Jeg har ikke læst linket, men jeg tror, at der er nogle børn, der bliver fejlagtigt disnosticeret, hvor det måske mere er et spørgsmål om dårlig opdragelse... Men jeg tror også kosten kan spille ind. Jeg så på et tidspunkt et Jamie Oliver program om skolemad i England, hvor han blandt andet var hjemme hos en familie med tre drenge, der var helt umulige, en kostomlægning ændre på to dage deres hverdag fuldstændig fra kaos til ro og overskud! De børn fik ALT for meget sukker, salt og tilsætningsstoffer og ingen grøntsager! Der ud over, så tror jeg at strukturen omkring børnene også gjorde en forskel.
Jeg har en fætter med svær adhd og der er ingen tvivl om, at hans far også har det i en eller anden grad, men det er tildels blevet holdt nede af en MEGET streng opdragelse. Men han har stadig trækkene. Min fætter bor desværre ikke med sin far, og hans mor mener ikke, at der er noget galt med hendes lille søn, så der bliver ikke taget hånd om det på samme måde.
Så jo der findes i min verden adhd, men jeg tror også mange børn bliver fejldianosticeret.
Anmeld