Findes adhd ikke alligevel?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

31. maj 2012

Anonym trådstarter

VIPpigen skriver:

ADHD er for mig lissom depressioner. Du mangler et stof, og det enten tilføjer medicin, eller udligner. Nogen kan kureres med motion og kost, andre er nød til medicin for at fungere... Ikke normalt, men optimalt...

Du må ikke stoppe hans medicin, jeg ville (tror jeg ved hvem du er) fortsætte, og så se hvad der sker, husk at i altid kan trappes ud igen, der er ingen der tvinger piller ned i jer. Så når i har prøvet i måske et år eller 2, så se om der mangler noget (ikke fordi jeg tror det bestemt) af ny fritidsaktiviteter, eller andet kost... Og stik ham/hende gerne en vitaminpille... Og derefter kan i med sammenråd med lægerne trappe ned, men sker der negative ting, så øg igen. Sådan i er i samarbejde med lægerne.

Du har gættet ganske korrekt

Det er rigtigt nok. Syntes bare retalin pludselig lyder så farligt og det var slet ikke det indtryk jeg havde fået. Ingen vil give deres børn medicin ubegrundet,og tanken om at give ham det med de bivirkninger osv,er ikke rar!  

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

31. maj 2012

Anonym trådstarter

millesofie skriver:

hvis ADHD ikke findes.. hvad fuck fejler jeg så????

kan godt se at det er forkert at give børn stærk medicin og ja alt for mange får det alligevel

nogen har brug for det og andre ikk og en del kan slet ikke tåle det (mig)

men at sige at det ikke findes er jo til grin!

forstår pointen og det er slet ikke det men alligevel bliver jeg lidt børne fornærmet og tænker - hvad ved det kvindemenneske om adhd? har hun selv haft det inde på livet? har hun selv prøvet at føle sig forkert? ikke normal og malplaceret i verden? NEJ det tror jeg ikke hun har og gud tak og lov for det, bare ingen havde det sådan.

jeg synes den kære dame som har skrevet det fine indlæg på ekstra bladets hjemmeside skulle lukke sin po po og tale om ting hun viste noget om! basta

Go aften tøser

Hvis du ikke kan tåle det,hvordan får du så dit liv til at hænge sammen? Tænker nemlig en del over hvilken fremtid mit barn går i møde..

Anmeld

31. maj 2012

Anonym trådstarter

Mor og meget mere skriver:

Jeg tænker også, at selvom man uden tvivl ville kunne gøre livet lettere og måske medicinfrit for en del børn med ADHD ved at ændre grundlæggende på skolen - og måske samfundet som helhed - så sker den ændring ikke fra i dag til i morgen, og derved kan man som forældre gøre det mindst dårlige for sine børn ved at lade dem medicinere. At skyde på forældrene, fordi de giver deres børn medicin, svarer til at bebrejde allergikere, at de ikke bare skaber en verden uden parfume, kunstige tilsætningsstoffer osv. 

Er der noget, jeg er træt af, er det letkøbte forklaringer om dårlig opdragelse og udsagn om, at der ikke fandtes ADHD for fyrre år siden. Nej, diagnoseN eksisterede ikke - men selvfølgelig var der børn, der havde en tilsvarende adfærd. Dengang blev de blot sat i skammekrogen og forlod skolen efter 7 . klasse, hvor de så i bedste fald kunne komme i lære eller arbejde ufaglært. 

En del af det kunne ændres via skolen men de har ikke recurserne til det. Desværre Jeg ved hvad du mener. Jeg håber din søn bliver udredt og at i får den bedst mulige hjælp. Vil du have din søn skal i medinsk pædagorisk behandling eller kun pædagogisk?

Anmeld

31. maj 2012

mariamiss6

Anonym skriver:

Kostomlægning..? Skulle nye kostvaner kunne gøre mit barn som andre??

"Ja".....

Forstået på den måde, at hvis du dropper diverse tilsatte sukkersubstancer, inklusive slik, og tilsat sukker i andet produceret almindelig føde, og i øvrigt går i en stor bue uden om diverse E-numre, som ofter ER forskellige former for sukker, så burde du kunne hjælpe dit barn en hel del, alene via kosten....

I øvrigt tror jeg på, at mange af de mildere former for damp/adhd handler om at se på barnet som et individ der blot har brug for mere tålmodighed og forståelse fra de voksne.... Lidt som OCD over opvaskemaskinen ikke.... Gud nåde og trøste den der fylder den forkert, og hvorfor så ikke bare, som partner, lære at fylde den "rigtigt"

Man kan sige, at adhd børn, ofte er børn som jo er vilde og udfarende, og i øvrigt har svært ved at koncentrere sig, og lider under dårlig selvtillid/selvværd. Det er jo ting som man med god stærk pædagogik, og forståelse fra de voksne, kan lære at håndtere anderledes.... 

Jeg selv tror da på det findes. Men jeg tror også at mange af børnene sagtens kunne leve uden medicin. Hvis blot deres nærmeste ville give sig al tid i verden, til at forstå dem, og forsøge at hjælpe dem bedst muligt, rent pædagogisk...

Anmeld

31. maj 2012

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere
Anonym skriver:

En del af det kunne ændres via skolen men de har ikke recurserne til det. Desværre Jeg ved hvad du mener. Jeg håber din søn bliver udredt og at i får den bedst mulige hjælp. Vil du have din søn skal i medinsk pædagorisk behandling eller kun pædagogisk?

Det sidste var vist ikke til mig? 

Anmeld

1. juni 2012

Mor til Ella

Jeg mener rigtig mange får en fejl diagnose.

Synes det er tankevækkende at lige så snart en barn ikke kan sidde stille og er aktivt så må der sku være noget galt.

Jeg tror ofte der er tale om manglende opdragelse.

Jeg er vokset op med en bror med svær adhd, han er ikke bleven medicineret, da mine forældre satte sig imod. 

Han fik diagnosen i 91 hvor han var 5 år gammel. 

Men jeg mener det er en "sygdom" man er født med, det er ikke bare noget man får og så går det væk igen..... 

Anmeld

1. juni 2012

VIPpigen

Anonym skriver:

Du har gættet ganske korrekt

Det er rigtigt nok. Syntes bare retalin pludselig lyder så farligt og det var slet ikke det indtryk jeg havde fået. Ingen vil give deres børn medicin ubegrundet,og tanken om at give ham det med de bivirkninger osv,er ikke rar!  

Det er jo ikke farligt som sådan, og du har jo kæmpet. Barnet bliver ikke bombet med slik og sodavand, der er det alm. Hygge niveau, og i spiser sundt. Han bliver aktiveret som alle andre børn, og går i special klasse som også har hjulpet. I har været igennem en lang udredning, så du er ikke bare taget til læge, og har fået medicinen efter 5 min snak. Og du gør det ikke for at gøre ham ondt, men for at prøve at skabe en bedre og mere rolig tilværelse.

Husk det hver gang der skal gives medicin. Og ja, der er noget med at ritalin indeholder noget lissom speed, MEN på adhd børn har det en modsat virkning. Så istedet for en hyper aktiv teenager på speed, får du et roligt barn, hvis barnet kan tåle det, og det virker som det skal.

Anmeld

1. juni 2012

HeXeri

Har lige læst denne artikel og sidder og har det rigtig skidt nu! Har lærerne og syghuset bildt os noget ind? Mit barn startede på ritalin I  DAG !! 

http://ekstrabladet.dk/minsag/article1734681.ece?utm_source=tiny&utm_campaign=tiny

ADHD er skam ganske reelt. Problemet er vist mest, at lægevidenskaben og myndigheder har set sig lidt lune på den lette løsning "det er bare ham den er gal med, her er der piller for det"
Det kan også have noget at gøre med dårlig søvn, har vi jo fundet ud af nu. Når børn ikke sover godt om natten bliver de trætte og udviser tegn på adfærdsforstyrrelser, som bliver reguleret med adfærdsdæmpende medicin. Som jo så starter et helt nyt kapitel af lort der skal tages stilling til i familien.
Det kan være forkerte rutiner, forkert kost, stresset hverdag. Det kan være at grunden er en anden sammensætning af adfærdsforstyrrelser (ADD, AHD, ADH)
Hvis du har et barn som du mistænker er fejldiagstoniceret, skal du igang med lægerne. Adhd-foreningen kan sikkert hjælpe dig med en reel udredning af dit barn.

Ritalin er som speed for børn der ikke har adhd. Det gavner slet ikke noget som helst bare at putte det i dem.

Anmeld

1. juni 2012

Nemesis

En RIGTIG stillet ADHD diagnose findes!!

Der er rigtig mange motorisk urolige børn, som kan afhjælpes ved kontrol at tv, kost og motion, men et rigtig ADHD barn har en hjernedefekt der gør de ikke kan styre impulserne og det afhjælper medicineringen.

JEg har selv en ung mand med ADHD. Han har være i specialskoel regi altid, han har fået masser af motion, vi har været obs på kost og tv og han har fået Eyeq (som virkelig hjalp) og så det mest gennembrydende for ham,,yoga!

Han er atypisk ADHD´er og har prøvet medicineringen og den hjalp ikke på ham. Min søn ville tidligere have fået diagnosen MBD (minor brain disorder) Da hans problemer skyldes iltmangel under fødslen.

JEg tror det i mange år, har været nemt at give umodne og urolige drenge diagnosen ADHD. Men det betyder ikke at den ikke findes. Grænserne for at stille diagnosen er bare ikke klare nok.

Min søn er i dag, uddannelsesmæssigt godt stillet da han kan koncentere sig, men socialt er han helt isoleret og mentalt er han ikke på alle områder alderssvarende.

Sisse

Anmeld

1. juni 2012

L&V

Anonym skriver:

Har lige læst denne artikel og sidder og har det rigtig skidt nu! Har lærerne og syghuset bildt os noget ind? Mit barn startede på ritalin I  DAG !! 

http://ekstrabladet.dk/minsag/article1734681.ece?utm_source=tiny&utm_campaign=tiny

Min søster har ADHD i svær grad og det er først "fundet" her i hendes voksen liv men det giver så meget mening at det er det hun fejler.. Og hun lever sundt og motionere og går ekstrem tidligt i seng for at mindske hendes "anfald".. Jeg tror desværre ADHA er blevet en folkesygdom da mange børn med krudt i røven får stemplet uden egentlig at ha sygdommen men tror helt sikkert ikke at det bare er noget nogle har fundet på..

Men jeg syntes der ska en grundig udredning til før end man medicinere for det

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.