Findes adhd ikke alligevel?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

6.899 visninger
87 svar
0 synes godt om
31. maj 2012

Anonym trådstarter

Har lige læst denne artikel og sidder og har det rigtig skidt nu! Har lærerne og syghuset bildt os noget ind? Mit barn startede på ritalin I  DAG !! 

http://ekstrabladet.dk/minsag/article1734681.ece?utm_source=tiny&utm_campaign=tiny

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

31. maj 2012

Tulle28

Jeg har ikke ADHD tæt inde på livet, men jeg tror at der er mange tilfælde, hvor en kostomlægning og fokus på motion kunne gøre rigtig meget. Fødevareallergi (f.eks. overfor komælk) kan give symptomer ala ADHD, så derfor tror jeg det er et rigtig godt sted at starte. Jeg kunne personligt ikke drømme om at medicinere mit barn, medmindre alt andet først var afprøvet (ikke for at støde dig, TS).

Anmeld

31. maj 2012

Anonym trådstarter

Kostomlægning..? Skulle nye kostvaner kunne gøre mit barn som andre??

Anmeld

31. maj 2012

Dorthe1986

Anonym skriver:

Har lige læst denne artikel og sidder og har det rigtig skidt nu! Har lærerne og syghuset bildt os noget ind? Mit barn startede på ritalin I  DAG !! 

http://ekstrabladet.dk/minsag/article1734681.ece?utm_source=tiny&utm_campaign=tiny

Jeg har heller ikke den store forstand på ADHD, men giver Tulle28 ret.

Anmeld

31. maj 2012

Kamulla

Min lillebror har det i STOR grad.. og skal nu efter mange år medicineres da hans special skole er ved at give op overfor ham.. 

De har i mange år prøvet alternativ behandling, kostomlægning mm. og intet har hjulpet på min lillebror.. så nu skal mod mine forældres gode vilje, medicineres..

tror ikke på sygdommen er fake.. har den så tæt inde på livet.. og min lillebror er ikke bare lidt hyper.. han kravler på vægene og når en special skole giver op, så er det sku ikke bare bagatæller..

dog skal det siges han oven i hatten også har Asperkers syndrom

Anmeld

31. maj 2012

bøllen

Har ikke læst linket du har sat ind og ved ikke om ADHD findes eller ej . 

En lille historie : en tidligere klasse kammerat til min dreng fik diagnosen ADHD , han blev flyttet til special klasse . Nu her 2 år senere er han tilbage igen UDEN diagnose . Han har været igennem omlægning af kost samt motion i hverdagen . Og han har fået fejl diagnose eller ej skal jeg ikke kunne sige , men diagnosen er fjernet igen

Anmeld

31. maj 2012

Anonym trådstarter

Kamulla skriver:

Min lillebror har det i STOR grad.. og skal nu efter mange år medicineres da hans special skole er ved at give op overfor ham.. 

De har i mange år prøvet alternativ behandling, kostomlægning mm. og intet har hjulpet på min lillebror.. så nu skal mod mine forældres gode vilje, medicineres..

tror ikke på sygdommen er fake.. har den så tæt inde på livet.. og min lillebror er ikke bare lidt hyper.. han kravler på vægene og når en special skole giver op, så er det sku ikke bare bagatæller..

dog skal det siges han oven i hatten også har Asperkers syndrom

Artiklen får det bare til at se ud som om at adhd ikke findes. Det her har været en længere udredning. Og nu tænker jeg..Var det spild af tid? Havde jeg ret da jeg sagde at han bare er vild og måske lidt bagud? Skal jeg lade være med at give ham medicin i morgen? (Han går i speciel skole). Havde håbet at han med medicin kunne optages på en normalskole og være som andre børn.. Og nu har jeg læst den artikel og er blevet i tvivl 

Anmeld

31. maj 2012

tarkoflen

Jeg har ikke læst linket, men jeg tror, at der er nogle børn, der bliver fejlagtigt disnosticeret, hvor det måske mere er et spørgsmål om dårlig opdragelse... Men jeg tror også kosten kan spille ind. Jeg så på et tidspunkt et Jamie Oliver program om skolemad i England, hvor han blandt andet var hjemme hos en familie med tre drenge, der var helt umulige, en kostomlægning ændre på to dage deres hverdag fuldstændig fra kaos til ro og overskud! De børn fik ALT for meget sukker, salt og tilsætningsstoffer og ingen grøntsager! Der ud over, så tror jeg at strukturen omkring børnene også gjorde en forskel.

Jeg har en fætter med svær adhd og der er ingen tvivl om, at hans far også har det i en eller anden grad, men det er tildels blevet holdt nede af en MEGET streng opdragelse. Men han har stadig trækkene. Min fætter bor desværre ikke med sin far, og hans mor mener ikke, at der er noget galt med hendes lille søn, så der bliver ikke taget hånd om det på samme måde.

Så jo der findes i min verden adhd, men jeg tror også mange børn bliver fejldianosticeret.

Anmeld

31. maj 2012

betjenten

Anonym skriver:

Kostomlægning..? Skulle nye kostvaner kunne gøre mit barn som andre??

Der er i hvert nogle eksperter der mener at ADHD, er en form for allergi... Og mens sukker og nogle farvestoffer er NO GO, er fiskeolie uunværligt... Der er jo mange delte meninger, men har hørt mange succeshistorier hvor kostomlægning var en del af det...

Anmeld

31. maj 2012

tarkoflen

Nu har jeg læst linket, og jeg synes ikke rigtig, at hun virker til at have noget håndgribeligt bevis på, at det hun skriver er rigtigt...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.