Hvor mange er vi herinde som er på kontanthjælp?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5. juni 2012

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Desværre er der også ALT for mange på KH der nasser på systemet...

Jeg, trådstarter, vil gerne bede dig om at holde dig til emnet. Jeg er ikke interesseret i folks mening om nogle på kontanthjælp, det var ikke det jeg spurgte om!

Jeg har ingen negativ mening om det at være på kontanthjælp. Men grunden til jeg har lavet debatten/undersøgelsen er for at få et overblik over hvor slemt det egentlig står til med den danske økonomi, og godt nok er det kun blandt babys brugere, men det er nu stadig tankevækkende hvor mange vi er på kontanthjælp!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. juni 2012

Mettefpigen

Jeg er på barsel men kommer nok på KH efter barslen hvis jeg ikk finder et arb...

Før jeg kom på barsel arbejdede jeg, men pågrund af at han havde alt muligt fusk skal jeg ikk tilbage dertil..... Men når man er uddannet tjener og manden har aften/nat arb så er det ikk nemmeste job at få...

Anmeld

5. juni 2012

Den lykkelige

Jeg er desværre..
Selvom jeg har været og betalt til akasse i 4 år..
Men jeg får 10000 udbetalt.. 13752 før skat.. Vi har hus og gæld så har højt fradrag..
Jeg er forsørger..

Anmeld

5. juni 2012

K&S

Den lykkelige skriver:

Jeg er desværre..
Selvom jeg har været og betalt til akasse i 4 år..
Men jeg får 10000 udbetalt.. 13752 før skat.. Vi har hus og gæld så har højt fradrag..
Jeg er forsørger..

Hvordan kan det være, du får KH, når du har været medlem af a-kasse?

Og du burde da ikke kunne få KH, hvis du/I har hus?

Jeg spørger kun af nyserrighed

Anmeld

5. juni 2012

K&S

Jeg har været på KH nogle enkelte måneder for flere år tilbage - mellem stop på uddannelse og nyt job

Anmeld

5. juni 2012

Isabella_mor

jeg har været på kh før... men jeg ville så gerne ud af det, fordi at jeg egentlig godt ville arbejde, og så fandt jeg jobs i vikarbeauruer og sådan noget så jeg kom ud af det.. 

jeg har altid været typen der har arbejdet og har arbejdet hårdt... og nu er jeg så gået ned med stress og får sygedagpenge... så ja...! indtil august hvor jeg sp skal på SU. men det er jo også en slags kontanthjælp... jeg får jo IKKE en skid...! årrrh..

Anmeld

5. juni 2012

Den lykkelige

K&S skriver:

Hvordan kan det være, du får KH, når du har været medlem af a-kasse?

Og du burde da ikke kunne få KH, hvis du/I har hus?

Jeg spørger kun af nyserrighed

Jo man kan godt hvis man ikke har friværdi i boligen!!
Jeg har kun optjent 1100 timer i de 4 år (barsel 1,5 af årene).. så er ikke berettiget dagpenge... mangler ca 900 timer..

Anmeld

5. juni 2012

MortilCilas

Anonym skriver:

Efter at have læst en debat angående noget med kontanthjælp blev jeg nysgerrig på hvor mange vi mon egentlig er herinde, som er på kontanthjælp?

Skriv også gerne hvorfor I er på kontanthjælp og hvor længe I har været det... og hvis I har lyst, så hvor meget I får udbetalt - der er jo stor forskel på om man har børn eller ej i forhold til udbetalt beløb!

Der kan svares anonymt!

Jeg har været og skal igen, da jeg ikke har fundet nogen læreplads

Anmeld

5. juni 2012

K&S

Den lykkelige skriver:

Jo man kan godt hvis man ikke har friværdi i boligen!!
Jeg har kun optjent 1100 timer i de 4 år (barsel 1,5 af årene).. så er ikke berettiget dagpenge... mangler ca 900 timer..

Tak for svaret - så blev jeg lige lidt klogere i dag

Og rigtig ærgeligt at du ikke har optjent nok

Anmeld

5. juni 2012

Anonym

Anonym skriver:

Efter at have læst en debat angående noget med kontanthjælp blev jeg nysgerrig på hvor mange vi mon egentlig er herinde, som er på kontanthjælp?

Skriv også gerne hvorfor I er på kontanthjælp og hvor længe I har været det... og hvis I har lyst, så hvor meget I får udbetalt - der er jo stor forskel på om man har børn eller ej i forhold til udbetalt beløb!

Der kan svares anonymt!

Vi er begge på kh. Jeg er på barsel på kh, men starter uddannelse til januar. Min mand, har været på kh næsten hele hans voksen liv, han har en meget turbulent barndom/fortid bag sig, og har aldrig fået den hjælp han havde brug for, så han endte ud i misbrug og kriminelitet. Og kunne derfor ikke passe job da han havde nogle voldelige episoder. Han fik så den ene og den anden diagnose (eks. Skizofren) hvorefter han pludselig Havde ADHD, osv osv. Men det viste sig så at efter at være stoppet med sit misbrug, at han er helt rask, og at det "bare" var misbruget der fik ham til at "ligne" en psykisk syg. Hmm. Ja, nu har vi næsten fået ham kæmpet ud af systemet, men de vil først "slippe" ham når han er færdig med sin uddannelse (på kh) . (som han er igang med)

Ja den var lidt lang , Sorry 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.