fortalt dem om jobs der var ledige.

Anmeld

5. juni 2012

Monski

Jeg er på kontanhjælp fordi jeg er sygemeldt fra mit studie indtil at jeg får min diagnose .. noget der efterhånden har taget rigtig lang tid. 
Men jeg arbejde 25 timer om ugen og får stille og rolig sat mit time antal op så jeg forhåbentlig hurtigere kan komme rigtig ud på arbejdsmarkedet igen  

Anmeld

6. juni 2012

4xGreve

Amandas-mor skriver:

Håber du snart kommer i gang igen når det er det du gerne vil og at det hele lysner  

Mange tak, håber jeg også men er helt sikkert glad for at det er muligt at få kontanthjælp!

Anmeld

6. juni 2012

KM78

Jeg er lige taget på barsel, så næste gang jeg får udbetalt noget penge bliver det jo kh eller sygedagpenge som det hedder i Århus Kommune. Før det var jeg på dp og det har jeg været i halvandet år, før det havde jeg et job som lærer i 8 mdr. Men blev skåret væk da skolen skal spare.

Jeg er i den situation at min uddannelse som folkeskolelærer ikke længere kan bruges fordi jeg er tegnsprogsbruger (døv) og tegnsprog er sådan set afskaffet på de få døveskoler der er tilbage pga. mange CI-opererede børn der skal stimuleres via lyd. Ikke at det altid hjælper på ALLE CI-opererede børn er nu en anden historie. Så jeg vil i gang med en anden uddannelse og jeg overvejer kraftigt socialrådgiveruddannelsen, men da jeg har brugt min revalidering på min folkeskolelærerudd. er jeg ikke SU-berettiget, så jeg søger om det hos Århus Kommune. Men Århus Kommune er meget modvillig med at give mig revalidering igen, da det er i deres interesse at jeg tager kortest muligt efteruddannelse som f.eks. master i pædagogik eller lign. Men det er svært for kommunen at forstå at det er omsonst at videreuddanne mig inden for det pædagogiske/didaktiske felt fordi jeg bagefter står i præcis samme situation, der er INGEN job at få for MIG bagefter. Kommunen skal have madet det ind med skeer, skåret ud i pap og tales til med pædagogiske STORE bogstaver.

De er nok lidt lettet over at jeg er på barsel nu, for jeg er lidt af en pestilens der ringer i tide og utide for at spørge hvornår der sker noget ved sagen.

Jeg mener selv at jeg er stærk rustet psykisk og har en god ballast, men jeg forstår godt at det er psykisk udmygende at være på kh i mange år, og måske har en sygdom/diagnose der gør det svært at være i aktivering/være parat som kommunen gerne vil have man skal være, når der reelt ikke er muligt. Jeg synes at det er slemt nok at værre på dp og stå til tjeneste for to intsatser (min a-kasse og jobcentret) og sige det samme hver gang, det er ikke JOBS at få.

Ved godt at det er et sidespring fra TS's oprindelig spm, men jeg følte bare behov for at sige/skrive det.

At der er nogen der nasser på systemet er selvf... irriterende, men det er en stor del af kh's modtagere der ikke frivilligt er der bare for at nasse, men fordi man ER syg eller ingen arbejde at få.

Anmeld

6. juni 2012

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Men det er jo et faktum, at der ER folk der nasser på systemet

Jeg tror nu ikke der er så mange som du lige tror, der er blevet strammet rigtig meget op på reglerne. Og omvendt er der jo også mange som burde kunne få sygedagpenge, men som kommunen bare giver kontanthjælp fordi det er billigere for dem at give. Men igen, det var ikke det jeg lavede debatten om, og det var ikke det jeg spurgte om i debatten. Så hvis du vil snakke om det må du oprette din egen debat og diskutere det i.... 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.